[verhaal] ''Het paardenleven van Miranda''

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

[verhaal] ''Het paardenleven van Miranda''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 19:30

Ook ik heb even zin om een verhaaltje te verzinnen!
Als je het begin stukje leuk vind moet je maar reageren,
dan typ ik verder!

Miranda, een echte paardengek mag eindelijk van haar ouders op paardrijden. Ze heeft een manege gemailt om te vragen of ze paardrijles kan krijgen. Nu moet ze nog wachten op het telefoontje. 2 dagen zijn al voorbij, nog steeds geen telefoontje.. En dan plotseling gaat de telefoon, Miranda rent naar de telefoon en neemt snel op.
''Hallo met Miranda.''
''Hallo Miranda, je spreekt met Horses Stables. Ik heb hier een mail van je dat je hier wilt komen paardrijden? Je kan zaterdag komen voor je eerste les, zorg dat je er 2 uur bent''
''Oke ik ben er, tot dan!''
Miranda hangt de telefoon op en springt in de lucht. ''Yess!! Ik ga paardrijden!!'' haar moeder Ilona hoort haar gillen en rent naar beneden 'wat is er gebeurt?' vraagt ze geschrokken ''Rustig mam, er is niks aan de hand! Ik mag zaterdag mijn eerste les ridjen bij Horses Stables!'' verteld Miranda snel. ''Echt waar? Wat leuk voor je, hoe laat moet je er zijn dan breng ik je.'' ''Ik moet er om 2 uur zijn, maar ik ga wel op de fiets want het is maar 5 minuten fietsen van hier.''
''Oke, is goed, wat jij wilt!'' De dagen gaan langzaam, maar de zaterdag breekt uiteindelijk aan. Het is kwart voor 2 en Miranda was al helemaal klaar, ze was van plan om alvast haar fiets te pakken en naar de manege te gaan. TOen ze bij de manege aankwam zag ze iets heel moois in de wei staan..

Moet ik verder gaan met typen?
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 19-07-05 20:42, in het totaal 3 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: [verhaal] ''Het paardenleven van Miranda''

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:38

als je wat meer leert over de bouw van een verhaal en de bouw van zinnen wel...

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 19:40

pharagirlke schreef:
als je wat meer leert over de bouw van een verhaal en de bouw van zinnen wel...

Wat bedoel je? Wat is er niet goed aan? *op aardige toon*

Moet het beginnen met een stukje verhaal waar het een beetje over gaat??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:56

onder andere, ook hoef je je aanhalingstekens niet telkens te sluiten en weer te openen als dezelfde persoon meerdere zinnen zegt
verder niet te veel korte zinnetjes maken en er niet te snel over gaan

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 19:59

pharagirlke schreef:
onder andere, ook hoef je je aanhalingstekens niet telkens te sluiten en weer te openen als dezelfde persoon meerdere zinnen zegt
verder niet te veel korte zinnetjes maken en er niet te snel over gaan

ook hoef je je aanhalingstekens niet telkens te sluiten en weer te openen als dezelfde persoon meerdere zinnen zegt

Geef eens een voorbeeld..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:11

Je kan vrijwel foutloos typen Daar scoor je bonuspunten mee

Om te zeggen wat ik er van vind moet ik eerst wat meer leesmateriaal hebben. Je verhaal kan nog alle kanten op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:12

Manon_S schreef:
dan typ ik verder!

Miranda, een echte paardengek mag eindelijk van haar ouders op paardrijden. Ze heeft een manege gemailt om te vragen of ze paardrijles kan krijgen. Nu moet ze nog wachten op het telefoontje. 2 dagen zijn al voorbij, nog steeds geen telefoontje.. En dan plotseling gaat de telefoon, Miranda rent naar de telefoon en neemt snel op.
''Hallo met Miranda.''

