[Verhaal]geen titel(niet voor 11<)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oortjuh

[Verhaal]geen titel(niet voor 11<)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 10:44

inleiding..
het gaat hier over een figuur met een clownmasker op..
Die elk jaar weer trug komt om te doden..
Ik ga dit verhaal lekker gaat detaileren..
En ja ik hou van enge trillers..
dit heb ik net als dat andere verhaal "gebasseerd" op een film..
Die krijgen jullie aan het eind te weten..
Het gaat over een stelletje vrienden..
Kelly en Joy hebben samen wat..
Ellen en Jason ook..
Lisanne en Oswin ontkennen het..

De schoolbel gaat net af..
Jeeh eindelijk weekend(zegt Ellen opgelucht)..He El gaan we zo dan naar Oortje en Happy?..Ja is goed..Lies ga je ook mee?..Hmm,nee ik heb niet zo'n zin..Oke dan niet he?Zeggen Ellen en Kelly in koor..De jongens schudden hun hoofd en zeggen: Meiden?..Alleen maar paarden paarden paarde..Waarna de meiden trugbijten:Jongens alleen maar:Gel,Gel,Gel!!..
Dan moeten ze allemaal lachen..Dan zegt Joy:Nou?..Iemand al zin in me feestje morgen?..Morgen ?..(zegt lisanne bang)Ja morgen wat is daar nou weer mee?..Zit je make-up dan slechter dan andere dagen?..NEE DOMBO DAN IS HET WEER EEN JAAR LATER..Kom op zeg..Dat is maar gelul..Maar morgen blijven jullie trouwens slapen want uh..Me ouders zijn toch weg..Oke dan(zegt Ellen)..Nou meiden Let's go!..Onderweg naar huis is Ellen toch gaan denken..Waar hebben ze het nou allemaal over?..(Ellen woont hier pas sinds 2 maanden)Dat vraag ik wel nadat we hebben gereden op de paardjes..
De volgende dag..
Tring Tring Jason schrikt wakker..Totdat hij ziet dat het Ellen maar is..
[ellen]Hey sgat
[jason]hey mop
[ellen]zou je misschien dat verhaal kunnen uitleggen?
[jason]dat is nogal een lang verhaal weet je wat ik kom zo wel ff langs..
[ellen]oke dat is goed zie je zo
.....
Een uur later..
Lieverd!..Jason staat in de gang!..Okey mam zeg maar dat hij naar boven moet komen!!..hey(zegt Jason)..Zou je het even snel kunnen zeggen?..
Nou dit is het:
Het begon 100 jaar geleden..Toen was er een man die werd beschuldigd van moord..Hij werd kwaad en verdween maar een jaar na zijn verdwijnen kwam hij voor 2 weken trug..En had het op tieners gemund..
Hij dode elke tiener die hij tegenkwam niet met een pistool nee een gruwelijke moord..Zo ging dit elk jaar..Totdat hij toch echt een X dood moest zijn..Sindsdien is het een vloek geworden..Hij vond het helemaal geweldig om groepjes uit elkaar te drijven..Dit is alles dat ik weet..
Bedankt voor het vertellen..Maar is dit dan precies weer 1 jaar verder?..Ja dus dan slaap ik vanacht lekker dicht bij je!..Maare schat ik gaat weer ik had Oswin belooft om met hem mee te gaan broeken scoren..Haha ok ik zie je vanaaf dan bij Joy..Ze gaven elkaar een kus en Jason die ging weg..
Die avond bij Joy..
Lisanne kwam weer als laatste aan net als altijd..Zo Lies wat ben je op tijd haha(zei oswin om haar te plagen)Nou iedereen leg jullie matje maar ergens hier neer je mag zelf kiezen naast wie je licht maar ik ga natuurlijk naast me schat liggen..Kelly bloosde..Nee niet jou Kel je weet toch dat ik op Oswin ben haha O wacht dat is Lisanne al..Lisanne word spontaan een beetje rood..Uh uh (dat is het enige wat ze kan uitbrengen)Nou ik zou ff drinken halen leggen jullie je spullen klaar dan zet ik een film aan..
een kwartier later was Joy nog niet trug..Hey mensen waar blijft die Joy nou?(vroeg Kelly zich af) Misschien heeft "ie" hem te pakken..Nou ik ben echt bezorgd hoor(zei Kelly blosend)Nou ik ga hem wel even zoeken(zei Oswin heldhaftig en geeft een knipoog naar Lisanne)Als Oswin de keuken in komt ziet hij

