[verh] hoe ik ben begonnen in de paardenwereld(waargebeurd)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

[verh] hoe ik ben begonnen in de paardenwereld(waargebeurd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 21:39

HET VERHAAL

Mijn dag kan gewoon niet meer stuk! Eindelijk heb ik een verzorgpony gevonden! Een schat van een shetlander! Ze heette Femke.
Okee…. Ik had nog nooit gereden, maar ik wou weten hoe dat nou was! Ik was ook nog maar 10.....
De eerste dag ging het onwijs goed, bang was ik niet, want ik wist niet echt wat de gevaren waren. Ik hobbelde wat rond in de bak, en knuffelde en poetste enzo.
De volgende ochtend, toen ik beneden kwam, lag er een envelop op tafel. Ik keek, en mijn naam stond erop. Ik maakte hem open…. Hij was van Sinterklaas! Ik las het gauw door!
Er stond op:

Hoi Nancy,
Ik heb de laatste tijd gezien dat je heel goed je best hebt gedaan met Femke, en daarom willen zwarte piet en Sinterklaas je wat geven. Hierbij geven we je een jaar lang les!

Ik sprong een gat in de lucht! Eindelijk rijles!
De eerstvolgende zaterdag was het zover…. Ik moest rijden. Ik was verschrikkelijk zenuwachtig, maar toen zag ik daar een haflinger staan. Ik was helemaal verliefd! Hij had een prachtig druipkolletje en was mooi van kleur. Ik vroeg of ik daar op mocht rijden.

Morgen nog een stuk of misschien straks
commentaar? mag hoor :p
*edit: foutje verwijderd

priinCess

Re: [verh] hoe ik ben begonnen in de paardenwereld(waargebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:25

hoi
leuk verhaal
alleen het eerste stuk staat niet in de verleden tijd en daarna weer wel beetje verwarend

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 09:29

okeey dankje haha ik kom er nu ook achter

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 09:31

zometeen verbeter ik het wel ff gelijk een nieuw stukkie

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:31

schopt verhaal naar 1e pagina

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 12:33

priinCess schreef:
schopt verhaal naar 1e pagina

uhw ?

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:37

hij stond niet meer op de eerste pagina:P
heb ik even voor gezorgd!
wanneer meer?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 13:35

ow whaha dankjuh ik maak nu wel wat meer maar er waren zo weinig reacties.... maargoed... kzal hem er zo opzetten;)

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 13:47

okee hier komt het hele verhaal weer(in de v.t. )

Ik was 10 jaar en onwijs vrolijk.
Mijn dag kon gewoon niet meer stuk! Eindelijk had ik een verzorgpony gevonden! Een schat van een shetlander! Ze heette Femke.
Okee…. Ik had nog nooit gereden, maar ik wou weten hoe dat nou was!
De eerste dag ging het onwijs goed, bang was ik niet, want ik wist niet echt wat de gevaren waren. Ik hobbelde wat rond in de bak, en knuffelde en poetste enzo.
De volgende ochtend, toen ik beneden kwam, lag er een envelop op tafel. Ik keek, en mijn naam stond erop. Ik maakte hem open…. Hij was van Sinterklaas! Ik las het gauw door!
Er stond op:

Hoi Nancy,
Ik heb de laatste tijd gezien dat je heel goed je best hebt gedaan met Femke, en daarom willen zwarte piet en Sinterklaas je wat geven. Hierbij geven we je een jaar lang les!

Ik sprong een gat in de lucht! Eindelijk rijles!
De eerstvolgende zaterdag was het zover…. Ik moest rijden. Ik was verschrikkelijk zenuwachtig, maar toen zag ik daar een haflinger staan. Ik was helemaal verliefd! Hij had een prachtig druipkolletje en was mooi van kleur. Ik vroeg of ik daar op mocht rijden.

Helaas… het was een privepaardje. Ik moet op een bonte c pony, een hele brave, om te kijken hoe ik kon rijden. Het ging aardig goed. Het was echt gaaf! Het uur vloog voorbij.
Die week daarna moest ik op een dravermerrie rijden, Tasha heette ze. Ik vond haar eng. Je kon hem niet poetsen zonder dat er een volwassene bij was, want hij beet, trapte, en steigerde. Ik vond het verschrikkelijk! Maar ik wou doorzetten! Nadat we haar met vele moeite hadden opgezadeld, en ik erop zat in de bak, was het een schatje! Erg snel, maar daar hield ik wel van! Helaas werd ze midden in de les kreupel, en moest ik stoppen, en mocht ik gratis in de volgende les rijden. Ik moest Tasha afspuiten, maar ik durfde niet. Elke keer wou ze me trappen! Ik werd geholpen, en toen lukte het. Die les daarna mocht ik zelf kiezen op wie ik wou. Ik vroeg of je helemaal niet op die haflinger mocht rijden. ,,Naja… okee! Pak hem maar!” zei mijn instructrice. De baas was een zus van haar, en die kon vandaag niet. Ik was gelukkig zeg! Ik ging hem gelijk pakken. Pff… hij was wel sterk! Hij sleurde mij de stal in, op weg naar het hooi. Ik surfde gewoon over de grond! Toen hij eindelijk vast stond, was het zo’n lieverd! Ik had alles alleen gedaan, gepoetst, opgezadeld etc. Ik reed in de les met drie anderen. ,,Hoe heet hij eigenlijk?” vroeg ik aan mijn instructrice. ,,Alex!”
Op dat moment was Alex het dressuur even zat en croste door de bak. Eigenlijk vond ik het niet zo eng, het zat wel lekker. Ik moest maar de hele tijd op de volte, want ik reed steeds in de weg … Maar Alex ging er echt de hele tijd vandoor! Maar later was hij moe en lukte het wel. Na het uitstappen reed ik naar het land en zadelde hem daar af. Daarna was het al weer 5 uur en moest ik naar huis, die rotkranten doen!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 13:49

ik ga nu weer verder schrijven toen het twee jaar later was... daar tussenin is niet zo boeiend

