[Verhaal] Allemaal Leugens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Minte

[Verhaal] Allemaal Leugens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 17:37

Hallo,!

Voor de tweede keer vandaag ben ik met een verhaal gestart.
De vorige sloeg niet aan, en ik vond hem zelf eerlijk gezegt ook niet super. Ik hoop dat jullie deze leuk en fijn vinden om te lezen.
Komen er positieve reacties, dan schrijf ik met veel plezier door!

Diep in mijn gedachten verzonken zit ik op mijn bed. Ik voel me verschrikkelijk rot over vanmiddag. Ik heb gelogen, tegen mijn beste vriendin. Ik zal altijd moeten liegen, tegen iedereen. Want niemand mag weten dat mijn moeder lesbisch is. Niemand mag weten dat mijn moeder een vriendin heeft.
Toch zou ik alles graag aan iemand willen vertellen. Maar het risico is te groot. Geheimen zijn niet veilig, alleen bij jezelf. Maar het is moeilijk om je staande te houden onder al die leugens. Ik wil het kwijt, het verhaal moet eruit. Ik wil het iemand kunnen vertellen die niet vreemd reageert. Maar iedereen zal het vreemd of vies vinden. Mijn kamerdeur word geopend en mijn moeder stapt de kamer binnen.
‘’Anita, kom je eten lieverd?’’ zegt ze. Ik knik, en volg haar naar de keuken. De tafel is gedekt voor drie en ziet er erg chique uit. Karin is al op een stoel gaan zitten en wacht geduldig tot we bij haar komen zitten.
’’Heb je je huiswerk boven gemaakt?’’ vraagt Karin. ‘’Nee, ik had geen zin.’’ ‘’Wat heb je dan de hele tijd gedaan?’’ vraagt mijn moeder. ‘’Ik ben gaan tekenen en zo.’’ Zeg ik met een stalen gezicht. Weer een leugen, al de zoveelste van de laatste tijd. Waarom is Karin niet gewoon een man? Alles zou dat zo veel gemakkelijker zijn! Er word niet veel gesproken aan tafel. Iedereen steekt happen rijst naar binnen en is in gedachten verzonken. Als ik mijn bord heb leeggegeten vertrek ik weer naar boven. Mam en Karin willen toch samen afwassen. Daar besluit ik toch maar aan mijn huiswerk te beginnen, het moet toch eens worden gemaakt.
Ik pak mijn engelse boek en begin met woordjes oefenen. Voor morgen moet ik ze allemaal in mijn kop hebben gestampt…

Die avond ben ik niet meer naar beneden gegaan. De hele avond ben ik met mijn huiswerk in de weer geweest.
Een paar keer is mam boven geweest om me drinken te brengen, en zelfs Karin kwam aan het eind van de avond nog even gedag zeggen. Ik probeerde elke keer een glimlach op mijn gezicht te zetten. Oprecht lachen kon ik niet. Ik voelde me futloos, ik kon het gewoon niet opbrengen. Op een gegeven moment ben ik op bed gaan liggen. Ik was te moe om te kijken hoe laat het is. Morgen zou er toch wel weer een dag komen, weer een dag vol leugens.

Groetjes, Minte

EvelijnS

Re: [Verhaal] Allemaal Leugens..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:50

Ik vind het een leuk verhaal, jammer dat je met die vorige niet verder bent gegaan..
Met deze moet je wel verder gaan!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 16:48

Hallo,!

Vandaag komt er nog een stukje hoor!
Ik ben er mee bezig...

Groetjes, Minte

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 17:19

het is een mooi verhaal:)en ik hoop dat er vandaag ook nog een stukje komt.

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:33

Hallo,!

Hier is het beloofde vervolgstukje op het verhaal.

De volgende morgen word ik al weer veel te vroeg gewekt door het schrille gepiep van mijn wekker.
Ik laat het ding zwijgen en sta dan zuchtend op. Het is een zonnige morgen en daar word ik heel vrolijk van.
Ik ben gek op de zomer, lekkere temperaturen en vrolijke mensen. Alleen ik woon nou eenmaal in Nederland en daar schijnt de zon nou eenmaal erg weinig. Uit de kledingkast haal ik een felgekleurd T-shirt dat past wel bij zo’n mooie dag. Snel kleed ik me aan en loop naar beneden. Daar zit mijn moeder met haar pyjama nog aan op de bank tv te kijken. ‘’Goedemorgen Anita, lekker geslapen?’’ zeg ze. ‘’Ja hoor, alleen ik moest weer vroeg uit dromenland vertrekken. Heb je al gezien dat het zonnetje schijnt mam?’’ ‘’Hmmhmm.’’ Antwoord mijn moeder met volle mond. Ik loopt naar de keuken en haal thee en brood. Als ik weer terugkom zit mijn moeder met tranen in haar ogen naar de tv te kijken. Mijn moeder is de laatste tijd erg emotioneel, dat komt omdat ze nou eindelijk zichzelf kan zijn –zegt ze. Ik negeer het en kauw rustig mijn brood op.
’’Neem je de huissleutel vandaag ook even mee? Karin en ik gaan vandaag naar de stad.’’
‘’Kunnen jullie niet gewoon even wachten? Ik ben per slot van rekening twee uur al weer thuis!’’
’’Nee, je neemt gewoon die sleutel mee.’’
’’En als ik dat gewoon niet doe?’’
’’Dan kom je het huis niet in en moet je buiten wachten.’’ Nors sta ik op en been de woonkamer uit. Jeetje wat kan dat mens zeuren!
In de douche was ik mijn gezicht en doe ik een beetje mascara op. Dan ben ik klaar voor een nieuwe schooldag. Wat gister allemaal zo erg leek lijkt nu naar de achtergrond te raken. Vandaag schijnt de zon en ga ik plezier maken, de zorgen komen later.
Zo fietste ik ook naar school, blij en onbezorgd. Maar toen ik daar aankwam sloeg mijn hele humeur om.