hmm.. ga zo verder ff geen zin ff inspiratie zoeken

Bentuh

Re: [Verhaal]geen titel(niet voor 11<)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:19

echt spannente hihih
ken zo soort verhaal wel volgens mij vind het wel leuk

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:39

Het is wel leuk.. want ik hou ook wel van dit sort verhalen
Alleen het leest wel irritant. Misschien zou je wat 'leestekens' kunnen gebruiken als iemand wat zegt.

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 13:48

hey
ik kan die leestekens niet..
op school snapte ik daar ook al geen bal van..
iemand interesse het verhaal als eerste te lezen in ruil van leestekens zetten?
schrijf hier een berichtje of voeg me toe op msn..
ellen_kramers@hotmail.com

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 15:09

ik heb een aardig meisje gevonden die het gaat *leestekenen hoe je dat ook wil noemen:P*
dus vervolg komt er hopelijk vanavond op!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:44

Hmm.. je zou meer met " moeten schrijven. Dus als een persoon iets zegt moet je dat tussen haakjes zetten.
Verder.. geen msn-taal gebruiken in je verhaal!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:52

Leuk verhaal, maar volgens mij bestaat hier een film van (van een "clown")
Het lijkt me idd wel fijner lezen met "

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:21

De schoolbel gaat net af.
“Jeeh eindelijk weekend”, zegt Ellen opgelucht. “El, gaan we zo dan naar Oortje en Happy?” “Ja is goed”. “Lies ga je ook mee?” “Hmm, nee ik heb niet zo’n zin”. “Oké, dan niet he?” zeggen Ellen en Kelly in koor. De jongens schudden hun hoofd en zeggen: “Meiden? Alleen maar paarden, paarden, paarden”. Waarna de meiden terugbijten: “Jongens alleen maar, Gel, Gel, Gel!!
Dan moeten ze allemaal lachen. “Nou?, zegt Joy. “Iemand al zin in me feestje morgen?” Morgen ?”, zegt lisanne bang. “Ja, morgen wat is daar nou weer mee?” “Zit je make-up dan slechter dan andere dagen?” “NEE DOMBO DAN IS HET WEER EEN JAAR LATER”. “Kom op zeg, dat is maar gelul”. “Maar morgen blijven jullie trouwens slapen want uh, mijn ouders zijn toch weg”. “Oké dan”, zegt Ellen. “Nou meiden, Let's go!”. Onderweg naar huis is Ellen toch gaan denken. Waar hebben ze het nou allemaal over? (Ellen woont hier pas sinds 2 maanden) Dat vraag ik wel nadat we hebben gereden op de paardjes.
De volgende dag.
Tring Tring Jason schrikt wakker. Totdat hij ziet dat het Ellen maar is.
[ellen]Hey schat
[jason]hey mop
[jason]dat is nogal een lang verhaal weet je wat ik kom zo wel ff langs.
[ellen]oké dat is goed zie je zo.
.....
Een uur later.
“Lieverd! Jason staat in de gang!” “Oké mam, zeg maar dat hij naar boven moet komen!!” “hey”, zegt Jason. “Zou je het even snel kunnen zeggen?”, zegt Ellen.
“Nou dit is het verhaal: Het begon 100 jaar geleden. Toen was er een man die werd beschuldigd van moord. Hij werd kwaad en verdween maar een jaar na zijn verdwijnen kwam hij voor 2 weken terug. En had het op tieners gemunt.
Hij dode elke tiener die hij tegenkwam niet met een pistool nee een gruwelijke moord. Zo ging dit elk jaar. Totdat hij toch echt een keer dood moest zijn. Sindsdien is het een vloek geworden. Hij vond het helemaal geweldig om groepjes uit elkaar te drijven. Dit is alles dat ik weet.”, zegt Jason.
“Bedankt voor het vertellen. Maar is dit dan precies weer 1 jaar verder?”, zegt ellen. “Ja dus dan slaap ik vannacht lekker dicht bij je!”. “Maare schatz ik gaat weer ik had Oswin belooft om met hem mee te gaan broeken scoren”, zegt Jason “Haha oké, ik zie je vanavond dan bij Joy”. Ze gaven elkaar een kus en Jason ging weg.
Die avond bij Joy.
Lisanne kwam weer als laatste aan net als altijd. “Zo Lies, wat ben je op tijd haha”, zegt Oswin om haar te plagen. “Nou iedereen leg jullie matje maar ergens hier neer, je mag zelf kiezen naast wie je ligt, maar ik ga natuurlijk naast me schat liggen”. Kelly bloost. “Nee niet jou Kel, je weet toch dat ik op Oswin ben, haha. Oh wacht dat is Lisanne al”. Lisanne word spontaan een beetje rood. “Uh uh”. Dat is het enige wat ze kan uitbrengen. “Nou ik zou ff drinken halen leggen jullie je spullen klaar dan zet ik een film aan”.
Een kwartier later was Joy nog niet terug. “Hey mensen waar blijft die Joy nou?”, vroeg Kelly. “Misschien heeft "ie" hem te pakken”. “Nou ik ben echt bezorgd hoor”, zei Kelly blosend. “Nou ik ga hem wel even zoeken”, zei Oswin heldhaftig en geeft een knipoog naar Lisanne. Als Oswin de keuken in komt ziet hij.

