Citaat:Het begon allemaal op een wedstrijd. Nikki, een goede vriendin van mij, vroeg me of Explosion goed liep
“zeker, en Lightning?” antwoordde ik, hoewel ik twijfelde of Ex wel zo goed liep
“jaja loopt goed” reageerde Nikki hoopvol
Mieke en Jullie reden wat verderop, alle vier hadden we hetzelfde doel. Die éne persoon verslaan! Nikki en ik moesten later en konden dus langer stappen dan onze 2 andere teamgenoten. Het kon de pret niet drukken!
“als we nu een keer alle concurenten uitschakelen, heel subtiel...” begon ik
“ja, we leren onze paarden te trappen op commando” lachtte Nikki
“of we zwaaien ‘perongeluk’ met de zweep” fantaseerde ik verder
“of we kopen harryke om! Om vreemde geluiden te maken bij iedereen behalve bij ons!” proestte Nikki
“ook een longeerzweep kan al veel doen” wierp ik weer tegen.
“wíj” begon Nikki “wíj gaan de wereld over heersen” ze keek even bedenkelijk en we schoten in de lach.
“en dan staan we met onze strijdrossen op een berg, met achter ons de onder gaande zon” vulde ik het plaatje aan.
“de vier musketiers’ grinnikte Nikki weer
“nee nee, niet met 4! We schakelen de zusters Mommen uit!” lachtte ik.
“ohja?” vroeg Nikki
“ja” antwoordde ik “dan hebben wij meer macht voor ons twee!”
Wederom klonk het gelach over de weide. Beide begonnen serieus in te rijden. Hoewel beide paarden goed liepen is het niet gelukt om ‘het meisje wiens naam niet genoemt mag worden’ te verslaan. Maar we hadden nog tijd genoeg!
Elke wedstrijd weer reden we samen voor hetzelfde doel! De zusters mommen waren de afspraak vergeten...Maar Nikki en ik niet! Wij reden door tot we ons doel hadden! Execo eerste met achter ons ‘het meisje wiens naam niet genoemt mag worden’
En samen met ons doel, kregen we een vriendschap zo hecht en sterk ...Dat ze over de wereld zou kunnen heersen...
edit: ik plaats de reactie van het meisje waar het over gaat als zij het gelezen heeft. De personen in het verhaal zijn echt, de situatie is echt, het doel is, de paarden zijn ook echt. De enige 'droom' die er in verwerkt zit is het laatste stuk waarin het doel bereikt word, en de vriendschap? Die is ook echt