Ik wil verder in de fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bi0n_Tiffiej

Ik wil verder in de fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 20:14

Haaay, ik wil verder in de fotografie.
Maar ik ben nog helemaal niet zo goed.
Dus zou ik aan de echte4 fotograven willen vragen wat ik kan verbeteren.
Ik wil het liefst creatieve foto's, Als ik bijvoorbeeld een foto van een oog wil maken mislukt hij heel vaak, Of van zn hoef, dan is hij weer zo normaal.
Kan het liggen aan me fotokwaliteit?
http://groups.msn.com/Bi0n-TiffiejFotografie Is mijn site.
bij voorbeelden staan foto's die ik gemaakt heb.

Ookami

Re: Ik wil verder in de fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:04

Over oogfoto's maken kan ik niets zeggen omdat ik het nog nooti heb geprobeerd maar ik heb wel enkele tips.
-Let op de achtergrond en de storende elementen
-Zorg dat je geen/niet te veel tegenlicht hebt want dan word je onderwerp donker en onduidelijk
-Trek niet altijd in vogel- of kikkerperspectief maar ga ergens op staan of buk je zodat je op gelijke hoogte bent met je onderwerp. Dit moet niet altijd, soms is het ook mooi als je het niet doet, en het kan ook niet altijd
En voor de rest, veel oefenen en probeer creatief te zijn. Trek niet altijd van dezelfde positie maar probeer ook wat nieuws

Marlena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:45

Anders doe je toch ergens een cursus fotografie, om je kunsten wat bij te schaven?

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:53

Met oogfoto's moet je oppassen dat het oog niet zomaar een bol wordt en er moet goed scherp gesteld worden. Maar jouw foto's vallen toch nogal tegen, er missen veel oorpunten op en er zitten veel storende elementen in, zoals Tatariki al zei. Hiervoor zul je toch nog veel meer moeten oefenen.
Het zijn leuke plaatjes, maar alleen voor jou persoonlijk en niet voor anderen die komen kijken naar jouw prachtige foto's.

Ik vraag me ook af watvoor je camera je hebt?
Fotokwaliteit en spannende composities hebben niets met elkaar te maken. Het kan toch een hele mooie compositie en een foto van wat minderde kwaliteit. De sleutel tot goed fotograferen is oefenen, oefenen en oefenen.
Je zult er heel veel tijd aan moeten besteden, wil je écht verder in de fotografie. Een cursus is een goed punt om te beginnen.

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 18:29

ik heb een Digital camera finepix a120
Bedankt voor de tips
Nu wete ik dat het niet aaan mijn camera ligt
Als ik mijn foto's maak dan hou ik ze altijd zelf vast (bealve als je ze los ziet staan) Ze blijven ook niet eeuwig zo staan Dit is geen exuus om eruit te komen, maar misschien dat het je een ander beeld geeft
Ik zal een tijd laten nog wel wat foto's plaatsen, kijken of ik vooruit ben gegaan

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:09

ik vind bijna geen van de foto's op je site mooi.
ik schrok omdat ik kosten zag staan, maar je vraagt er niks voor dat is prima. je bent niet ervaren genoeg om er iets voor te vragen.
bij de voorbeelden zie ik veel storende achtergronden, verkeerde lichtinvallen, foto's uit verkeerde hoek genomen, storende voorwerpen op de foto, en veel fletse foto's.

ik zou eerst maar eens oefenen of een cursus volgen, voor je je op "professioneel fotograferen" wil storten.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:15

Je foto's zijn niet veel bijzonder.
Het is idd oefenen, oefenen, oefenen.
Uitproberen, uitproberen, uitproberen.
Of volg een cursus!
Ik zou iig met het goede ligt fotograferen voor mooier resultaat.