hier is het stuk nog een keer maar dan bewerkt voor de liefhebbers..
ik weer een vervolg van dit maar dat is het meisj even aan het bewerken:P

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:27

Het vervolg..
Hier even wat vooraf speelde..
Joy kwam niet terug nadat hij *drinken zo halen*..
Oswin is hem gaan zoeken en daar trof hij Joy aan..

“Aaaaahh!”. Daar ligt Joy dan. Denkt Oswin. Het is vreselijk. “Joy?”. Nee natuurlijk antwoord hij niet, denkt Oswin bij zich zelf. Wat zou hier af hebben gespeelt? Hij besluit toch maar eerst naar de andere te gaan en het slechte nieuws aan Kelly te vertellen.
10 min. geleden in de keuken.
“Lalala, zo lekker naast kelly liggen”, zegt Joy. Hij doet de koelkast open. “Hmmz er is geen cola meer”. “BOE!”. Als Joy zich omdraait ziet hij een man/vrouw iniedergeval iemand die er verdomd eng uit ziet met een clowns masker op. Hij steekt het eerste mes op Joy’s voorhoofd. Het gaat zo door zijn schedel heen. Het 2e mes gaat door zijn oor naar binnen, het 3e mes gaat door zijn borstkast, de 4e door zijn voet. Dan hoor de clown geluid en verdwijnt in het duister. Dat was toen Oswin Joy ging zoeken.
Als Oswin de kamer binnenkomt ziet hij dat ze samen lol hadden. Dan roept hij iedereen bij hem. “Ik moet jullie wat vertellen, het is Joy. Hij is vermoord”, zegt hij. De anderen beginnen te lachen. “Haha grapjas, zeg nou maar lekker tegen Joy dat hij tevoorschijn mag komen”, Zegt Jason met een glimlach. Maar als ze doorhebben dat helaas geen leugen is begint Kelly te huilen. Zie je wel het moet die clown zijn geweest. Het kan niet anders. Dan bedenken ze dat Joy daar nog altijd ligt. “We moeten de politie bellen” bedenkt Lisanne. Terwijl Lisanne naar de politie belt gaan Jason en Oswin naar Joy om te kijken hoe hij nou is gestorven. Zodra ze in de keuken zijn is er wat vreemds aan de hand. Joy ligt er niet meer, alleen zijn bloed. En de politie komt er al aan. “Wat moeten we zeggen? Dat het lijk toch nog leefde en even een ommetje ging maken?”, denkt Jason hard op. “Ik weet het ook niet meer Jason. Laten we nou maar gewoon het verhaal aan de politie vertellen en dan afwachten. Dat lijkt mij het beste plan”. Toen ging de bel al. “Ja we kregen een tip door dat hier een moord zou zijn gepleegd, waar ligt het slachtoffer?”, zegt de politieman. “Nou dat is niet geheel bekend. We hebben het voor het laatst in de keuken gezien, maar toen we voor de 2e keer keken was hij weg. We vermoeden dat de moordenaar het lijk heeft weggesleept”, zegt Jason. “Kinderen wat moet je der mee, nou als jullie je verstand weer hebben moeten jullie niet ons bellen maar een *speciale* dokter”, zegt te politieman. “Nou veel plezier met andere mensen plagen, prettige avond jonge lui”. “Nou en wat nu, Einstein”, zei Oswin een beetje geïrriteerd. “Ik weet het niet, laten we maar weer terug naar de meiden gaan. Dan kunnen we hun het nieuws vertellen van de politie”. Als ze bij de meiden zijn vertellen ze het nieuws.

