[verhaal] Mijn verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

[verhaal] Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 12:32

Dit is dus echt gebeurd.

Het begon allemaal in tja wat zal het zijn, september 2003. Ik zat in de derde klas van de HAVO. Op paardrijden had ik een jongen leren kennen, Piet. Hij had een eigen pony, fjord x welsh genaamd Winny en vroeg of wij (ik en mijn vriendinnen) een keer mee wilden, zijn vader zou ons dan ophalen. Nou na een paar weken mee gegaan, begon ik wat voor hem te voelen. We zijn toen een keer met zijn tweeën naar de manege gefietst en hebben elkaar toen goed leren kennen. Hij smste me die avond of ik er wat voor voelde om verkering te nemen, daar voelde ik wel wat voor. Dus nu hadden we wat, ik helemaal blij, want ik was hem steeds leuker gaan vinden. Die zaterdagavond gingen mijn vriendin en ik een filmpje bij hun kijken. Nou ja 2 films, in de pauze ertussen gingen Piet en ik naar zijn kamer kijken. Daar aangekomen gingen we op zijn bed zitten en ik voelde me echt ongemakkelijk, we zouden zo gaan zoenen maar wanneer. Ik kreeg het langzaam warmer en net toen we aan het zoenen waren kwam zijn vader binnen, BLUNDER. Naja wij met rode hoofden weer naar beneden en verder film kijken.

In de herfstvakantie gingen wij een hele week bij hun slapen. Ik had ondertussen gebroken met Rita, 1 van mijn beste vriendinnen. Ze was tegen de verkering met Piet geweest, en ik had me laten ompraten door Piet en zijn familie.
Die week was het supergezellig, we sliepen in het bed van Piet zijn ouders, ik samen met zijn zusje en Desiree mijn andere en nu enige beste vriendin.
Ondertussen had ik mijn schoolwerk ernstig verwaarloosd ik had nu al bijna 7 onvoldoendes op mijn rapport, van de 13 vakken!

Omstreeks December had ik een schoolfeest, ik zat niet bij Piet op school. Op die avond zag ik een superleuke jongen, ik kreeg vlinders in mijn buik en dacht, ik hoor toch bij Piet, wat is dit.
We hielden het nog een weekje vol, ik had nu al 9 Onvoldoendes op mijn kerstrapport. Die zaterdag ging ik weer paardrijden, ik vroeg nog aan Piet, wat ga je vanavond doen? Hij zei ik ben moe ga vroeg slapen. Toen zei ik, tja dat is goed zie je morgen wel dan schatje. Die avond zag ik hem naar binnen gaan bij Desiree, mijn buurmeisje en tevens beste vriendin. Dat was de druppel, nu kon ik er niet meer tegen.
Die zondag zou ik meegaan paardrijden bij zijn pony. Hij kwam zoals gewoonlijk me ophalen. Ik deed open en ging gewoon mee, de hele dag was ik stil. Ik heb geprobeerd om het uit te leggen, om het uberhaupt uit te maken, maar het lukte niet. telkens kreeg ik een brok in mijn keel.

Ik wou het uitmaken, heb eerst een tijd met mijn moeder gepraat erover, vond het zo moeilijk, heb toen de positieve en negatieve dingen langs elkaar gelegd. Hij had veel meer negatieve dan positieve kanten. Ik belde hem op en heb gezegd dat ik het uit wil maken, heb alles uitgelegd. Hij werd kwaad, ik hoorde hem ook snikken, zelf stond ik ook op het punt om te gaan huilen. Ik vroeg nog of hij vrienden wilde blijven, hij zei van wel. Toen ik ophing, zakte ik in elkaar, dat het zo moeilijk was had ik nooit gedacht. Die zaterdag kwam ik op de manege en hoorde Desiree, Piet en Piet zijn vader over me praten. Ach ze is dom, heeft alleen maar onvoldoendes is lelijk, blabla. Ik werd kwaad en zei dit is niet de manier van vrienden. Ik rende weg en zocht troost bij mijn lieveling, Spot. Een aantal van mijn manegevriendinnen kwamen naar me toe en troostten me. Die dag legde ik het bij met Rita.

Een aantal weken daarna kreeg ik ruzie met Desiree. Ik zat samen met Rita en nog wat vriendinnen op de strobalen, Desiree kwam aanlopen met Piet en Piet zijn zusje. Desiree kwam met haar rug naar me toe, naast me zitten en begon te duwen, ik duwe terug en duwde zo hard dat ze er vanaf vil, ik wou net sorrie zeggen toen ze me ee klap in mijn gezicht gaf, ik schrok me kapot, wat deed ze nu. Die dag wa de dag dat ik ook met Desiree brak.

Die tijd daarna ging Desiree elke dag mee met Karel, Piet zijn vader. We wisten niet wat ze met hem deed bij de pony, en of ze daar wel heen gingen. Ik miste haar niet eens, vond het jammer, een vriendschap van 12 jaar valt in het niets. Piet bleef ondertussen volhouden dat ik een ander had gehad, toen ik nog met hem had. Dit was niet zo.

Mijn schooljaar was helemaal verpest, ik kon de keuze maken of ik Havo 3 over deed of dat ik naar TL4 ging, ik heb voor het laatste gekozen, alles is nu weer goed met Desiree.

Maar het blijft dom dat ik niet naar Rita had geluisterd

De namen zijn veranderd omdat ik niet weet of Piet en zijn familie hierop zitten.

Suuskipje

Re: [verhaal] Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 15:17

niemand een reactie?

Mandy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:26

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 16:54

nee het gaat eigelijk niet verder... he tis echt gebeurd en is nu afgelopen, oke ik kan nog steeds niet goed opschieten met Piet en zijn vader, maar tussen zijn zusje en mij gaat het supergoed.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:27

Niet helemaal naar mijn smaak geschreven, maar door het idee wat erachter schuilt juist wel mooi

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:43

wat vervelend dat het zo gelopen is zeg

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 19:47

tja zo gaat dat he, maar heb het nu echt super, ben geslaagd voor me TLdiploma en ga lekker naar het MBO, Piet zit niet meer op paardrijden en ik zie hem dus neit of nauwelijks. kortom het gaat super