Ik hoop op leuke reacties, maar tips, opmerkingen of andere berichtjes zijn ook van harte welkom!

Groetjes, Minte

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 18:05

Hallo,!

Hier is nog een stukje.
Ik heb niet het gevoel dat het echt gelezen word...
Laat wat van je horen als je het heb gelezen!

Zo fiets ik ook naar school, blij en onbezorgd. Maar als ik daar aankom slaat mijn hele humeur om.
Ik zie hoe iedereen naar me kijkt, en sommige wijzen zelfs. Op de een of andere manier zijn ze erachter gekomen. Iemand heeft mijn moeder en Karin gezien, of misschien begluren ze ons wel!
Mijn gedachten slaan op hol, hoe zijn ze hier achter gekomen? En waarom?
Als ik het plein kom opfietsen rent mijn beste vriendin Ellen naar me toe. ‘’Gefeliciteerd meis!’’
Ik kijk haar bevreemd aan. ‘’Hoezo gefeliciteerd? Doe normaal!’’ snauw ik.
‘’Ik zou blij zijn als ik een les had gewonnen van olympisch kampioen Ivan Noordhorst!’’ Ik frons mijn wenkbrauwen. ‘’Heb ik dat dan?’’ ‘’Heb je het niet gelezen! Jij bent uitgekozen tot winnaar van de wedstrijd!’’
Twee maanden geleden lagen er in elke manege in de buurt vragenlijsten. Die moest je beantwoorden en opsturen. Uit alle goede inzenders werd één iemand gekozen die een les zou krijgen van Ivan Noordhorst.
‘’Dit is toch niet te geloven! Jeetje, wat geweldig!’’ roep ik uit. Samen met Ellen spring ik over het plein.

De schooldag ging snel voorbij. Bijna iedereen was aardig tegen me, en ik ben echt heel vaak gefeliciteerd.
Zelfs hielden sommige leraren er rekening mee dat ik wel eens ergens anders aan kon denken.

Groetjes, Minte

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 20:34

Hallo,!

Als alles goed verloopt komt er zo meteen nog één stukje bij.
Ik hoop dat het dan word gelezen en dat er (leuke) reacties op komen.
Dan schrijf ik met heel veel plezier door...

Groetjes, Minte

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:44

Ik vind het echt een leuk verhaal!
Meer dus!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:49

leuk verhaal:D schrijf maar door

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:05

Heej leuk verhaal,

Schrijf maar door hoor

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 21:14

ja schrijf snel door

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 21:17

Hallo,!

Hier het laatste (kleine!) stukje voor vandaag.
Morgen schrijf ik zeker nog meer stukkken.
Heel erg bedankt voor jullie reacties...

Als die middag de laatste bel gaat vind ik het bijna jammer dat de school al uit is. Het was vandaag ook zo leuk… ‘’Zullen we vandaag eens bij jouw huiswerk maken?’’ vraagt Ellen. Deze vraag had ik niet verwacht.
Mijn moeder is momenteel met Karin te winkelen en ik weet niet wanneer ze thuiskomen.
‘’Nee sorry, mijn moeder is niet thuis ze is te winkelen met een euhh goede vriendin van haar en ze heeft liever geen vreemde mensen in huis.’’ Zegt ik snel. ‘’Ah kom op Anita, normaal ben je ook nooit zo braaf!’’
‘’Nee sorry, mijn moeder is echt heel streng daarin.’’ ‘’Doei dan.’’ Zegt Ellen boos en ze slaat de hoek om. Ik slaak een zucht van verlichting. Vandaag kwam ik er nog goed vanaf, maar ooit zal ik Ellen toch weer eens mee moeten nemen naar ons huis. Ze mag namelijk geen argwaan krijgen, dat zeker niet!

Groetjes, Minte

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:18

Ik vind het hel leuk geschreven Ik ben benieuwd naar de volgende stukken

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 18:29

Hallo,!