''Hallo Miranda, je spreekt met Horses Stables.Ik heb hier een mail van je dat je hier wilt komen paardrijden? Je kan zaterdag komen voor je eerste les, zorg dat je er 2 uur bent''

in het vetgedrukte heb ik een aantal aanhalingstekens weg gehaalt

Miranda hangt de telefoon op en springt in de lucht. ''Yess!! Ik ga paardrijden!!'' Miranda's moeder Ilona, hoorde haar al gillen en rende naar beneden. ''Wat is er gebeurd?'' vraagt ze geschrokken
dit stukje is ronduit vreemd of je maakt er van: Miranda hangt de telefoon op en springt in de lucht ''yess!! ik ga paardrijden'' haar moeder Ilona hoort haar gillen en rent naar beneden 'wat is er gebeurt?' vraagt ze geschrokken

of

Miranda hing de telefoon op en sprong in de lucht 'yess ik ga paardrijden' haar moeder ilona hoorde haar al gillen en rande naar beneden 'wat is er gebeurt?' vroeg ze geschrokken

je kan nl niet van tegenwoordige tijd naar verleden tijd over schakelen in 1 zin...Dat klinkt simpelweg niet en is moeilijk te begrijpen

. ''Rustig mam, er is niks aan de hand! Ik mag zaterdag mijn eerste les ridjen bij Horses Stables!'' vertelde Miranda snel. ''Echt waar? Wat leuk voor je, hoe laat moet je er zijn dan breng ik je.'' ''Ik moet er om 2 uur zijn, maar ik ga wel op de fiets want het is maar 5 minuten fietsen van hier.''
''Oke, is goed, wat jij wilt!'' De dagen gingen langzaam, maar de zaterdag brak uiteindelijk wel aan. Het was kwart voor 2 en Miranda was al helemaal klaar, ze was van plan om alvast haar fiets te pakken en naar de manege te gaan. TOen ze bij de manege aankwam zag ze iets heel moois in de wei staan..

en ook in dat laatste stukje waar ik niets in heb aangeduid doe je dit opnieuw 'niets aan de hand ik mag zaterdag mijn eerste les volgen vertelde Miranda snel' terwijl je net nog in tegenwoordige tijd bezig was en dan is het hier 'verteld'

als je tegenwoordige tijd aan houd dan word het ook 'de dagen gaan langzaam voorbij en het is kwart voor 2'

