ik zit heel erg te twijfelen of ik een sony dsc h1 zal kopen(5.0 megapixels, 12x optische zoom, 24x digitale zoom, macro vanaf 2 cm € 500,-) of toch nog even zal doorsparen voor een spiegelreflex(zoals de canon 350D € 900,-)
mijn punten waarom GEEN spiegelreflex:
- gedoe met handmatig instellen(al zitten er ook normale functies op, handmatig kan overigens ook met de sony)
- mn computer doet er zo lang over met laden(het cd-rommetje wat ik van debo heb gekregen doet er een minuut of 10 over om ze te laden.... :S maar mn pa kan blijkbaar vanaf februari al een nieuwe computer nemen dus zal een nieuwe daar minder problemen mee hebben..)
- een stuk duurder
- dat je er extra lenzen op kunt zetten is leuk, maar de lenzen zijn soms net zo duur als de camera zelf, dus ik zie mezelf nog niet zo snel een nieuwe lens kopen...
waarom WEL een spiegelreflex:
- gaan over het algemeen langer mee dan een gewone digitale camera
- super snel opstarten
- super snel afdrukken(ook achter elkaar)
- als ik nog eens meer intresse krijg in handmatig instellen en lenzen is deze camera daar meer geschikt voor..
- gewoon veel gebruiksgemak. óók voor mn moeder(die neemt nu eigenlijk nooit rijfoto's omdat ze niet omkan gaan met mijn camera, die erg traag afdrukt.. en in feite heb ik daar mn camera voor, dus vind ik erg jammer..)
waarom GEEN sony:
- mijn digitale(2) worden vaak na een jaar slechter, en als dat nu ook gebeurt met deze vind ik de 500,- die die kost toch wel zonde(als je dan dus kijkt dat een spiegelreflex waarschijnlijk langer mooi blijft met kwaliteit en dan 'maar' 400,- duurder is..)
- memorystick(heb nog een compactflash en sd-kaart liggen, maar natuurlijk nét weer een andere geheugenkaart...)
- er zit geen memorystick bij(dus extra kosten*weer niet of die wel bij een canon zit..*)
- er kunnen geen lenzen verwisseld worden
- heb nog geen voorbeeld foto's gezien van sportfoto's (bv. binnen of in de schemering..)
waarom WEL een sony:
- oplaadbare batterijen ipv een accu(dus als je batterij leeg is doe je er gewoon een ander in..)
- 12x optische zoom, 24x digitale zoom
- mijn computer zal deze camera waarschijnlijk beter aankunnen met laden
- ik kan meer foto's op mijn computer opslaan dan van een spiegelreflex van 8.0 megapixel...(en aangezien die cd-rom dus zo lang laad vermoed ik dat hij dat ook zal doen met die spiegelreflex, en dan heb je dus nog niks aan je foto's, want ik ga niet steeds foto's op cd branden en dan steeds een kwartier moeten wachten voor ik ze kan openen....)
- er kunnen meer foto's op mijn album geplaats worden

- een stuk goedkoper
- blijkbaar ook snel afdrukken(heb hem alleen ff vastgehad, maar geen foto's mee gemaakt..)
- sportfunctie
nouja, ik weet het gewoon nog niet.
welke camera zouden jullie nemen als je mij was?