Dit was het weer voor nu..

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:31

vind het spannent leuk verhaal..
ga zo door hihih

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:34

het masker was een ander masker in de film maar anders werd het voorspellend dus heb ik het een clowns masker laten zijn..

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 20:31

moet ik nou nog verder schrijven ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:29

Hmm, ik ben weer in een béta bui, again. Dus als je niet tegen (opbouwende) kritiek kan, dan moet je deze reactie overslaan.

*Het meest storende waren inderdaad de leestekens, die zijn wel verbeterd nu, maar ik vind ze nog steeds niet echt geweldig. Ik ga even uit van je eerste reactie. Het verhaal zag er namelijk best spannend uit, maar ik kwam er niet doorheen, simpelweg door de schrijfwijze.
Het is erg simpel, de “ zit onder de spatie + de toets naast de enter. Deze samen geven de “, maar je gaf al aan dat iemand dat voor je oploste, prima.
Verder, nadat iemand wat heeft gezegd zet je het leesteken, dat is super, maar de plaats klopt niet. Ik geef een voorbeeld:

“Jeeh eindelijk weekend”, zegt Ellen opgelucht. “El, gaan we zo dan naar Oortje en Happy?” “Ja is goed”. “Lies ga je ook mee?” “Hmm, nee ik heb niet zo’n zin”. “Oké, dan niet he?” zeggen Ellen en Kelly in koor. De jongens schudden hun hoofd en zeggen: “Meiden? Alleen maar paarden, paarden, paarden”. Waarna de meiden terugbijten: “Jongens alleen maar, Gel, Gel, Gel!!
Dan moeten ze allemaal lachen.

Even stukje voor stukje:
] “Jeeh eindelijk weekend”, zegt Ellen opgelucht.
Netjes een komma, maar deze komma moet staan vóór de aanhalingstekens (“) en niet er na. Het word dus.
“Jeeh eindelijk weekend,” zegt Ellen opgelucht.
Moet je wel even meegeven dat het super is dat je zegt schrijft, zonder hoofdletter. Dat is een fout die vaak gemaakt wordt. Super.

Het vreemde is wel, dat je bij vraagtekens het netjes voor de aanhalingstekens zet en bij punten of komma’s het er na zet. Dat moet dus bij allebei er voor.
Verder zou ik even je tekst hardop lezen, zodat je goed kan zien waar je een punt of komma moet plaatsen, want dat vind ik af en toe niet echt super.

] “Jeeh eindelijk weekend”, zegt Ellen opgelucht.
Als je dit uitspreekt zet je een “adempauze” tussen Jeeh en eindelijk, dus daar zou ik een komma tussen zetten.
“Ja is goed”. “Lies ga je ook mee?” Hetzelfde geldt voor ja, is goed. En Lies, ga je ook mee. Dat geeft ineens meer overzicht in je tekst.

