[Verhaal] Een lange stille weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

[Verhaal] Een lange stille weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 22:38

Dit is een waargebeurd verhaal heb sommige kleine dingen verdraaid of sommige dingen kloppen niet omdat ik het erbij heb verzonnen
dat komt omdat ik het nooit van dichtbij heb mee gemaakt het zijn puzzelstukjes die ik zo lang ik leef in elkaar heb gezet.
het verhaal:

Inge zat met haar gedachten bij wat er de afgelopen maanden was gebeurd.Haar broer Niels die ze op de been had geholpen, haar moeder die altijd aan het werk was, Annie haar verzorgster.'Ach misschien is het wel beter dat ik weg ben' een gedachte die constant door haar hoofd spookt... 'Gelukkig had Niels me nog aan een baan geholpen bij de kippenslacht! Anders was ik vast niet in mijn huidige pleeggezin beland'
toen inge eenmaal aan was gekomen bij de boerderij vn haar nieuwe pleeggezin stapte ze van haar fiets en keek bewonderend naar haar nieuwe huis.ze liep het erf op en zag aan de linker kant een weitje waar 2 pony's in liepen.'misschien krijg ik nu eindelijk de kans om paard te rijden die ik nooit gehad heb' dacht ze heel enthousiast, ze liep vlot door naar de deurbel en belde aan.De deur ging open met een krakend geluid. 'Hallo Inge, welkom kom verder en schuif aan bij de tafel we waren net aan het eten'.'Dank u kan ik mijn spullen eerst even wegbrengen?'.'Maar natuurlijk de trap op 2e kamer rechts'.

de eerste 2 maanden verliepen vrij goed, maar wat verwacht je ook van een 12-jarige die altijd voor zichzelf heeft moeten zorgen en in een nieuw gezin word geplaatst?in ieder geval precies 2 maanden nadat ze bij familie de Jong kwam wonen leerde ze erik kennen.Ook hij werkte op de kippenslacht, het was een 16-jarige blonde jongen.na een paar gesprekken met Erik werd Inge bij hem uitgenodigd.
'Hallo Inge kom binnen, ik zal je even voorstellen aan 2 van mijn kameraden: Tom & Bennie'.'Aangenaam ik ben Inge'. zei Inge terwijl zij ieder een hand gaf.Het was een gezellige avond tot dat er drank in het spel kwam, Inge dronk niet had ze nog nooit gehad en ze durfde het niet.Erik vond het niet erg achja hij was ook al ver heen.opgegeven moment werd het inge wat nauw, 'Jongens ik denk dat ik maar eens moet gaan..' inge was ondertussen al opgestaan en naar de deur gelopen 'klik' ze duwde de deurklink naar beneden. 'Hé de deur zit op slot waar is de sleutel...'

Als er intresse is schrijf ik verder..
heb niet super veel ervaring met aanhalingstekens omdat nederlands mn beste vak ook niet is
ga tot nu toe namenlijk ieder jaar met een 6je over
waarom ik voor deze titel heb gekozen word verklaard als ik verder schrijf...

dus tips zijn altijd welkom!

Nerwen

Re: [Verhaal] Een lange stille weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:46

Leuk, ben benieuwd hoe het verder gaat !

Het verhaal is alleen een beetje van de hak op de tak, tja, hoe zeg je dat... Je gaat heel snel van de ene naar de andere gebeurtenis zeg maar

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 23:00

Amethyst schreef:
Leuk, ben benieuwd hoe het verder gaat !

Het verhaal is alleen een beetje van de hak op de tak, tja, hoe zeg je dat... Je gaat heel snel van de ene naar de andere gebeurtenis zeg maar

klopt als ik het heel uitgebreid zou doen word het echt een heeeeeeeeeeeel lang verhaal
het word nu nml al lang omdat het veel dingen zijn die ik goed moet beschrijven om het duidenlijk te maken maar toch niet te lang moet doen omdat het anders saai word
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 04-07-05 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 23:01

Erik liep onhandig naar haar toe en legde zijn arm om haar heen.'Inge je wou toch niet weg gaan? We hadden ons er zo op verheugd dat je zou blijven slapen'.Inge voelde zich ongemakkenlijk maar probeerde het niet te laten merken.Haar eerste gedachte bij Erik was geweest: Wauw wat een geweldige jongen.Ze was meteen weg van hem maar nu begon ze er aan te twijfelen.'Oh, had niet gedacht dat jullie dat wouden'.Probeerde ze zo vrolijk mogenlijk te zeggen.'Alleen ik ben best moe zou ik anders alvast kunnen slapen?'.'Natuurlijk ik loop wel met je mee'.Zei Erik.

