Nouja, zeg 't maar of ik verder moet schrijven, ik zit opt VWO dus als ik even geen tijd heb

Ik zat aan m'n huiswerk maar kon me niet concentreren. Dat stomme Latijn ook altijd! "Wat betekent Amor vincit omnia"?? Nou, moeilijk hoor!! Liefde overwint alles, dat weet een kip nog.. Maarja.. Ik voelde me rot, en moest gewoon even iemand sms-en. Ik sms-te naar Sem dat ik me niet goed voelde, of ze me terug wilde sms-en. Na een paar minuten ging mijn telefoon af, een sms-je terug van Sem. 'Ik voel me ook niet lekker, heb beetje problemen enzo.. Maar wat is er?' Ik sms-te terug 'Jaa.. M'n pa loopt weer te zeuren.. Doetie wel vaker, maar kan het niet meer aan.. Bel me anders ff' en ik drukte op verzenden. Ik zette m'n telefoon weer in de standaard en leunde tegen de leuning van de stoel. Ik dacht eens rustig na. Toen pakte ik m'n afstandbediening en zette de radio aan, die van oma was geweest die net een maand overleden was. Hij begon gelijk op zo'n nummer die precies op m'n oma sloeg. Kom maar bij mij van Marco Borsato.. Ik kreeg tranen in mijn ogen, en was blij dat mijn telefoon af ging. Ik zette de muziek zachter en zag dat het Sem was die belde. 'Heej Sem!' Zei ik toen ik opnam. 'Heej Roosje, hoe gaatie nou.. Wat is er nou allemaal?' antwoordde Sem.. 'Nouja, kijk, iedereen loopt zo'n beetje op me te zeuren enzo, ik kan het allemaal niet meer aan denk ik, een uur geleden had ik nog nergens last van.. Wat is er met jou dan?' 'Nouja.. Ongeveer anderhalf uur geleden begon m'n broertje op me te zeuren en ben ik naar buiten gegaan met de hond, toen viel de hond in de sloot, en alles ging gewoon fout.. En toen ik weer thuis kwam, werd m'n moeder kwaad omdat de hond nat was en ze hem nu weer moest gaan douchen, en toen ik aanbood om dat te doen, was het weer niet goed en kon ik helemaal niets.. Nouja, toen heb ik mezelf maar opgesloten op mijn kamer..' 'En toen?' 'Nouja, toen niets..' 'Ohw..' Ik was een beetje geschrokken, want ik wist dat het niet zo goed ging bij Sem in huis.. Er viel een stilte en Sem vroeg of ik er nog was.. 'Ja ja natuurlijk!! Maar anders ga je toch ffies naar je paardjes toe, even ontspannen? Of naar je vriendinnen?' 'Hmm ja, dat kan wel, maar ik weet niet of ik nu het huis nog uitkom..' Antwoordde Sem twijfelend. 'Ja kijk, het is dat ik niet naar je toe kan komen, je woont iets te ver weg he meis..' Ik stond echt op het punt om te gaan huilen, maar kon m'n tranen inslikken. Ik miste haar echt, ik wilde zo graag naar haar toe op dit moment!! Maarja, als je bijna 1 uur en drie kwartier met de trein moet reizen om bij haar te komen, gaat dat niet zo makkelijk..
Zo, vond het wel weer even genoeg

Nouja, is het de moeite om door te schrijven?
Ilse