Even nog 1 ding, 2 leestekens achter elkaar kan eigenlijk niet, behalve dan ?!, alhoewel dat ook niet helemaal correct is.
“Nou meiden, Let's go!”.
“Zou je het even snel kunnen zeggen?”, zegt Ellen.
Deze dingen zijn dus echt fout, dit mag absoluut niet. Dacht eerst dat het een typfoutje was, maar zie het vaker staan. Op letten dus, want het is echt fout.

Verder begrijp ik niet helemaal waarom je iedere zin opnieuw tussen aanhalingstekens zet af en toe.

“Ja, morgen wat is daar nou weer mee?” “Zit je make-up dan slechter dan andere dagen?”
Door dit te doen (en door er nauwelijks bij te zetten wie wat zegt) maak je het erg onduidelijk wie wat zegt. Het is bijvoorbeeld heel onduidelijk wie er vraagt of de mensen bij haar komen slapen.

Ik begrijp trouwens niet helemaal waarom je ineens op een scriptstijl overgaat ineens. Dan doel ik op dit stukje:
Tring Tring Jason schrikt wakker. Totdat hij ziet dat het Ellen maar is.
[ellen]Hey schat
[jason]hey mop
[jason]dat is nogal een lang verhaal weet je wat ik kom zo wel ff langs.
[ellen]oké dat is goed zie je zo.

Waarom is dat ineens met die haken en niet gewoon met aanhalingstekens?

*Verder zou ik proberen om af en toe een beetje op je hoofdletters te passen, maar dat is gewoon een beetje overlezen, af en toe wat slordigheid gok ik. Hoofdletters komen na een punt en bij (aardrijkskundige) namen.
Tring Tring Jason schrikt wakker.
“Jongens alleen maar, Gel, Gel, Gel!!
“Nou meiden, Let's go!”.
Dat soort kleine dingetjes.

*Je tijden zijn grofgezegd slecht te noemen, je weet volgens mij niet wat je wil. Je begint in tegewoordige tijd. Vervolgens ga je ergens over in een tijd die ik niet kan benoemen. Af en toe zit daar dan ook nog eens verleden tijd tussen.
Dan moeten ze allemaal lachen.
Onderweg naar huis is Ellen toch gaan denken. (in Tegenwoordige tijd zou dit zijn: onderweg naar huis denkt Ellen toch eens na)
Ze gaven elkaar een kus en Jason ging weg
Zoals je ziet klopt het totaal niet….

*Spelling en Grammatica
Spelling, daar heb ik nauwelijks wat over te zeggen, zou het tekstje wel eventjes in word zetten, maar veel spellingsfouten kom je niet tegen. Blosend is Blozend, maar dat is een van de weinige. Zet het eventjes in word om de fouten te vinden en klaar.
Wel eventjes:
“Nou iedereen leg jullie matje maar ergens hier neer, je mag zelf kiezen naast wie je ligt, maar ik ga natuurlijk naast me schat liggen”.
Je hebt het over meer mensen (jullie) dus zijn het ook meer matjes, meervoud dus, niet 1 matje, maar meerdere matjes.

Je grammatica is iets minder goed, maar volgens mij niet omdat je het niet kan, maar omdat je in vreselijke MSN taal praat. Me schat (nee, mijn schat), Maare schatz (nee, maar eh schat, en die eh zou ik sowieso nog weghalen), heeft ie (nee, heeft hij of heeft zij), enz. enz. Schrijf niet zoals je praat, maar met goede werkwoorden en mooie zinsopbouw. Haha in een tekst is onzinnig, zet er dan neer dat degene lacht, want haha heeft niets te zoeken in een goed verhaal, dat vind je in boeken ook niet.
Je werkwoorden zijn iets minder. (het is stam+uitgang, ga daar van uit)
Hij dode elke tiener Hij doodde.
Vooral werkwoorden met een d als uitgang missen meestal de dt aan het einde, lees dit goed na, want het stoort echt.
*Het feit wat me het allermeest stoorde, en dat is erg gemakkelijk opgelost zijn de alinea’s. Die schrijf je alleen aan het einde van een tijdslijn, dus als je een tijdssprong maakt. Kijk eens een goed boek door, dan zie je dat ze er veel vaker zijn. Zodra je een stel leestekens zet (Dus een nieuwe dialoog begint, iemand die antwoord enz. enz.) ga je op een nieuwe regel verder. De entertoets bijt niet. Om even het verschil te laten zien:
You versie:
“Jeeh eindelijk weekend”, zegt Ellen opgelucht. “El, gaan we zo dan naar Oortje en Happy?” “Ja is goed”. “Lies ga je ook mee?” “Hmm, nee ik heb niet zo’n zin”. “Oké, dan niet he?” zeggen Ellen en Kelly in koor.

