[verhaal] Harry Potter Fanfic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

[verhaal] Harry Potter Fanfic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 22:13

Gewoon mijn eigen verzonnen verhaaltje hope you gonna like it

Hoofdstuk 1.

*Tring*
*Tring*
Een 15-jarig weesmeisje opent slaperig haar felblauwe ogen. Ze gaapt, geeft een klap op haar wekker.... en draait zich nog eens om.
Dan word haar kamerdeur opengegooit, een nors uitziende vrouw met grijs haar stapt boos binnen en begint aan het meisje te sjorren. "Suzie word wakker" krijst ze. "He, wat. Wat is er?"
"Er is bezoek voor je"
*Gaap* "Wie dan" brengt ze uit in een gaap.
"Mensen"
"Wat voor mensen"
"Mensen van jouw wereld" zegt de vrouw bijna op fluistertoon.
Suzie springt overeind, haalt een hand door haar verwarde blonde haar en stapt uit bed. Ze kleed zich snel aan. "Nou dan dit maar" mompelt ze in zichzelf, terwijl ze een spijkerbroek en een kleurig topje aantrekt. Ze stapt in haar teenslippers en loopt naar de bezoekersruimte.
"Nee schat, niet daar in mijn kantoortje" hoort ze achter zich. "Oh ja tuurlijk"
Ze loopt naar het sjofele kantoortje, stapt binnen en ziet twee mensen zitten.
Degene die het dicht bij haar zit, is een man, een oude man al. Zijn witte baard hangt op de grond, hij heeft lichtblauwe ogen en heeft een vriendelijke uitstraling over zich heen. De ander, een vrouw, kent ze al. Het is Madame Mallemour, haar schoolhoofd. Suzie zit op het Beauxbatons, een toverschool, voor heksen en tovenaars. Haar school ligt in Frankrijk, de plaats ervan is geheim. "Bonjour, Madame Mallemour" zegt ze in haar beste frans. "Bonjour Monsieur, Je m'apelle Suzie van Bart"
" Goedendag Suzie, ik ben Albus Perkamentus, schoolhoofd van Zweinstein"
"Hallo Meneer, vanwaar dit bezoek"?
" Allo Suzie, jij weet et toch nog wel, jij ad een verzoek ingediend, om naar Zwienstien te gaan. Jij vond et toch niet leuk op Beauxbatons"?
" Dat is waar, Madame. Dus daarom bent u hier, Proffesor Perkamentus"?
" Ja, Suzie Perkamentous, is ier om jou te vertellen, dat je over 5 dagen, terecht kan op Zwienstien, ad jij al je boeken voor Beauxbatond al gekocht"?
"Nee, dat niet nee. Ik was van plan vandaag te gaan"
" Nou kijk eens aan, ik heb hier je boekenlijst, en de lijst met verdere benodigdheden, en ik hoop je te zien over vijf dagen. Je komt in het vijfde jaar. Ik heb de Sorteerhoed nu bij me, we gaan je sorteren zodat je weet waar je zit in de verdere schooljaren"
"Dat is goed, moet ik gaan zitten"?
"Ja graag"
Suzie ging zitten op de stoel, Perkamentus haalde een sjofele gescheurde hoed tevoorschijn. Hij zette hem op haar hoofd en de hoed begon te mompelen.
" Hmmm, dus jij komt de laatste 3 jaar nog naar Zweinstein, he? Nou ik zie dat je erg slim bent, maar veel moed, heel veel moed. Moeilijk, je hebt ook nog een drang naar veel vrienden, je voelt je eenzaam. Dat kan ik dus kiezen uit drie afdelingen, Griffoendor, Ravenklauw of Huffelpuf.. hmm
Ik denk dat ik hget weet, het word
GRIFFOENDOR"

Nou wat vonden jullie ervan, als jullie het leuk vonden, kan ik nog een hoofdstukje typen

solarpleure

Re: [verhaal] Harry Potter Fanfic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:16

Ik vind het een beetje een heel erg te aftrekstel, maar schrijf eens door...Misschien wordt het voor mij wat interesanter...Want ik ben HP fannaat

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 22:26

Misschien wordt t nog wat, maar dit stukje vind ik net Harry Potter in meisjes vorm (en met mindere schrijfstijl). Tis niet echt een nieuw verhaal zal maar zeggen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 10:57

Hmm... ik ga met de bovenste twee berichtjes mee.
Alsof je Harrylientje leest ofzo

