Betaalbare cursus photoshop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Betaalbare cursus photoshop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 21:51

Ik zou graag leren om beter met photoshop om te gaan en zat net zelf al even te kijken naar een geschikte cursus.

Zo kwam ik een interessante tegen voor 600 euro (4 dagen, 26 uur bij elkaar) en dat is me toch echt even teveel
Een andere die ik zal wat helemaal in het zuiden van het land.

Dus weet iemand een goede en betaalbare cursus?

Liselot

Re: Betaalbare cursus photoshop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:22

ik heb laatst een mooi boek gekocht over digitale fotografie. daar staat ook een groot hoofdstuk in over photoshop. ik kan je wel de auteur en het iso nummer geven als je wilt?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:49

Ik heb een tijdje iemand 'les' gegeven in Photoshop, omdat hij er graag meer vanaf wilde weten. Hij was zelf fotograaf en wilde wat meer op de pc doen met foto's. Hij was ontzettend artistiek en maakte de mooiste dingen, maar wilde dit nu ook met de pc kunnen. Misschien kan je iemand vinden die wat van Photoshop weet en je een aantal keer wil helpen. Het scheelt al heel veel als je een basis hebt.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:51

Wandel naar het dichtsbijzijnde Grafisch Lyceum en vraag of je wat van de oefeningen/lessen photoshop zou mogen gebruiken... bij ons hadden ze allemaal losse vellen a4 (kopietjes) waarop oefeningen stonden met photoshop dus kan me niet voorstellen dat daar moeilijk over gedaan wordt

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:04

Dat is inderdaad ook een goed idee, hadden wij ook toen ik Multi media vormgeving deed aan het Grafisch Lyceum, maar dan moet je wel weten hóe je die oefeningen moet uitvoeren, en dat is vaak het probleem (kan me niet herinneren of er ook bij stond hoe je dat moest doen). Je kunt ook een boek aanschaffen over Photoshop en dat gewoon helemaal lezen (en de dingen doen die daar in staan). Ik zou ook niet snel zoveel geld uitgeven aan een cursus.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:08

www.good-tutorials.com

Heel veel dingetjes om te proberen. Er zitten veel makkelijke en moeilijke dingen tussen.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:10

Ik geef zelf psp en fotoshop lessen, zeer betaalbaar vind ik zelf
Maar ik woon in Maastricht en het moet in de buurt zijn...

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:31

Jura schreef:
Dat is inderdaad ook een goed idee, hadden wij ook toen ik Multi media vormgeving deed aan het Grafisch Lyceum, maar dan moet je wel weten hóe je die oefeningen moet uitvoeren, en dat is vaak het probleem (kan me niet herinneren of er ook bij stond hoe je dat moest doen). Je kunt ook een boek aanschaffen over Photoshop en dat gewoon helemaal lezen (en de dingen doen die daar in staan). Ik zou ook niet snel zoveel geld uitgeven aan een cursus.

Ja er staat bij hoe je het moet doen, zeker voor de eerste jaars stap-voor-stap. Wij hadden clusters van 4-5 uur achter elkaar Photoshop elke week. Ik kan me nog wel de eerste 'reclame' herinneren waarbij je van 3 foto's een vakantie reclame moest maken bestaande uit 1 foto.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:34

Kijk even bij de boekhandel. Boeken zat over photo shop.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 14:35

Bedankt allemaal!

@ Myryana; ik ga zo even naar de link kijken.

Overigens is er wel iemand die mij wil helpen (die al een stuk verder is) en zij heeft ook een boek...dus die moet ik maar zo snel mogelijk halen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 14:36

Overigens jammer dat het grafisch lyceum alleen op MBO niveau is. Ik had graag geleerd om met verschillende programma's te gaan leren werken, fotografie enz enz..maar dan wel met HBO diploma

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:59

Je kunt op internet ook heel erg veel afhalen zoals de simpele dingen, hoe je een collage kan maken, blenden, collorizen.. enz enz..

http://photoshop.uwstart.nl/
helemaal rechts staan basis tutorials.. waarschijnlijk kom je er een héél end mee

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 15:07

Ik kan best wel al wat simpele dingen, scherper maken, kleuren iets aanpassen, copyright. Maar allemaal op een wel erg onprofessionele manier

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 16:29

Er zijn wel grafische HBO opleidingen maar die zijn dan niet hetzelfde, ik heb zelf Grafisch Intermediair gedaan.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 09:06

kan je idd ook gwoon via i net doen toch? ja of cursus via zoiets als nti... maar ik heb altijd www.photothruw.nl of punt com...
Succes