Mijn versie (alleen alinea’s verandert):
“Jeeh eindelijk weekend”, zegt Ellen opgelucht.
“El, gaan we zo dan naar Oortje en Happy?”
“Ja is goed”.
“Lies ga je ook mee?”
“Hmm, nee ik heb niet zo’n zin”.
“Oké, dan niet he?” zeggen Ellen en Kelly in koor.

Het ziet er uit alsof je in nijntje stijl schrijft, maar als je in een boek kijkt, zie je dat dit echt de manier is waarop beroepsschrijvers werken.

*Verder kan ik je nog 1 tip geven, probeer achtergrond informatie echt in de tekst te schrijven, en niet als aparte blokken, of zelfs tussen haakjes te geven. Laat het iemand uitleggen of vertel het zelf als schrijver. Vooraf in een verhaal achtergrond informatie geven is iets wat echt niet werkt, het moet in het verhaal zelf duidelijk worden.

Het idee is super spannend, maar het is zonde dat je schrijfstijl de tekst zo negatief beïnvloed. Kan je nog een heleboel meer tips geven, maar ik neem aan dat je op dit moment genoeg hebt aan 3 pagina’s. Als je het vervelend vind, dan spijt het me. Het is alleen bedoeld als opbouwende kritiek. Ikzelf zou een moord doen voor zulke kritiek, je kan er alleen maar beter van worden. Het is dus ook totaal niet om je af te kraken, maar om je verhaal beter te laten worden. Geef niet zovaak kritiek, en als ik het doe, doe ik het omdat ik het verhaal super vind, maar dat de schrijfstijl het verhaal een beetje verpest, grofweg gezegd. Hoop dat ik verder wel duidelijk ben geweest, anders moet je even een PM sturen, dan zal ik het verder toelichten.

Heel veel succes met schrijven verder!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:26

Leuk verhaal, hou ook wel van dit sorrt verhalen

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:12

volgende stukje graag hihi

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:25

Goed geschreven,leuk verhaal

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:42

Ik lees je verhaal niet, omdat je zélfs nog te lui bent om zelf je leestekens te plaatsen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 20:11

Leuk verhaal!
Schrijf maar snel verder!

oortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 21:46

ik schrijf verder hoor.
ik beloof dat er morgen avond of zondag ochtend een lang stuk op staat.
en meid:
VeirL Bericht Onderwerp: Re: [Verhaal]geen titel(niet voor 11<)Geplaatst: 08 Jul 2005 16:42

Locatie: Zwartebroek Ik lees je verhaal niet, omdat je zélfs nog te lui bent om zelf je leestekens te plaatsen.

pech voor jou dan!
moet ik me nu zielig voelen.
ik ben niet te lui ervoor.
ik snap/kan het gewoon niet.
op school kon ik het ook niet.
al werd het 1000 keer uitgelegd.
maar als je het niet leest is het gewoon
weer een minder.
boeie hoef je niet te geen zeiken ik lees het niet.
dan heb je toch al het eerste stuk gelezen?
of niet soms?
pas later staat dat iemand het voor me doet!

maar over het kritiek:
ik vind het nogal moeilijk zonder msn taal.
dat ben ik nu gewoon gewend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:07

ehm, je hoeft mensen niet meteen zo aan te vallen, beetje kinderachtig. Maar denk je dat je straks in een sollicitatiebrief MSN taal kunt gebruiken? Ik vind dat je met zo'n taal een beetje een loze actie maakt, want het is gewoon slecht leesbaar.
Zorg er dan op z'n minst voor dat je een béta reader hebt ,dus iemand die je verhaal overleest en spelfouten eruit haalt.
Mja, schijnbaar heb ik gisteravond mijn tijd zitten verdoen, want je luistert totaal niet naar kritiek van anderen.