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:40

snel wil meer

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:47

leuk verhaal meisje meer meer:P echt leuk ik ben ook een verhaal over paarden aan het schrijven leuk de jouwne:P

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 11:16

haha dankje hier komt een stuk:

STUKJE 2

Ik was aan het rijden op Femke. Nu, 2 jaar later, wist ik eigenlijk de basis al heel goed. Ik ging een stukje buitenrijden, toen ik de dochter van de eigenaar van Femke tegenkwam. ,,Ik moet je wat vertellen,” zei ze. Ik was bang dat er iets ergs was. ,,Femke is drachtig!”
Ik wist niet wat ik hoorde! Joepie! Ik mocht het veulen ook verzorgen. Ze moest nog 2 maanden.
Toen, 2 maanden later, kreeg ik bericht dat Femke een veulen had. Precies op de dag waarop ze was uitgerekend! Ik blij, en ging erheen. ,,Hij wordt wel verkocht hoor,” was het eerste wat ik hoorde. Maar daar wou ik nog niet aan denken. Het was zo’n schatje gewoon! Ik kon hem aaien. Ze noemden hem Jim. Ik moest wel wennen aan de naam. Door de maanden heen gingen we van alles met hem doen. Hij werd gespeend, dus stond hij verderop.
Maarja… toen hoorde ik op een ochtend dat hij opgehaald was voor de markt. Ik was erg verdrietig, ik had niet eens afscheid kunnen nemen! Dus ik wou gelijk heen naar Femke. Maar Jim stond er nog! De man die hem zou halen was hem vergeten. Wat een opluchting! Nu zou hij naar een baasje gaan!

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:57

meeeeeeeeeeeeeeeeeeer
t is zo leuk

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:05

ja meer

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:17

Meer meer meer!
Leuk

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 22:15

STUKJE 3

Jim en ik deden alles samen! Ik bestede veel aandacht aan hem. Eerst rijden op Femke, daarna gelijk naar Jim. 2 maanden later, op een gewone schooldag, kreeg ik te horen dat er een pony overleden was. Spontaan begon ik te huilen… ik wist dat het Jim was. Ik voelde het!
Mijn meester haalde me apart om te vertellen dat ik me geen zorgen moest maken, en dat als het Jim of Femke was dat de eigenaar dat wel verteld had. Maar ik geloofde hem niet! Ik voelde het….
Toen ik een uur pauze had, ging ik gelijk naar stal. Daar zag ik een oranje laken liggen…….

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 08:57

spannend!!!! ga dooR!!

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 15:13

ga door vind het wel leuk hihih

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-05 15:35

na nog 1 reactie komt t volgende stukje

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:28

meeeeeeeeeer

en dan nu nog een stukje

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 10:01

okeey dan

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 10:12

STUKJE 4(ik had wel wat moeite met het schrijven... sorry als er spelfouten inzitten )

Het was te klein voor een pony… het moest een shetlander zijn! Een veulen… het was Jim!
Ik rende naar binnen en daar waren mijn vriendinnen.
,,Het is Jim hé?” vroeg ik halfhuilend. Ze waren stil en knikten. Ik zakte op mijn knieën en begon heel hard te huilen. Ik wou naar Femke… uithuilen. Een van mijn vriendinnen ging mee. Ik moest weer voorbij het laken. Vreselijk! Ik wist niet wat me te doen stond.
Kwam de eigenaar vrolijk naar buiten, ,,wat is er?” vraagt ze. Ik dacht echt bij mezelf jij @$%(% *~! Ik zei niks en liep door. Zei ze: ,,O, ik weet het al.” O! Ik kon zo boos worden… maar ik dacht aan Jim… hij was nog maar anderhalf jaar oud.
Ze zeiden dat het door koliek kwam. Ik geloofde het….
Maar toen, een paar maanden later, hoorde ik iets, wat ik eigenlijk niet wou weten.
Het was zo:
Er waren kopers geweest voor Jim. Maar ze wouden hem alleen kopen als ze erop mochten rijden. En wat bleek! Dat joch van acht jaar oud mocht er gewoon op rijden! Hij moest nog anderhalf jaar wachten hoor! Voordat er iemand op kon! Waarschijnlijk zijn daardoor zijn longen dichtgeknepen…. Dus ik noem het eigenlijk… VERMOORD
Ik hate ze gewoon! Waarom… alleen maar voor geld ? Als ik dat geweten had, had ik hem gekocht. Gelukkig hadden we die dag daarvoor onwijs veel foto’s van hem gemaakt in de sneeuw. Ik had ze gelijk weggebracht. Een uurtje later haalde ik ze op. Nu kon ik wel nogmeer janken! Alle foto’s van Jim waren mislukt! Geen eentje zat er tussen waar hij op stond met zijn lieve hoofdje. Had ik dan niet genoeg pech gehad? Ik heb maar een paar foto’s voor hem….

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 13:46

zielig zeg ben wel benieuwt naar het volgende stukje