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:38

Natasja91 schreef:
Alsof je Harrylientje leest ofzo

haha.. :p
nja schrijf maar snel door

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 17:46

Hoofdstuk 2

~5 dagen later~

Suzie zit al in de trein, ze kijkt naar de uders en kinderne die afscheid van elkaar nemen. "Jeetje, had ik maar ouders" mompelde ze tegen zichzelf. "Gelukkig heb ik jou, Ferry" zei ze tegen haar fret. Ze had toestemmign gevraagd, anders had hij niet eens meegemogen. *Snurk* klonk er uit haar zak. "Hmm, nou ja zeg, slaapkop, loop hier tegen je te praten, hoor"
"Goh, en wie mag deze mooie dame zijn" klonk er opeens. Suzie maakte ene sprongetje van schrik, krabbelde weer overeind en keek naar de deurpost. Er stond een lange blonde jongen, beetje sadistisch uiterlijk. He jakkie dacht ze, moet mij dit weer overkomen, eindelijk een jongen die tegen me praat, is het zo'n gladjanus. "Ik ben Suzie"
"Hallo, ik ben Draco, Draco Malfidus" hij keek alsof hij heel wat was, toen hij dat zei.
"Goh, wat gezellig" zei ze ietwat sarcastisch.
Hij keek haar uit de hoogte aan. "Ik krijg jou nog wel, jij bent mijn meissie"
"Mocht je willen, dag Draco, Draco Malfidus"
Hij liep kwaad weg en stootte een jongen aan, die lomp als hij eruit zag, zijn kooi met piepklein uiltje liet vallen. "Oh, ik zal je eventjes helpen" zei Suzie beleefd.
"Dank je, maar het hoeft niet"zei de roodharige jongen nors. "Sjongejonge, wat heb jij. ik wil je alleen helpen hoor!"
"Ja sorry, heb gewoon een pesthumeur, is hier nog plek?"
"Tja tuurlijk kom maar hoor, veel gezelliger zo"
"Wacht ik roep mijn vrienden eventjes"
De jongen stapte uit de coupe en riep "He Hermelien, Harry hier is nog plehek"
Er kwamen 2 mensen de coupe binnen, van Suzie's leeftijd. De eerste die binnenkwam, was een meisje met ene grote bos haar, de 2e een jongen met zwart haar en een bril. Beide zagen er verhit uit.
Nadat de hutkoffers en uilenkooien van de jongens in de rekken lagen, stelden ze zich aan elkaar voor.
"Ik ben Suzie"
"Ron" zei de roodharige jongen.
" Hai, ik ben Hermelien"zei het meisje terwijl ze Suzie de hand schudde.
"En ik ben Harry, zei de jongen met het zwarte haar.
Toen zag Suzie het pas, het was Harry, Harry Potter!

(het is nog steeds in de trand van Harry Potter, ik gebruik de gegevens uit die boeken en maak er dan zelf verhaaltjes bij. Als jullie het niets vinden best, dan schrijf ik wel niets meer)

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:10

ik vind het wel grappig om het vanuit iemand anders dan harry potter te lezen

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:53

Ik zeg niet dat je niet meer hoeft te schrijven, t gaat erom dat jij er lol in hebt. Maar t is nou niet echt dat je zelf een verhaal verzint. Maar tis aardig om te lezen hoor

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 19:13

Jaaah nu is het leuker, ik was te voorbarig
Dooorgan

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 19:54

Hoofdstuk 3

Suzie keek Harry met grote ogen aan. " Jij, jij"
"ik, ik?" Harry keek haar raar aan.
"Oh sorry, maar ik herkende je, jij bent Harry potter"!
"Ja, dat ben ik" Haary keek haar ongemakkelijk aan, toen hij dat zei.
"Ik ben nog iemand vargeten voor te stellen"zei Suzie en haalde Ferry uit haar zak. "Dit is Ferry" Ferry keek iedereen slaperig aan, gaapte eventjes en keek Suzie toen aan, Suzie legde hem op haar schoot. Ferry begon weer te slapen.
"Wat een schatje"zei Hermelien. "Dit is Knikkebeen, mijn kat" Onder de bank kwam een luid gemiauw vandaan.
"Nou hij laat wel horen dat hij er is he" Suzie en Hermelien lachten eventjes.
Suzie had niet door dat ze de gehele tijd al aangestaard werd. Hermelien keek opzij, grinnikte en duwde Rons mond met kracht dicht. "Ron het had nog eventjes geduurd of de grond stond blank" zei ze lachend. Ron keek haar boos aan, werd knalrood en ging toen maar met Harry praten.

