[TEK] Hoofdje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

[TEK] Hoofdje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:06

Hoi,

Ik heb een poosje terug een aquareltekening van het hoofdje van mijn pony Nanza gemaakt. De reden waarom ik hem hierop zet is niet om te showen ofzo, maar ik ben er nogal onzeker over. Ik vind dat hij wat te slordig lijkt, en dat het meer een paardje uit de penny is bij wijze van spreke. Ook heb ik moeite met de kleur, Nanza is namelijk zwart/bruin, maar hoe zet je dat in kleur op papier zonder diepteverlies etc? Aaaah, frustratie..... Nu ik nog eens goed kijk (het is dus poosje geleden dat ik deze maakte) lijkt het net of hij lacht...!!!

Daarom zou ik graag horen wat jullie ervan vinden, en dan graag ook met de reden en hoe ik dat de volgende keer beter kan doen. Ik ga namelijk deze tekening niet meer aanpassen, wordt het papier namelijk niet echt beter op, dus de tekening ook niet.

Afbeelding

Alvast heel erg bedankt..!!

Het is nu een beetje vaag bij het halster, ivm copyright eruit slopen wat niet helemaal ging zoals ik wou...
Laatst bijgewerkt door Flew op 07-09-05 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Re: [TEK] Hoofdje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:11

Waarom knal je er in vredesnaam zo een copyright overheen als je om commentaar op de tekening vraagt? Het stoort echt ontzettend op deze manier...

Heb je hem met aquarelpotlood of aquarelverf gemaakt? In beide gevallen heeft hij wat weg van het paard uit de penny omdat je dingen te heftig omlijnd, een paard bestaat uit 'vlakken' schaduw, niet uit lijnen. En hij lijkt slordig omdat je krassend inkleurt. Ook als je dat met potlood doet moet je netjes inkleuren voor je er water bij pakt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:16

@ Ellende: Dat copyright heb ik dus al veel eerder gedaan. En ik weet niet meer waarom, weet iemand hoe je dat weer eruit kan halen?

Ik heb aquarelpotlood gebruikt... Verder bedankt voor je tips

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:19

Aparte teken styl heb je! mooi gedaan!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:23

Je hebt het nu weggewerkt

Ik vind het niet erg dat je een tekening wilt beschermen, maar als je er zelf niet tevreden over ben en graag commentaar wil vind ik het heel veel afleiden.

Potlood dus... ik denk eigenlijk dat je nog wel kan proberen om meer water te gebruiken, dus de kleuren beter met elkaar te mengen dan je nu gedaan hebt.

Als het papier er niet beter van wordt heb je denk ik ook te dun papier gebruikt. Printerpapier is totaal ongeschikt voor aquarel (en water), neem óf echt aquarelpapier, of wat dikker tekenpapier.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:24

Dank je Brammetje

@ Ellende: Ja, dat heb ik dus even weggehaald, ik gebruik sowieso voor aquareltekeningen een aquarelblok....

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:31

Leuk gedaan !

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 14:02

Zijn er nog meer mensen die mij tips en commentaar kunnen geven waar ik echt iets mee kan?