[verhaal]elkaar, meer hebben we niet nodig(beke waargebeurd)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessol

[verhaal]elkaar, meer hebben we niet nodig(beke waargebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 21:46

Hallo lieve bokkers.
Kreeg plots weer de kriebels om iets te schrijven. Ik ben niet zooo goed in schrijven dus tips zijn altijd welkom. Het verhaal komt een stukje overeen met wat er laatst allemaal is gebeurd bij ons thuis.

[i]Stil lag ik in mijn bed. Ze hadden weer ruzie. Hij had weer te veel gedronken, die rot stiefpa van mij!! Plots hoorde ik beneden de zetel verschuiven en mijn stiefpa mijn moeder uit schelden, nee laat het niet waar zijn!! Niet weer. De eerste keer dat ik er bij was. Hij heeft mijn moeder al meerdere keren geslaan maar de eerste keer dat ik er ben. Lig in mijn bed. Zoek zachtjes het gsm nummer van mijn oma op, die aan de zee woont en ik in Gent. Ik kan haar altijd alles zeggen.
“Hallo?”
Stilletjes huilend fluisterde ik: “ Oma, het is weer van dat. Hij heeft weer te veel gedronken en …”
“Doe rustig meisje, ga niet op de trap want hem vertrouw ik voor geen haar. “
“Ok oma. “
“Probeer maar te slapen hé!!”
Tut tut tut.
Hoor hem naar boven komen en roepen:
“Zwijg of ik sla erop!”
Omg denk ik. Gelukkig komt hij niet naar de tweede verdieping. Hoor hem terug naar beneden gaan en hoor de voordeur open gaan. Hoor mijn moeder huilend telefoneren. Ze belt naar mijn oma. Ik ga naar beneden en probeer haar te troosten. Ze zegt dat we naar bed gaan en gaan naar boven. Geven nog een afscheidszoen en gaan elk onze kamer binnen. Kruip in mijn bed en denk wat er deze avond gebeurd is. Na een tijdje val ik in slaap.

dit is het stukje dat over mij gaat. de rest heeft niets meer te maken met wat er met dit gebeurt is:

nu heeft mama besloten om weg te gaan bij hem. we zoeken zo snel mogelijk een huisje dat te huur staat. ik ben blij en gellukig. geen last meer van hem!! we richten ons huisje gezellig in.

de stukjes erna gaan dus nu over een jaar verder dat ze daar wonen.

groetjes caramelfreak

Tinkebel

Re: [verhaal]elkaar, meer hebben we niet nodig(beke waargebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:21

leuk stukje maar wel heftig zeg

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:38

Mooi begin, niet leuk maar wel mooi. Hopelijk vind je snel een huis, en ik blijf het volgen hoor.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 22:48

héhe, we hebben al een huisje gevonden hoor en wonen er een paar weken in. het is geen groot huisje maar mijn moeder heeft bijna alles daar achtergelaten en alles nieuw gekochten. daarmee heeft ze het financieel een beetje moeilijk ook. maar er hebben veel mensen haar geholpen. ze heeft het niet gemakkelijk. ze laat nog vaak een traantje maar het was moeiljik voor haar omdat ja ze houd nog van hem maar zo kon het toch niet blijven door gaan? ik zat die avonden erna met schrik in mijn bed. maar wij lijden er niet onder ze probeert ons alles te geven wat we willen maar helaas is dat niet mogelijk. nu gaat het dus over een jaar verder en heeft het niet echt meer te maken met mijn stiefvader enzo, het gaat wel veel over paarden ook maar geleidelijk gebeurt er wel iets. dit is wel niet waargebeurd.
groetjes xxx

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 22:54

Ik ga naar mijn kamer en kleed me aan. Tuurlijk weer die rijdkleren! boink, met mijn beent tegen de deur, rotdeur. Strompelend ga ik de trap af. Ik struikel bijna over speelgoed van mijn broer. Als ik naar de keuken ga en iets neem om te eten begint mijn ma weer te zeuren:
“Ga je nou weer naar die paarden?”
“Ja, mam. Is het oké?”
“Ik heb toch niets meer te zeggen over je hé.”
“Tjah, mam wat doe je eraan”
Met deze zin sluit ik het gesprek af. Ik loop naar onze hond die luistert naar de naam: zwabber.
Geef hem een aai en ga op weg naar buiten. Doe mijn fietsslot open en vertrek naar de manege. Onderweg bedenk ik dat ik mijn cap ben vergeten:
“Dumbo!!”
Snel fietst ze naar huis.
Ding dong, mama doet open.
“Hé, wat doe jij hier”
Zonder antwoord te geven haast ik me naar de berging. Kijk in mijn kast en neem vlug mijn tok.”
Ik kruip terug op mijn fiets en na 10 minuten kom ik toe bij de manege. Ik stap(lees strompel) naar mijn zwarte shetland merrie fifi. Daar zie ik een groepje penny’ s staan. Als ze zien dat ik eraan kom haasten ze zich weg. Na een tijde geknuffeld te hebben met fifi zie ik dat haar verzorgstertje sofie er is.
“Hey, wat ga je vandaag doen met Fifi?”
“Hallo, ik was van plan om een beetje te rijden.”
“Oké, ik ga nu naar Energy.”.
Ik stap naar mijn andere pony Energy. Na een hoop geknuffel haal ik haar uit haar stal en begin ik haar te poetsen. Plots hoor ik iemand naar me roepen:
“Hé, rijd je vandaag mee in de springles?”
“Ja, natuurlijk als ik mijn pony een beetje proper krijg!! Ze heeft haar weer vuil gemaakt, een witte moet je soms niet hebben voor je gemak.”
“Haha, oké”
Na haar mooi gepoetst te hebben begin ik op te zadelen. Ik doe trots mijn nieuw chocolat bruin setje aan. Super trots stap ik op mijn pony in de piste. Ik begin te stappen…

nog een stkje is misschien ietsje te veel over paarden maar het volgende stukje gaat het over wat anders gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 23:32

zijn waargebeurde verhalen weer 'in'?
ik vind het niet zo leuk geschreven, 'ik' laat je meermaals weg, en vaak kloppende zinnen niet...Dus een beetje op je zinsbouw letten en het ziet er al een stuk leuker uit (of het leest al een stuk leuker) en dit is absoluut niet boos bedoeld.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 23:35

pharagirlke schreef:
zijn waargebeurde verhalen weer 'in'?
ik vind het niet zo leuk geschreven, 'ik' laat je meermaals weg, en vaak kloppende zinnen niet...Dus een beetje op je zinsbouw letten en het ziet er al een stuk leuker uit (of het leest al een stuk leuker) en dit is absoluut niet boos bedoeld.

dit is niet echt een waargebeurd verhaal hoor. alleen het eerste stukkie, jah wou het effe zeggen wat er bij ons thuis is gebeurd. dankje voor de tip zal er proberen op de lette.
groetjes xxxx