Na een tijd in de trein, en ondertussen aangekleed, waren ze aangekomen op Zweinstein. Suzie liep met Harry, Ron en Hermelien mee naar de rijtuigen. Na een hobbelige rit, waarvan zelfs Ferry wakker werd, kwamen ze aan bij het kasteel. Suzie keek er met open mond naar. Ze liepen naar de Grote Zaal, zoals Hermelien (die geen moment haar mond dicht hield) het noemde. "Wow" kon Suzie alleen uitbrengen toen ze naar het betoverde plafond keek. Ze gingen aan de tafel van Griffoendor zitten en al snel kende ze een heel stel jongens en meiden, George, Fred, Simon. Oh nee ze kende ze nu al niet meer. Ze zag Draco lopen, hij lachte naar haar. Ze schonk hem een boze blik.
Plots gingen de deuren open. Hermelien begon te praten, keek opzij maar zag dat Suzie niet meer naast haar zat, ze zag alleen een stel voeten in de lucht. "Suzie?"
"Hier beneden"
Hermelien keek naar beneden en zag Suzie op de grond liggen, ze was geschrokken van de deuren, ze had in een trance naar het plafond gekeken.
Hermelien hielp Suzie overeind en samen genoten ze van de Sorteerceremonie. Toen Zwenkel, Gina ingedeeld was bij Ravenklauw, begon het eten. Perkamentus klapte in zijn handen en het eten verscheen.
Suzie stouwde zichzelf helemaal vol. Ze zag dat Ron onafgebroken naar haar keek, ze voelde zich nu wel ongemakkelijk.

Na het eten liepen ze naar hun Afdelingskamer. Daar aangekomen plofte ze in de dichtstbijzijnde stoel en als het aan haar lag kwam ze daa rde eerstvolgende 3 uur niet uit.
Ron kwam naast haar zitten en wees op het prikbord, ze keek en zag dat er een Openingbal gegeven zou worden. Vierdejaars en hoger.
Ron keek haar aan en vroeg toen, met rood hoofd "Uhm, tja, Suzie, zoujemetmenaarhetbalwillen"
"Wat vroeg je ron, ik verstond het laatste niet"
"Laat me het niet nog eens vragen"
"Toe ik verstond je echt niet, beloofd"
" Wil je met me naar het ehm... bal"?
Suzie glimlachte, "Tuurlijk wil ik dat Ron"
Ron glimlachte zwakjes "Ik ga nu eventjes naar, ehm.. Harry toe"
"Is goed hoor, ik ga naar bed denk ik"

Toen Suzie de gordijnen van haar hemelbed dichtdeed, dacht ze nog eens hoe lief Ron was. Ze sliep in met die gedachte.

(oei beetje lang, maar goed. ik denkdat jullie allemaal gaan vragen, waar bleef het Sorteerlied, daar had ik eventjes geen inspi voor haha, soorie)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:36

Ik erger me eigenlijk wel aan de spelfouten en ik vind de stijl eigenlijk niet zo geweldig

Maarja, oefenen baart kunst, zeggen ze ...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 21:31

ja, heb de laatste tijd wel wat last van typziekte ja, typ alles verkeerd zoals een word ene bij mij... hmmm misschien wat vroeger gaan slapen, dat dat helpt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:37

Of spelling laten controleren bij word

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 21:38

nou, ik typ het hier gewoon zeg maar, op bokt.nl ga voortaan wel op word typen.

maar mensjes van bokt ik ga nu lekker Road To El Dorado kijken. morgen typ ik wel hoofdstuk 4

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 21:57

ik vind het wel grappig om zo te lezen!!! ga maar door

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:18

Ja hij wordt wel leuk opzich

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 11:38

haffie_lover schreef:

Na een tijd in de trein, en ondertussen aangekleed, waren ze aangekomen op Zweinstein. Suzie liep met Harry, Ron en Hermelien mee naar de rijtuigen. Na een hobbelige rit, waarvan zelfs Ferry wakker werd, kwamen ze aan bij het kasteel. Suzie keek er met open mond naar. Ze liepen naar de Grote Zaal, zoals Hermelien (die geen moment haar mond dicht hield) het noemde. "Wow" kon Suzie alleen uitbrengen toen ze naar het betoverde plafond keek. Ze gingen aan de tafel van Griffoendor zitten en al snel kende ze een heel stel jongens en meiden, George, Fred, Simon. Oh nee ze kende ze nu al niet meer. Ze zag Draco lopen, hij lachte naar haar. Ze schonk hem een boze blik.

Plots gingen de deuren open. Hermelien begon te praten, keek opzij maar zag dat Suzie niet meer naast haar zat, ze zag alleen een stel voeten in de lucht. "Suzie?"
"Hier beneden"
Hermelien keek naar beneden en zag Suzie op de grond liggen, ze was geschrokken van de deuren, ze had in een trance naar het plafond gekeken.

Hermelien hielp Suzie overeind en samen genoten ze van de Sorteerceremonie. Toen Zwenkel, Gina ingedeeld was bij Ravenklauw, begon het eten. Perkamentus klapte in zijn handen en het eten verscheen.
Suzie stouwde zichzelf helemaal vol. Ze zag dat Ron onafgebroken naar haar keek, ze voelde zich nu wel ongemakkelijk.

Dat dikgedrukte stukje snap ik niet....:S

Maar ik vind het verder wel leuk hooor...

greets eva

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 19:07

nou Suzie had dus vol bewondering naar dat plafond zitten staren, en dan klappen die deuren open, en van schrik van Suzie dus achterover en bungelen haar voeten in de lucht