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:36

Vervolg:
Ze ziet ineens een enorm mooie Fries. Die heeft ze weleens vaker zien staan in een van haar informatie boekjes die over paarden gaan. Ze kan haar ogen niet van het paard afhouden. Maar dan denkt ze oja 2 uur moet ik er zijn! Ze kijkt op haar horloge, nog 1 minuut. Snel zet ze haar fiets bij de fietsenstalling en gaat naar binnen, ze weet niet eens waar ze moet zijn! Ze loopt maar wat door de stallen van de manege heen. Dan komt ineens een vrouw naar haar toegelopen. ''Ben jij Miranda?'' vraagt de vrouw. ''Ja ik ben Miranda'' antwoord ze. ''Mooi, loop maar mee naar het kantoor van Mevrouw Heldens.'' Miranda loopt met de vrouw mee naar het kantoor. Als de deur open gaat ziet ze een mevrouw met blonde haren achter een brueau zitten. ''Ga zitten Miranda, dan kan ik even met je praten over je eerste les'' zei mevrouw Heldens. Miranda gaat rustig zitten op een stoel dat voor het bureau staat. ''Ik wil je eerst wat dingen zeggen voordat we naar het paard gaan waar je op gaat rijden. Je doet rustig op stal en in de bak, als je iets niet snapt gewoon zeggen en niet ja knikken en je doet 100 % je best, oke?'' Miranda knikt. ''Oke, mooi dan gaan we nu naar Little Star, het paard waar je de komende weken op gaat rijden.'' Miranda loopt mee met mevrouw Heldens. Dan ziet ze ineens een klein schattig paardje staan in een stal. Mevrouw Heldens doet de staldeur open en stelt Miranda aan Little Star voor. ''Dit is Little Star, een kleine lieve pony waar je dus de aankomende weken op gaat rijden. Ze is een brave pony die echt niemand wat aan doet.'' Miranda kijkt naar Little Star en glimlacht. ''Ik ga even het zadel halen en het hoofdstel uit de zadelkamer dan zal ik je laten zien hoe je een paard opzadelt.'' even later loopt mevrouw Heldens de stal uit naar een klein kamertje verderop. Na een paar seconden loopt ze eruit met in haar armen een klein zadeltje en aan haar schouder hangt een hoofdstel. De mevrouw laat het allemaal zien aan Miranda hoe je een paard opzadelt. Even later is Little Star klaar en lopen ze naar de bak. Eenmaal angekomen staat ze in een mooie grote bak dat helemaal leeg is. De vrouw singelt het paard aan en tilt dan Miranda erop. Ze doet de beugels op de goede lengte voor Miranda. ''Zijn de beugels zo gelijk?'' vraagt de vrouw. ''Ja zo zitten ze goed mevrouw Heldens.'' zegt Miranda op een beleefde toon. ''Ach noem me geen mevrouw, dan voel ik me zo oud, noem me maar gewoon Elisa, net zoals iedereen.'' Miranda bloost. ''Oke spoor haar maar aan door je beide kuiten tegen de buik te drukken'' vertelde Elisa. Miranda spoort Little Star zachtjes aan. ''Oke, heel goed, stuur haar nu maar naar de hoefslag, de linker teugel tegen de hals en de rechter teugel van de hals, ook met je linkerkuit aandrijven. Ja zo gaat die goed!'' Miranda moest ook nog een grote volte maken en van hand veranderen. Na een half uur zat het er al weer op. ''Miranda, je deed het goed voor de eerste keer! Volgende week zelfde tijd bij de stal van Litte Star, dan zie ik je daar weer oke?'' vroeg de vrouw. ''Is goed Elisa, ik ben er dan, doeii, tot ziens!'' Elisa brengt Little Star naar stal en zadelt hem af. Miranda is alweer op haar fiets richting haar huis, dan ziet ze weer de mooie Fries staan. ''Als ik goed kan rijden wil ik op die mooie Fries!'' Even later is ze weer thuis en verteld het hele verhaal aan haar ouders.

Moet ik verder gaan of vinden jullie het niks? Eerlijk zeggen hoor! Anders doe ik het namelijk voor niks..
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 19-07-05 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:37

pharagirlke schreef:
Manon_S schreef:
dan typ ik verder!

''Hallo met Miranda.''

''Hallo Miranda, je spreekt met Horses Stables.Ik heb hier een mail van je dat je hier wilt komen paardrijden? Je kan zaterdag komen voor je eerste les, zorg dat je er 2 uur bent''

in het vetgedrukte heb ik een aantal aanhalingstekens weg gehaalt

Miranda hangt de telefoon op en springt in de lucht. ''Yess!! Ik ga paardrijden!!'' Miranda's moeder Ilona, hoorde haar al gillen en rende naar beneden. ''Wat is er gebeurd?'' vraagt ze geschrokken
dit stukje is ronduit vreemd of je maakt er van: Miranda hangt de telefoon op en springt in de lucht ''yess!! ik ga paardrijden'' haar moeder Ilona hoort haar gillen en rent naar beneden 'wat is er gebeurt?' vraagt ze geschrokken

of

Miranda hing de telefoon op en sprong in de lucht 'yess ik ga paardrijden' haar moeder ilona hoorde haar al gillen en rande naar beneden 'wat is er gebeurt?' vroeg ze geschrokken

je kan nl niet van tegenwoordige tijd naar verleden tijd over schakelen in 1 zin...Dat klinkt simpelweg niet en is moeilijk te begrijpen