Hier een spannend stukje!

Ik zit op de bank een beetje te zappen als mijn moeder en Karin thuiskomen. Sjouwend met zware tassen lopen ze in mijn richting. ‘’Hé Anita, hoe was jouw dag vandaag?’’ vraagt Karin.
’’Het was super. Ik hoorde namelijk dat ik een les van Ivan Noordhorst heb gewonnen!’’ ‘’En euh, wie is Ivan Noordhorst ook alweer?’’ vraagt mijn moeder voorzichtig. ‘’Je weet toch wel wie Ivan Noordhorst is? Die beroemde dressuurruiter, hij heeft immers de olympische spelen gewonnen!’’ ‘’Leuk zeg! Gefeliciteerd!’’ Het is Karin die met uitgestoken hand op me af loopt. Ik had gehoopt dat mijn moeder mij zou knuffelen, en heel blij zou zijn. Toch pak ik de hand aan en schud hem heen en weer. Met een half oog kijk ik hoe mijn moeder in haar tas aan het rommelen is.
‘’Ik heb ook een nieuwe GSM gekocht. Er was een aanbieding of zo en je kreeg ze voor de helft van de prijs. Dus heb ik er maar meteen eentje voor mezelf meegenomen. Ik moest toch een nieuwe.’’
‘’Het kan je ook niks schelen wat ik doe of laat Mam! Karin is tenminste blij voor me. Jij vind die stomme rot telefoon toch veel belangrijker! Kan het jouw überhaupt de laatste tijd nog wel wat schelen wat ik doe?’’
Zonder op een antwoord te wachten ren ik naar boven. Ik ben razend, en wil wraak nemen.
Mijn moeder zal moeten inzien dat ik er ook nog ben, niet alleen Karin. Ik schop hard tegen mijn moeders deur die meteen openvliegt. Het eerste wat ik zie is haar make-up tafeltje. Allemaal make-up, netjes in rijtjes staat erop. In het midden staat de o zo dure lippenstift die mijn moeder alleen op hele speciale gelegenheden draagt. Ik grijp het ding en loop ermee naar de spiegel. Daar schrijf ik met grote letters op:

Valt het nu wél op dat ik er ook ben?

Ik laat de lippenstift vallen, en loop weer naar de tafel met make-up. Zo hard ik kan schop ik ertegenaan.
Parfumflesjes vallen in scherven, oogschaduw laat poedervlekken achter op het tapijt. Alles ligt kapot op de grond; net goed!
Ineens voel ik een sterke hand op mijn schouder. ‘’Wat doe jij nou?’’ vraagt een jongensstem.

Groetjes, Minte

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:55

spannendddd!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:16

Oeh, doorgaan hoor!
Spannend!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 19:30

Hallo,!

Hier weer een (klein!) vervolgstukje.
Ik moet ze meteen mijn pony weer verzorgen,en dat gaat natuurlijk voor.
ik hoop dat jullie het weer geslaagd vinden...

Ineens voel ik een sterke hand op mijn schouder. ‘’Wat doe jij nou?’’ vraagt een jongensstem.
Met een ruk draai ik me om. Het is Michael die achter me staat, mijn grote liefde en de grootste hunk van de school.
‘’Je was je boek vergeten, en ik besloot hem maar te brengen.’’ Zeg Michael.
‘’Bedankt voor het brengen van het boek.’’ Zeg ik. ‘’Ja, dat zit wel goed.’’ ‘’Maar waarom richt jij nou eigenlijk zo’n rava’’ Hij kan zijn zin niet afmaken want mijn moeder stormt ook de kamer binnen.
Verbaasd kijkt ze naar de ravage die ik van haar kamer heb gemaakt. Haar ogen blijven hangen bij de spiegel.

Het is verschrikkelijk wat er toen is gebeurt. Ik kreeg een verschrikkelijke donderpreek –waar Michael bij was!
Ik schaamde me, morgen op school zou vast iedereen het weten. Maar het ergst van al was nog de straf die ze me gaf. Ik mag de les van Ivan Noordhorst niet rijden. En zo’n kans zal ik nooit meer krijgen, nooit meer.

Groetjes, Minte

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:35

leuk ga door:D

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:36

Jep, geslaagd!
Doorgaan hoor!

urdal_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:40

spannend .. ga maar snel door .. goed verhaal

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:45

leuk verhaal;
gaa zo doorrrr:)

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:53

kom terug van die pony en schrijf door hup

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:41

jaaah meer heb m ff helemaal gelezen

Omarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 21:05

leuk, alleen , somigge dingen hebben met mij te maken vind ik zo'n beetje , mijn nicht is lesbisch , heb het eerst aan een vriendin gezegd maar die heeft het doorgekwaakt, maar ik blijf het verhaal zker lezen

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:03

Ik vind het wel een leuk verhaal. Goed geschreven
Ik wacht op het volgende stuk