hulp gevraagt ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roosbananas

hulp gevraagt ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 23:56

ey ,

binnekort ga ik op kamp , maar deze keer niet als deelnemer , maar als leidster }>
nu zijn we vandaag bij elkaar gekomen en moet natuurlijk ideeën en dergelijke zoeken...

- ik moet eerst en vooral 3 namen hebben voor groepen te benoemen . er is een duidelijik verschil in leeftijd.
de eerste groep is 6-9 jaar , de tweede groep is 10 - 12 jaar en de 3e groep is 13-16 jaar , wil echt leuke orginele benamingen

- ook moet ik 3 namen voor hun slaapplaats hebben
bv : 't kippekot (zeg maar wat )

- ideeën voor ze bezig te houden als het regent

- ideeën voor een nachtspel (heb ik zelf al veel ideeën voor )

Help me aub , Dank je

NotNice

Re: hulp gevraagt ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:03

ponykamp of 'gewoon' kamp?
je kan kijken op site van scouting-nederland, daar staan heel erg veel kamptips/spellen op, dat doen ze daar namelijk erg vaak, op kamp gaan

dit is een site met erg veel spellen op categorie, leeftijd, etc:http://users.scoutnet.nl/~smasj/
de kamptraining voor leiding van scouting: http://vo.scouting.nl/trainer/handboek/training/dlg/vervolg/kamp/index.htm, hier moet je trouwens niet teveel uit haeln hoor, ik neem niet aan dat jullie je eigen wc in het bos gaan graven of al het eten op houtvuur klaar gaan maken...

ik heb best veel kampen gedraait, ook ponykampen, het belangrijkste is dat je als leiding-groep je 'eigen' kamp doet, je kan tips en ideen van anderen gebruiken, maar doe alleen dat waar je je zelf prettig bij voelt.

mocht je vragen hebben stuur je maar een pb-tje

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 14:03

een paardenkamp ,
spelletjes enz , daar heb ik ideeën enz genoeg voor , het is juist voor de namen ... geen inspiratie

niemand ?

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:46

hallo

wij doen altijd met nachtspellen :

levend stratego of cluedo

en wij hebben ook nog een spel dat moet je in het bos met zandpaden spelen .

daarvoor heb je nodig :

*auto's
*toeters (voetbal dingen die zo hard gaan )
*waxinelichtjes
*een kip met ketchup
*en wat mensen die als griezel willen spelen
*3 kleine papiertjes voor ieder kind

hoe gaat de smokkeltocht inwerking?

je maakt een paar groepen met kinderen en dan met leider je geeft de leider een plattegrond die je hebt gemaakt. Dan laat je steeds een groepje vertrekken om de 10 minuten. En dan rijden er steeds overal auto's rond en daar moeten de kinderen dan voor wegduiken en als een auto stopt om te kijken moet die de naam zeggen van dat kind dat ie ziet je mag ook de kleren beschrijven. als ze je dan gepakt hebben dan moet je uit komen en een kaartje in leveren.

als je in de auto rijdt kun je zelf ook in een oprit rijden en dan opeens je lampen aan doen . Als je dan zon lekker bospaadje hebt dan steek je een paar waxinelichtjes aan en dan doe je die kip met ketchup aan een pin en prik die pin in de grond. en laat dan wat mensen zich verstoppen in dat bos als griezel die dan kinderen laat schrikken. wat extra schrik geeft is een pop uit een boom laten vallen, of op eens zon disco licht laten knipperen en iemand opeens heel hard laten toeteren met zon voetbaltoeter (dan vallen ze gewoon van schrik )
dit is altijd zooooon leuk spel . Je moet wel een weg kiezen waar de kinderen in de sloot kunnen springen.

Het is verstandig als de kinderen een oude broek en trui aan doen (warm inpakken als het koud is) en een regenjas en broek met oude schoenen/laarzen eronder.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je iets niet snapt PB me dan (ik ben niet handig in uitleggen. )

hier heb je nog 2 foto's van een kamp waar we ook zon tocht hielden.

een auto
Afbeelding
hier kregen we uitleg
Afbeelding

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:49

ohjah

nog iets waarom laat je de kinderen zelf geen leuke namen bedenken

mischien als het regent kun je gaan zwemmen in een binnenbad ofzo

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:56

Voor snacht het duanespel, smal stukje bos moet je van de ene naar de andere kant sdtokjes oid brengen (moet dan hasj voorstellen). De leiding is de duane en als die je ziet moet je de stokjes inleveren en terug om nieuwe te halen. En de duane heeft zaklampen verder niet. je moet dus heel stilletjes door het bos spoken . Namen, Ga met NRPSbokker mee, laat ze zelf wat leuks verzinnen. Voor regenachtige dagen, ponypoets wedstrijd, verzier het tuig +schoonmaken (leren??) zwembad, feest, iets maken, eten koken enz. Je kunt ze natuurlijk ook vragen wat ze willen doen
succes

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 19:07

NRPSbokker schreef:
ohjah

nog iets waarom laat je de kinderen zelf geen leuke namen bedenken

mischien als het regent kun je gaan zwemmen in een binnenbad ofzo

Voor de groepen zou dit wel gaan , maar voor de banaming van de hutten niet , omdat het al moet uithangen , zo weten de ouders waar ze slapen enz van die dingen

En wss gaan we als nachtspel vlaggeroof met hindernis parcour doen , in elk geval zoiets

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 19:15

moonshine88 schreef:
Voor snacht het duanespel, smal stukje bos moet je van de ene naar de andere kant sdtokjes oid brengen (moet dan hasj voorstellen). De leiding is de duane en als die je ziet moet je de stokjes inleveren en terug om nieuwe te halen. En de duane heeft zaklampen verder niet. je moet dus heel stilletjes door het bos spoken . Namen, Ga met NRPSbokker mee, laat ze zelf wat leuks verzinnen. Voor regenachtige dagen, ponypoets wedstrijd, verzier het tuig +schoonmaken (leren??) zwembad, feest, iets maken, eten koken enz. Je kunt ze natuurlijk ook vragen wat ze willen doen
succes

Mja als je vraagt wat ze willen doen , weten ze het oftewel niet of anders nemen ze iets , maar daar hebben we dan de spullen niet voor
We gaan al zwemmen, quiz , zoektocht en we hebben ook al spellekes , maar ideeën zijn altijd welkom
Het eten wordt gemaakt door mensen , en op dat moment is er geen tijd voor koekjes maken of iets dergelijks omdat de keuken niet zo groot is ...

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:39

moonshine88 schreef:
Voor snacht het duanespel, smal stukje bos moet je van de ene naar de andere kant sdtokjes oid brengen (moet dan hasj voorstellen). De leiding is de duane en als die je ziet moet je de stokjes inleveren en terug om nieuwe te halen. En de duane heeft zaklampen verder niet. je moet dus heel stilletjes door het bos spoken

Dat was leuk he ?

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 13:42

Niemand ideeën?