[tek] Tijger in kleur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

galopeerder

[tek] Tijger in kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 19:35

Heej!
Ik kon het toch niet laten om een tweede tijger te tekenen. Het was aan de ene kant makkelijker omdat ik niet zo duidelijk haren heb getekend als de vorige keer, maar het was wel in kleur dus dat was wel iets lastiger. Zo kon ik moeilijker schaduwen tekenen, en de kleur van de tijger kon ik moeilijk krijgen. Verder vind ik hem toch wel leuk geworden. Alleen een wit stuk links van de tijger vind ik lijken alsof het bij de achtergrond hoort, dat komt omdat de achtergrond ook wit is. Nu lijkt de tijger dus erg smal vind ik.

Dit is hem:
Afbeelding

En dit was m'n vorige:
Afbeelding

Nu ik zo kijk vind ik eigenlijk ook wel de ogen wat raar, het lijkt net alsof ze niet echt in de oogkas zitten.

Maargoed, wat vinden jullie?

Paardenmeis1

Re: [tek] Tijger in kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:36

Ik vind eerlijk gezegd die in kleur sprekender. Die andere heeft een heel vreemd snoetje.

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:42

Hij is erg mooig ewroden..
Ik denk dat dat van de ogen komt.. omdat er geen 'pupil' inzit.. Het oog is leeg
verder vind ik het erg jammer dat de kin en de mond blauw zijn.
En verder vind ik hem gewoon prachtig..

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:24

Mooi! Ik vind die ogen wel passend, ze zien er extra kwaad uit nu . De kleuren waren misschien feller iets mooier geweest.
De tweede tekening is ook mooi, alleen de snorharen lijken te "hard" in vergelijking met de rest van de tekening, nu lijken ze niet zo mooi bij het geheel te passen. Maar verder keurig, ik doe t je niet na .

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:47

k ben het met bovenstaande commentaren eens, behalve dat ik dat blauw bij de eerste absoluut niet storend vind. Geeft wel dat je er langer naar wilt kijken omdat er iets niett klopt, of anders is, voor je gevoel. Die tweede vind ik ook erg mooi, zeer sprekend. maar het lijkt net of je het snoetje als laatste gedaan hebt terwijl je er geen zin meer had.
maar voor het geheel: erg mooi!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:17

Echt supermooi! Maar het oog zou misschien wel wat sprekender mogen Knap hoor, hoe je dat gedaan hebt!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:44

Ik vind de bovenste mooier dan die in potlood, maar dat komt denk ik ook een beetje omdat ik de tijger van de tekening in kleur leuker vind. Die heeft een uitdagende houding, waardoor het echt je aandacht trekt.
Jammer van de ogen, maar dat is al vaker genoemd. Ze zijn nu zo leeg. Met iets andere ogen wordt het nog mooier.
Het blauw dat echt op de mond (bek ) van de tijger zit stoort me niet, maar de rest er omheen weer wel een beetje, omdat het te licht is.

Vaag verhaal. Hier heb je niet veel aan.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 21:51

Wauw...
*stilte*

Echt heel mooi! vind hem leuker dan de 1ste

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 10:52

vind het een mooie tekening geworden!
ik ga mee met het commentaar over de ogen en het blauw.
verder vind ik dat de onderste tanden mooi *hoe zeg ik dat* voor de tong zitten, maar de bovenste tanden vind ik wat minder uitkomen, niet echt voor de tong.
en op de een of andere manier storen die haren rechts me. die van het zwart afkomen, kweet niet precies waarom, zit minder diepte in ofzo denk ik.

maar mooie tekening in het totaal! (doe het je niet na ik hou het wel bij paarden )

galopeerder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:16

Die 2e klopt niet helemaal nee, die had ik dus ook eerder getekend. Ik had dit erbij gedaan als vergelijkingsmateriaal of de nieuwe al beter is geworden tov m'n vorige.
En die ogen waren best moeilijk. Ik zal binnenkort het voorbeeld eens plaatsen. Hij lijkt daar toch erg op vind ik maar de moeilijkheid was dat ik het met potlood deed en het voorbeeld leek met de computer gedaan dus vandaar. Die ogen waren dus ook best moeilijk om ze meer indruk te geven.
En die zwart-wit tekening (eerste die ik gemaakt heb dus), die snorharen waren ook best moeilijk. Omdat het eigenlijk maar een klein randje wit moest zijn maarja als je grijs moet kleuren is het niet makkelijk om die snorharen in een rechte lijn wit te laten. En dat snoetje had ik naast de ogen juist als eerste gedaan, dat onderste stuk had ik juist snel gedaan als laatste (wat je helaas kunt zien ook..).

Enneh, de bovenste is ook potlood hoor, maar dan kleurpotlood

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:39

onwijs mooi zeg! jeumig, ik zit ff op dit forum rond te neuzen (tijdje niet gedaan) en krijg onwijs veel zin om weer te gaan tekenen! de afbeelding zelf is ook veel 'actiever' um sprekender dan je eerste zwart wit tekening. erg mooi gemaakt!