[Verhaal] Het internaat (nog geen vaste titel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

[Verhaal] Het internaat (nog geen vaste titel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 12:52

Ik heb verschillende verhalen die niet afgewerkt zijn en die wil ik nu een beetje verwerken tot één verhaal. Dit is wat ik al heb, het is nog niet veel maar er komt nog. De namen en de titel zijn nog niet zeker.
Tips en commentaar welkom

Judith belde, voor de tweede keer, aan en wachtte. Zeven uur hadden ze gezegd. De wijzers op de grote kerkklok wezen de één en de zeven aan. Vijf minuten te laat zou toch niet erg zijn?
Het licht achter de deur ging aan en Judith hoorde zware voetstappen dichterbij komen. Een grote man deed open. Zijn gezicht stond vol littekens.
“Judith?” vroeg hij nors.
Judith knikte voorzichtig.
“Kom binnen” zei de man, nu op een vriendelijke toon.
Judith stapte het huis binnen. Ze stond nu in een grote hal, het plafond leek kilometers ver weg. Aan de muren hingen schilderijen van kinderen. Ze droegen allemaal dezelfde kleren en keken met een emotieloos gezicht voor zich uit.

marjoke

Re: [Verhaal] Het internaat (nog geen vaste titel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:56

Vind het al wel een leuk begin
Maar het is dan toch niet zo moeilijk oml hier op verder te gaan?
Ik zeg zomaar iets:
De man ging verder de woonkamer in en riep Judith. Eeerst durfde ze niet goed, maar een andere keuze had ze niet...
blabla..
Je weet wel
laat je fantasie zijn ding doen
succes!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 12:59

Ik zal proberen Maar meestal als ik te lang aan een stuk schrijf zonder echt inspiratie te hebben takelt het verhaal af.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 17:21

Hier nog een stukje Ik ben niet goed in namen dus (...) is de voorlopige naam

De man sloot de deur en bekeek Judith van top tot teen.
“Ik ben (…)” stelde hij zichzelf voor “Ik zorg voor de orde en rust hier.”
Hij keek Judith streng aan, om te laten weten dat hij zijn taak in alle ernst opnam.
“Kom mee, dan breng ik je naar de directeur. Daarna breng ik je naar je kamer en vanavond krijg je de andere kinderen te zien”
Aarzelend liep Judith achter hem aan. Het gebouw leek wel een doolhof, ze passeerden de ene deur na de andere en liepen door een tiental gangen.
Op elke deur stonden in sierlijke letters twee namen.
“Esther en Tina” las Judith “Melinde en Sofia”
Dit was dus de gang waar de meisjes sliepen, twee per kamer. Judith vroeg zich af met wie zij haar kamer zou delen. Hopelijk niet met één of andere trut.
“Drie keer kloppen en binnengaan” beval (..) plots.
Judith schrok op uit haar gepieker. Ze stonden voor een deur die groter en donkerder was dan de rest. Heel stil en voorzichtig klopte Judith op de deur.
“Binnen”
De deur was zwaar en Judith kreeg hem maar moeilijk open. Achter het gevaarte bevond zich een kamer die veel kleiner was dan judith had verwacht. De boekenrekken die aan de muren bevestigd waren stonden overvol. Tegenover de deur stond een bureau met daarachter een groot raam dat uitkeek op een plein. Achter het bureau zat een man. Hij had zwart haar en een grote opvallende snor.
“Ga zitten” zei hij terwijl hij naar een stoel wees.
Judith ging snel zitten.
“Jij bent dus Judith?” vroeg hij.
Zonder op antwoord te wachten ging hij verder.
“Welkom op Internaat Mustache. Je zal hier een heel schooljaar blijven, op verzoek van je ouders. Je krijgt hier dezelfde lessen als op een gewone school. Hetgeen dat dit internaat speciaal en anders maakt is de extra opleiding maar dat is voor straks.”
De man duwde op een knopje en even later kwam een meisje binnen. Judith schatte haar rond de zeventien. Haar lange blonde krullen zaten in een paardenstaart en droeg hetzelfde uniform als de kinderen van de schilderijen.
Ze had een pakketje vast dat ze aan Judith overhandigde.
“Dit is jouw uniform” legde de man uit “Het is verplicht deze kleren aan te hebben tijdens de lesuren, die lopen van acht uur ’s morgens tot vijf uur ’s avonds. Buiten deze uren mag je dragen wat je wilt mits de kleren aan het reglement voldoen. Je vallies staat al in je kamer samen met een plan en het reglemnt, lees dat maar goed door. De eerste week word je enkel gewaarschuwd als je de regels overtreed, daarna word je geacht de regels te kennen en dulden we geen overtredingen meer.”
Hij keek haar met een spottend lachje aan en had er kennelijk plezier in haar bang te maken.
“(…) zal je naar je kamer brengen. Je word straks om half negen in de grote zaal verwacht” zei hij nog als laatste.
Judith slikte en liep naar de gang waar (…) haar stond op te wachten.
“Kom” was alles wat hij zij.
Na een paar gangen door te zijn gelopen en veel deuren gepasseerd te zijn stopte hij.
“Hier is je kamer” zei (…) en liep weg.
Op de deur stond als tweede naam Margot. De kamer was even groot als het bureau van de directeur. Er stond een stapelbed en een deur leidde naar een badkamer met douche en toilet. Een raam keek uit een plein, waarschijnlijk hetzelfde als bij de directeur. Judiths vallies stond naast het bed.

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:09

Leuk verhaal, ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Maar ik wat betekend vallies?

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:35

Vallies? Koffer

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:06

waarom staat er vaak bij personen (...) snap ik niet helemaal
verder al erg leuk geschreven hoor!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 22:34

(...) is telkens dezelfde persoon, nameijk de man die opendeed en haar naar de directeur en daarna naar haar kamer bracht Maar ik weet geen goede naam dus schrijf ik voorlopig (...)

_Danoontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:48

leuk verhaal, ben ook benieuwd hOe het verder gaat..

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:37

Vervolgje

Naast de badkamerdeur stond een grote kast met twee deuren en onderaan een aantal schuifjes.
Judith ging op het onderste bed zitten en zuchtte. Waarom hadden haar ouders haar naar hier gestuurd? Twee weken geleden hadden ze haar verteld dat ze niet meer naar haar oude school mocht. Judith had gedacht dat haar ouders het systeem van de school niet goed vonden en dat ze naar een meer georganiseerde school moest. Zo’n school waar je een uniform droeg, waar je altijd in een rij moest lopen en je als straf een tik op je vingers kreeg. Een tijd lang wouden haar ouders niet meer zeggen, tot eergisteren.
“Morgen brengen we je weg” had haar moeder gezegd “Naar je nieuwe school”
Judith had haar met grote ogen aangekeken. Het schooljaar begon pas over twee dagen, waarom moest ze al een dag eerder gaan? Toen ze zei dat ze geen extra schooldag wou en dat ze wel met de fiets kon gaan hadden haar ouders alles uitgelegd. Ze vertelden dat het geen gewone school was, het was een internaat waar ze je manieren leerden. Toen Judith vroeg waarom ze naar zo een school moest hadden ze gezegd dat ze veel te slordig en ongemanierd was. Judith kwam uit een nogal rijke, goed gemanierde familie. Haar ouders schaamden zich altijd diep als Judith bij een eetentje vroeg welke vork bij welk gerecht hoorde. Ze hadden geprobeerd om Judith manieren te leren maar Judith zag dat niet zitten.
“Een vork is een vork en een mes is een mes!” was haar mening “Wat maakt het nu uit of je met een vork vlees of vis at!”
Haar ouders waren toen gestopt met zagen en Judith dacht dat ze het hadden opgegeven. Nu besefte ze dat ze waarschijnlijk al langer met het idee van een internaat in hun hoofd zaten.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 14:50

Leest iemand het nog? Anders stop ik met het hier verder neer te zetten.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 15:33

Nog een klein stukje ^^

Ze schrok op uit haar gedachten door een hol geluid. Net toen ze recht wou staan om te kijken of het van buiten kwam hoorde ze het weer, geklop op de deur.
“Binnen” zei Judith terwijl ze nieuwsgierig naar de deur keek.
(…) en een meisje, van ongeveer dezelfde leeftijd als Judith, kwamen binnen. Het meisje had zwart haar, grote, bruine ogen en vuurrode lippen. (…) zette de koffer naast die van Judith en verdween.
“Hallo” zei het meisje verlegen “Ik ben Margot”
“Ik ben Judith” stelde Judith zich voor.
De twee meisjes stonden stil tegenover elkaar. Margot keek zenuwachtig rond en Judith staarde de vloer. Wat moest je zeggen tegen iemand die je nog nooit had gezien en waarmee je nu een heel schooljaar op een kamer sliep? Judith probeerde iets te verzinnen, iets waarmee ze een goede indruk zou maken.
“Waar wil jij slapen, onder of boven?” vroeg Judith uiteindelijk.
Ze vond zichzelf nogal stom klinken maar het was het enige wat in haar opkwam.
“Kies jij maar” zei Margot “Voor mij maakt het niet uit.
“Ik zal wel boven slapen” zei Judith en kroop op het bovenste bed.
Margot ging op haar eigen bed zitten en weer was het stil. Judith besloot dan maar om haar bed alvast klaar te maken en Margot deed hetzelfde.
“Heb jij een horloge?” vroeg Margot toen ze klaar was.
“Acht uur” zei Judith “Weet jij die grote zaal zijn?”
“Neen” antwoordde Margot “Misschien moeten we nu al gaan, dan hebben we een half uur om de zaal te vinden”
Judith grinnikte en klom naar beneden. Samen liepen ze door de grote gangen.
“Ze hadden beter wijzers gehangen” bedacht Margot “Er zijn hier zoveel gangen en deuren”
“En ze zijn allemaal hetzelfde. In alle gangen hangen schilderijen van kinderen in uniform en alle deuren hebben dezelfde grote en kleur” zei Judith “Hopelijk komen we iemand tegen die de zaal weet zijn”
“Ik heb nog niemand gezien buiten jou, (…) en de directeur” merkte Margot op “Waar zouden alle andere kinderen zijn?”
Inderdaad vreemd, dacht Judith, haar ouders hadden gezegd dat dit een populaire school was.
“De anderen zullen nog in hun kamer zijn of misschien al in de grote zaal” verklaarde Judith.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:21

wouwden=> wilden
judith staarde naar de vloer
paar foutjes
ik vind het verhaal best leuk hoor!
kan wel spannend worden denk ik
ik wil wel meer hoor!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 20:40

Morgen ofzo komt er nog wel een stukje

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:26

leuk verhaal ik wacht op het vervolg

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 21:31

Dan zal je toch geduld moeten hebben tot morgen Ik kan nu wel schrijven maar ik ben gemeen dus doe ik het niet }> Misschien straks, als de inspiratie komt

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 14:04

Ik vertrek maandag op reis en vandaag en morgen beginnen we al met inpakken en klaarmaken dus waarschijnlijk zal er tot ik terug ben geen stukje meer komen. Op reis zal ik verder schrijven zodat ik een lang stuk kan posten als ik terug ben

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 14:14

Viel me ineens op;
je word > je wordt.

Verder al een leuk verhaal..
Krijg toch een soort Harry Potter gevoel haha.