[verhaal] Dagboek Beer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

[verhaal] Dagboek Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 00:12

Hieronder een stuk van het Dagboek van Beer, ik schrijf dit altijd voor het clubkrantje van mijn ponyclub. Als jullie het leuk vinden schrijf ik meer... Reacties dus graag...
:
Heej Allemaal,

Hier weer een stukje van jullie (volslanke) Beer. Dit keer vertel ik over mijn grote avontuur in de stal. Het was zoals altijd weer een saaie avond, mijn eten was al op dus ik had ook niks meer te doen. Ik stond een beetje vanuit mijn stal naar buiten te kijken en draaide mij om om even wat water te gaan drinken. Nadat ik had gedronken keerde ik me weer om en viel mijn oog op het hek. Er zat geen touwtje omheen!!! Normaal doet baasje altijd een touwtje om het hek, omdat ik anders uitbreek. Nu zat er geen touwtje omheen, oftewel ik kon weer uitbreken! Met mijn hoofd duwde ik het staafje uit het hek. Hop, het hek zwaaide open. Rustig duwde ik het hek nog wat verder open, zodat mijn buik er ook uit kon. Ik zag de biksbak liggen en ja, dat vond ik wel een lekker idee. Snel liep ik naar de bak, en duwde er met mijn hoofd tegenaan. Hé dit was raar, hij ging niet open…. Toen ik beter keek zag ik dat baasje de bak met een touw dicht had gedaan. Gelukkig zag ik nog een grote zak paardensnoepjes liggen. Met een paar happen waren ze al weg. Tjah, nou was er niks meer te eten, maar ik had ook niet erg veel zin om weer in mijn stal te gaan staan. Naast mijn stal is een hele grote koeienstal. Ik kon natuurlijk ook naar de koeien toe gaan. Ik ben rustig tussen de koeien gaan liggen totdat baasje kwam. Baasje zag mij bij de koeien staan en zei dat ik moest komen. Ik had daar eigenlijk geen zin in dus toen baasje naar mij toe kwam ging ik een stap achteruit. Baasje een stap naar voren, ik een stap naar achteren. Toen stond ik met mijn kont tegen de muur. Baasje wou mij niet gaan vangen, omdat ze de koeien eng vond. Uiteindelijk na veel gerammel met biks ben ik toch maar naar baasje toe gelopen. Ik werd weer op stal gezet, en tjah, daar moest ik het dan maar mee doen. Jammer hoor! Volgende keer vertel ik weer, ik denk over mijn eerste wedstrijd, daar heeft baasje het al tijden over….

Doei lieve vrienden een dikke slik van jullie stevige Beer.

Ik weet het, er zit nogal wat msn-taal in, maar dit is een proefstukje wat nog op mijn computer stond. Gewoon om te zien wat jullie ervan vinden. Als jullie willen dat ik doorga, dan ga ik in ABN schrijven hoor!
XXX Rosa
Laatst bijgewerkt door Eline op 09-07-05 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [tag] toegevoegd in je titel, voortaan zelf aan denken aub! Voormeer info: de bedoeling, bovenaan CB

priinCess

Re: [verhaal] Dagboek Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:30

meer..

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 18:12

Verder niemand???

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:39

ik vind het wel wat leuks hebben schrijf maar meer

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:27

hahaha grappig je moet zeker meer schrijven

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 22:55

Okej, hieronder weer een stukje:

Lieve paarden & baasjes,
Dit keer vertel ik over mijn eerste wedstrijd. Baasje heeft het hier al een tijdje over, en ik was dus eigenlijk wel benieuwd wat me hier te wachten stond. Eerst moest ik de trailer in, en je moet weten dat ik een gruwelijke hekel heb aan de trailer. Ik wou de trailer dus niet in. Na veel gerammel met biks kwam de vader van baasje eraan met een zweepje. Ik ben gelijk de trailer in gelopen, want ik hou niet zo van zweepjes. Ik moet niet zo lang in de trailer, want baasje had ook al verteld dat het niet zo ver weg was. Ik voelde al dat de trailer stil stond, maar helaas ik moest nog in de trailer blijven staan. Buiten de trailer hoorde ik allemaal andere paarden, en ik werd daar ongelooflijk druk van.... Baasje was hier iets minder blij mee als ze even bij me kwam kijken. Na ongeveer een half uur aan mijn hooinet te hebben genknabbelt kwam baasje mij uit de trailer halen. Ik stapte van de klep af, en wist niet wat ik zag!! Overal waren paarden, en pony's met hun baasjes aan het werk, of ze stonden nog bij de trailer. Zoveel pony's en paarden waren er zelfs niet op onze club. Ik stond helemaal te huppelen toen baasje mij opzadelde, en daar werd ze niet zo vrolijk van. Nadat baasje mij had opgezadeld stapte ze op. Ik liep daar over het terrein, staart in de hoogte en ik probeerde mijn benen zo hoog mogelijk op te tillen. Wat een mooie pony's waren hier allemaal!! Nadat we in de bak hadden gereden, moest ik naar binnen, en was ik helemaal alleen met baasje in de binnenbak. Ik vond dat ik me de hele proef goed had gedragen, want ik had netjes aan de teugel gelopen, en niet een x mijn hoofd omhoog gegooid. Baasje was ook heel trots op mij nadat we klaar waren. Nadat ik weer met veel moeite op de trailer was gezet, kreeg ik een bak biks. Ik heb weer een half uur alleen gestaan en toen kwam baasje weer. Ik hoorde haar al aan komen rennen, dus ik dacht of ze heeft heel goed nieuws of heel slecht. Het was goed, baasje vertelde mij dat we een winstpunt hadden, en dat we nu ook mochten springen. Dat klonk mij als muziek in mijn oren, want springen vind ik veel leuker dan dat gehuppel in de bak. Baasje bracht mij hierna thuis, en zette me met een deken op in mijn stal. Ze zei nog dat ze heel trots was, en toen ging ze weer weg. Nou lieve paardenvrienden, dit was mijn verhaal over mijn eerste wedstrijd.. De volgende keer vertel ik over mijn "trailerprobleem".
Liefs, jullie Fjordje Beer...

Nou graag weer reacties wat jullie ervan vonden...