Vraag me af hoe oud je bent trouwens...

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:14

Als aanhalingsteken-editor (of hoe het ook heet) wil ik eventjes kwijt aan VeirL dat zo'n reactie echt tien keer zinloos is, ik heb het zelf aangeboden om te doen omdat ze het niet kan als brugger (sorry El) zijnde.

En aan de kritiekgever (wat ik zeer op prijs stel) dank ik het commentaar. Ben door de leraar waarschijnlijk verkeerd ingelicht. Die zij dat de komma achter de aanhalingstekens moest omdat die komma niet in het "echt" voor zou komen. Verder heeft ze mij de hoofdletters van de Zegt enzo wel goed uitgelecht. Kwa spelling, tja ik ben een klein beetje dislektiesch...Dus dat schiet bij mij niet op, en Word vind ook niet alles, hoewel veel mensen denken dat word een meesterbrein is ofzo.
En wat dit...
Citaat:
Je hebt het over meer mensen (jullie) dus zijn het ook meer matjes, meervoud dus, niet 1 matje, maar meerdere matjes.

Het kan wel aangezien de mensen per persoon 1 matje bij hebben, dus het zou officieel wel mogen.
En de tijden, de tijden zijn de meest voorkomende fouten in een verhaal. Van 4 en 5 havo klassen, en 4 5 6 vwo klassen waren er maar 3 mensen die in een opdracht, verhaal schrijven van 1 a4tje, de tijd inorde hebben kunnen houden. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd eruit te halen, maar lukt natuurlijk niet altijd. Tot zo ver mijn verdedeging Maar ik vind het een hele goede kritiek gever ...nu maar wachten of er verberering komt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:30

denk het niet, aangezien zij het duidelijk zo prettig vind. Kan er nooit zo goed tegen als het antwoord is: ja, maar dat ben ik gewoon gewend. Dan heb je dus duidelijk niet de instelling om te verbeteren. Moet zeggen dat ik het een beetje apart vind dat de béta reader meer waarde hecht aan de kritiek als de schrijfster zelf...

Matje maakt me nu aan het twijfelen, ik ga eens navragen bij andere mensen, de meeste mensen twijfelen er toch over.

Mag ik even heel grof zijn, en hoop dat je het persoonlijk niet vervelend vind, maar ik vind dat je dan toch een behoorlijk waardeloze school hebt. In mijn klas, ik zat in 4vwo, denk ik dat zo'n 75% zonder enig probleem een A-4tje kan volschrijven in de goede tijd. Minstens 75%.

Verder vind ik word zeker geen meesterbrein, maar word kan er vaak wel veel typfouten uithalen die je zelf misschien niet allemaal ziet. Geen meesterbrein, maar wel een goed hulpje.

Als je ergens hulp bij nodig hebt, dan kan je hier altijd een PM sturen, dan wil ik je altijd helpen.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:52

Tja, als je niet tegen de kritiek van andere kan, waarom zet je hier dan zo'n slecht leesbaar verhaal neer?
Misschien kun je de kritiek van secricible doorlezen, want daar heb je heel erg veel aan! Als je zo verder gaat schrijven, ben ik bang dat niet veel mensen je verhaal lezen...

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:01

Ik heb ook een waardeloze school Wouden mij laten zitten omdat een leraar mijn punten nog niet had gegeven...Tja zegt al genoeg
Maar verder hecht ik veel waarde aan de kritiek omdat ik het zelf ook wel kan gebruiken, kijk maar naa rmijn verhaal (zie onderschrift) Door Ellens verhaal te "verbeteren" leer ik zelf ook weer. Maarja...We zien wel hoe het loopt, het is in iedergeval wel een aardig verhaal, al zeg ik zelf...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:04

ben eigenlijk heel benieuw hoe oud jullie beide zijn?