Hoofdstuk 2
Toen ik thuis was aangekomen vroeg mijn moeder waar ik was geweest.. ik zij dat ik bij Elke thuis huiswerk maken was.. mijn moeder glimlagte en liep naar de keuken.. ze vroeg of ik al honger had.. nee hoor antwoorde ik.. ik ging voor de tv hangen..
Ik moest steeds denken aan het gestolen geld.. wat als er nou iemand achter komt.. zou ze het vaker hebben gedaan..al die gedachten spookten maar rond in mijn hoofd..
Ik ging maar even op msn.. ik verveelde me toch en mijn moeder was eten maken voordat mijn vader thuis kwam.
Het was erg saai op msn ..en hoopte eigenlijk dat ik elke nog even kon spreken over dat geld..
Ik pakte mijn gsm en vroeg of Elke even op MSN wou komen..
ik kreeg niks terug mijn moeder riep me al voor het avond eten ik liep naar de keuken en ik schoof aan.. en staarde een beetje voor me uit..mijn vader had van alles te vertellen over zijn werk mijn broertje had uitgevonden hoe hij op 2 poten van zijn stoel kon blijven zitten en mijn moeder was bezig met het eten.. Mijn moeder schepe rijst voor me op..
ik keek vies naar mijn eten Ik vroeg of ik van tafel mocht mijn moeder keek me even aan en zij dat ik mocht gaan.. Mijn gsm trilde.. een smsje van elke..
"Ik ben 9 uur op MSN tot dan kus elke"
Het was net iets na 7 ik ging nog maar even voor de tv hangen.. toen ik weer opde klok keek was het 10 voor 9.. toen ik de computer had opgestart en me aangemeld had op msn was Elke er al
ze was vrolijker dan ooit en vertelde een geweldig verhaal over een jongen van school .. ze leek alles te zijn vergeten..
het lukte me moeilijk om er tussen te komen.. ze vroeg of ik zo even langs kon komen.. ik twijfelde maar zij dat ik wel kon komen.. ze woonde tog maar een paar straten verder..ik zij tegen mijn moeder dat ik nog wat huiswerk was vergeten bij elke.. ik pakte mijn fiets en ging naar elke..
het was koud en donker buiten ik fietste hard door.. eindelijk aan gekomen bij elke.. ik klopte op de deur,
haar broer dee open.. hij bekeek me van top tot teen.. ik werd er een beetje zenuwachtig van en vroeg waar elke was.. hij zij niks maar gaf het teken dat ik binnen mocht komen.. ik hielt mijn jas aan.. en liep door naar de woonkamer.. elke zat op de bank voor de tv ..
Ga maar zitten hoor zij ze.. ik wou beginnen over het geld maar voor ik wat zeggen kon ging ze weer door over die geweldige jongen van school..
ik keek wat rond.. toen viel er ineens een stilte.. Elke lagte naar me.. ik zag aan haar dat ze iets van plan was.. ze sleurde me mee naar boven en zij dat we naar een vriendin van haar gingen.. ze smeerde zich vol met make-up en smeerde alle soorte gel in haar haar.. ik stikte bijna in haar parfum... ze haalde een kort rokje en een bloot truitje uit de kast.. ze trok het aan en begon met mijn haar en make-up .. ze dee van alles en eigenlijk stond het best leuk.. volgens haar kon mijn kleding echt niet.. ze haalde nog iets uit de kast wat behoorlijk bloot was.. ik zij dat het mij niet zou staan.. ze negeerde het en zij dat ik me moest om kleden.. het voelde helemaal niet goed.. waarom zouden we ons zo optutten voor een vriendin vroeg ik me zelf af.. toen ik me had omgekleed zij elke dat ik er fantastisch uit zag ik vroeg waar haar ouders waren.. die waren een weekendje weg zij ze.. ze dee het licht uit en we liepen de trap af.. ze zij tegen haar broer dat we naar mijn huis gingen.. waarom moest ze daar over liegen? weer keek haar broer.. op die manier naar me.. ik moet toegeven hij was niet lelijk maar ik werd er zenuwachtig van.
Elke liep naar de schuur en pakte haar fiets.. ze zij dat ik maar even bij haar achterop moest.. we zaten zeker al een kwartier op de fiets.. ik vroeg hoe ver het nog was..
we zijn er zo zij ze... het was inmiddels al half 11 geweest en ik zij dat ik voor 12 uur terug moest zijn.. ze reageerde er niet echt op.
ze sloeg een donkere straat in .. bij niemand in die straat was het licht meer aan wat deden we hier.. ze pakte een pakje peuken en bood mij er 1 aan.. ik zij dat ik het niet hoefde ze lachte me uit.. ik kreeg er een kleur van en keek gauw de andere kant op.. ineens kwam er een jongen aangelopen hij liep naar Elke toe..en gaf haar een kus.
ze zij dat hun naar het park gingen bij de hangplek.. ze vroeg of ik mee ging..
ik wist niet goed wat ik moest zeggen.. ik stond behoorlijk voor banketstaaf als ik gelijk naar huis ging en ik had ook geen fiets dus zou ik naar huis moeten lopen.. ik besloot om mee te gaan..
bij de hang plek zag ik allemaal vreemden veel ouder dan Elke en mij.. ik fluisterde tegen Elke dat ik liever naar huis ging.. ze keek me erg fel aan.. dit was niet mijn vriendin .. ze gedroeg zich vreemd waar was ze mee bezig waarom deed ze zo ze zaten allemaal aan haar en ze vond het nog leuk ook! ik raakte in paniek hoe kon het zo gaan ik rende weg en ging een stukje verder op op een stoepje zitten.. ik moest huilen..door al mijn verdriet hoorde ik niet dat er iemand aan was komen lopen.. ik hoorde ineens een aardige stem is er iets? ik keek om en er stond een man ik zij dat ik even alleen wilde zijn. hij ging naast me zitten en vroeg waar ik woonde.. hij klonk erg aardig en hij wou me helpen ik zij dat ik ong 7km van hier woonde .. hij zij dat hij me wel thuis wou brengen.. we liepen naar zijn auto en hij vroeg waar die heen moest..hij zij dat hij even moest tanken dus sloeg hij ergens anders in... maar het was donker over al donker er was geen tankstation hier..
Bter?