. ''Rustig mam, er is niks aan de hand! Ik mag zaterdag mijn eerste les ridjen bij Horses Stables!'' vertelde Miranda snel. ''Echt waar? Wat leuk voor je, hoe laat moet je er zijn dan breng ik je.'' ''Ik moet er om 2 uur zijn, maar ik ga wel op de fiets want het is maar 5 minuten fietsen van hier.''
''Oke, is goed, wat jij wilt!'' De dagen gingen langzaam, maar de zaterdag brak uiteindelijk wel aan. Het was kwart voor 2 en Miranda was al helemaal klaar, ze was van plan om alvast haar fiets te pakken en naar de manege te gaan. TOen ze bij de manege aankwam zag ze iets heel moois in de wei staan..

en ook in dat laatste stukje waar ik niets in heb aangeduid doe je dit opnieuw 'niets aan de hand ik mag zaterdag mijn eerste les volgen vertelde Miranda snel' terwijl je net nog in tegenwoordige tijd bezig was en dan is het hier 'verteld'

als je tegenwoordige tijd aan houd dan word het ook 'de dagen gaan langzaam voorbij en het is kwart voor 2'

Oke, bedankt ik zal het veranderen!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 20:53

Moet ik nu aan 1 stuk door gaan met het verhaal??
Of vinden jullie het dom of saai dat ik er maar beter mee kan stoppen?
Tips mag je van mij altijd geven..
Als ik moet doorgaan van veel mensen, ga i kdoor en typ steeds korte stukjes, (vervolgen) zeg maar..

Groetjes!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:06

Geen reacties?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:18

Ik ga morgen wel weer verder..
Kga nu slape

Horsy_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:40

oke, ik vind het een best leuk verhaal. Ik ben benieuwd naar de rest!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 10:03

Horsy_Lover schreef:
oke, ik vind het een best leuk verhaal. Ik ben benieuwd naar de rest!

Oke, in ieder geval 1 iemand die meer wilt..

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 10:34

Vervolg:
Zondag heeft ze afgesproken met haar vriendin Amber, sinds kort heeft zij een eigen pony die op de manege staat waar Miranda rijd.
De zondag is aangebroken en ze gaat met Amber naar haar eigen pony. Amber rijd al bijna 6 jaar paard en laat vandaag zien hoe zij rijd. Ze wilt Amber al wat dingetjes leren zodat Elisa flink zal opkijken. Ze rijden op de fiets naar de manege om op de eigen pony van haar vriendin te rijden. Dan lopen ze naar een stal waar een best grote pony staat. Amber doet de staldeur open en groet de pony. ''Heeey Morning Star! Heb je lekker geslapen?'' Amber loopt naar de pony toe en aait hem over de hals. ''Wow! Je pony is veel groter dan waar ik gister op gereden heb!'' ''Hahaha, ik weet het maar zo kan ik zeg maar langer met hem doen, ik groei nogal snel dus heb ik een grote pony gekocht!'' Amber loopt naar een klein kamertje waar allemaal kisten staan, ze pakt haar sleutels en doet 1 van de kisten open. Even later komt ze met een zadel en hoofdstel aan lopen. Die hangt ze aan een stang dat aan de staldeur vastzit. Ze heeft ook nog een halster bij zich met touw en haalt Morning Star uit zijn stal. ''Ik haal hem er altijd eerst uit om hem te gaan poetsen, voordat we gaan rijden. Pak jij even de roskam uit de kist? Dan ga ik zijn hoeven uitkrabben'' zegt Amber. Miranda graait door de poetskist en zoekt naar de roskam, eindelijk heeft ze hem gevonden en rostkamt Morning Star. Als ze klaar zijn met poetsen legt Amber zachtjes het zadel op de rug van haar pony. En singelt alvast wat aan. Dan doet ze het halster af en het hoofdstel om. De meisjes lopen in richting van de binnenbak en ziet allemaal meisjes op paarden rijden. Als ze eenmaal op de AC lijn staan ziet Miranda het mooie zwarte paard weer. Die Fries uit de wei is aan het rijden! Onder het zadel is hij nog mooier denkt Miranda. Het meisje op de Fries wil dat haar paard aan de teugel loopt maar het paard protesteert. ''Wie is dat meisje daar op die Fries?'' vraagt Miranda zachtjes aan Amber. ''Dat is Kimberly, een gemeen meisje die paarden best slecht behandeld'' fluisterd Amber tegen Miranda. De Fries geeft wat bokken en Kimberly wilt dit niet, ze slaat het paard heel hard met haar zweep en spoort heel erg hard aan met haar sporen. Kimberly heeft door dat Miranda steeds zit te kijken en kijkt haar aan en vraagt ''Is er soms wat te zien ofzo?'' Miranda antwoord niet en kijkt gelijk naar Morning Star, Amber zit er al op en wilt net Morning Star naar de hoefslag sturen. Amber laat zien wat ze allemaal kan met haar pony Morning Star maar Miranda let niet op, de Fries valt zo op. Je ziet duidelijk dat het paard bang is voor Kimberley, je ziet het wit in zijn ogen. Dan is Kimberly het zo zat al dat gesteiger en bokken van het paard dat ze zo hard in de buik port dat het paard wel stopt. Even later is Amber haar pony alweer aan het uitstappen. ''Miranda? Hallo Miranda, Halloo?'' Miranda schrikt, en kijkt snel Amber aan. ''Jij mag wel even op hem uitstappen als je wilt, maar dan loop ik er wel naast oke?'' ''Is goed, maar ik heb nog maar 1 les gehad'' verteld Miranda. ''Maakt niet uit, ik loop er naast Morning Star is heel rustig hoor!'' antwoord Amber. Na een paar rondjes brachten de 2 meisjes het paard naar stal. Amber haald het zadel eraf en het hoofdstel uit en doet het halster weer om. Amber borsteld hem nog snel even af en beloont Morning Star met een appel en klopjes op de hals. De meisjes lopen weer terug naar de fietsenstalling. Ze zien de Fries weer in de wei staan, bezweet en allemaal wondjes van de sporen van Kimberley. Het paard staat er verwaarloosd bij. Miranda krijgt tranen in haar ogen, ze vind het paard zo zielig dat ze haar ogen niet van het paard af kan houden. Ze hoord een auto aankomen dus moest ze wel voor zich uit kijken. Amber en Miranda gingen nog even wat bij het huis doen van Amber, en even later moest Miranda naar huis om te eten en te douchen. Aan tafel verteld Miranda uitgebreid aan haar ouders wat ze had gedaan en gezien op de manege. ''Die Fries werd heel erg geslagen met de zweep door dat meisje. Het zag er echt zielig uit, toen Amber en ik terug gingen naar huis, had ze hem weer in de wei gezet. Je wilt niet weten wat we zagen, op zijn buik allemaal wondjes van haar sporen, niet eens geborsteld ofzo, gewoon bezweet in de wei gezet'' verteld Miranda aan haar ouders. ''Ik wil als ik goed kan rijden dat paard echt gaan kopen, weg van die mishandelaar!'' schreeuwt Miranda door het huis. ''Miranda, zo mag je niet over anderen praten, misschien word hij wel heel erg goed verzorgt! zegt de moeder. ''Hoe kan je dat nou zeggen? Jullie hebben die Fries nog nooit zo gezien, ik zal dat paard kopen, wat ik ook moet doen!'' schreeuwt ze tegen haar ouders. Miranda rent naar boven en laat zich vallen op haar bed.

Dit was weer een stukje,
Ik heb niet zo veel reacties gekregen hiervoor, dus weet ik nog steeds niet of ik door moet gaan?..