Mevrouw de Jong liep naar de Slaapkamer van Inge.'Inge, Inge!'.Er kwam geen reactie en het bleef een tijdje stil.Mevrouw de jong kwam dichter bij en hoorde zacht gesnik.'Inge kind toch je moet wel vresenlijke buikpijn hebben je baas belde al waar je was ik had dus een goed voorgevoel en vertelde hun dat je ziek was'.Inge probeerde door het gesnotter heen bedankt te zeggen en liet zich terug in bed vallen.
'Waarom lieten ze mij niet gaan, ik wou het helemaal niet.Nouja Erik is wel een mooie jongen maar toch..' Inge lag diep na te denken in haar bed.'Hij dwong me, maar ik wou zelf een beetje. NEE dat is niet waar ik wou het niet ik wou naar huis' Gedachten bleven door haar hoofd razen waardoor ze uiteindelijk in slaap viel.

Tegen de avond schrok Inge wakker.Ze had een nachtmerrie gehad, ze droomde over haar moeder die haar vertelde dat ze nou uiteindelijk eens zelfstandig moest worden en dat ze voor zichzelf moest zorgen, ze zag haar broer voor zich zitten met 2 verlamde benen door zijn ziekte. Het bleef haar achtervolgen ergens miste ze haar broer ontzettend maar ze wou absoluut niet terug wat moest ze bij haar moeder zoeken, NIKS!
Inge klom uit bed en keek in de spiegel, toen viel haar oog op haar shirt er zat bloed op.Ze trok haar shirt uit en bekeek haar bovenlichaam sammoige plaatsen waren dik opgezet ze dacht na en schrok weer van haar gedachten. 'Ohja vannacht, Erik! Was ik het bijna vergeten'. Ze wist even niet meer zo snel waar ze als eerste aan moest denken.
'Vresenlijk, ik kan dit aan niemand vertellen ik heb geen eens een goede vriendin!' Haar gedachten dwaalden weer naar Niels af, 'Was hij hier maar hij begrijpt me wel.Zou hij eigenlijk nu al weer helemaal alleen kunnen lopen?Ach ik weet het niet misschien moet ik hem wel opzoeken als mam aan het werk is..'.Met deze goede gedachten liep ze naar de kast om een ander shirt te pakken, ze trok het aan en liep naar beneden waar een heerlijk gedekte tafel klaar stond.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 04:05

Pakkend verhaal.
Ga je nog verder?

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 08:58

ja ik ga verder
heb al weer een stukje opgeslagen
maar moet zometeen eerst werken en heb het verder druk vandaag
dus hoop dat ik vandaag nog weer een behoorlijk stuk kan plaatsen!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:25

Idd een aangrijpend verhaal zeg! Ik ben echt heel benieuwd hoe dit verder gaat..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:25

Het is op zich wel mooi!
Paar kleine foutjes en idd, van de hak op de tak, maar het is al heel wat!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:53

wow, echt heel mooi geschreven wel van de hak op de tak, maar ach.. ik vind het toch heel goed te begrijpen!!

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:30

Oehh die ga ik vaker lezen meid!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:15

Citaat:
Na het eten voelde Inge zich weer super moe en ging op bed waar ze onmiddenlijk in slaap viel.De volgende ochtend bedacht ze zich dat ze wel even naar Niels kon gaan.'Ik sta nog afgemeld op werk dus als ik morgen gewoon weer heen ga is er niks aan de hand.Ik zal tegen mevrouw de jong zeggen dat ik nu naar werk ga zodat zei zich geen zorgen hoeft te maken'.Ze spoelde haar gezicht en schoot gauw in de kleren liep naar beneden en smeerde vlug een broodje.'Inge ga je vandaag weer naar werk?'.'Ja mevrouw de Jong ik ben al laat dus ik moet op schieten hoor, tot vanmiddag'.'Daag veel plezier'.dat laatste hoorde Inge al niet eens meer ze was al weer helemaal met haar gedachten bij Niels, en hoe ze zou vertellen wat er gebeurd was.
Eenmaal bij haar oude huis aangekomen liet ze haar fiets tegen de muur vallen.liep achterom naar de bijkeuken die deur was immers altijd open.Inge ging naar binnen en snoof de geur van het huis op. dat was lang geleden dat ze hier was geweest...
ze hoorde onregelmatige voetstappen de trap af komen.Dat was vast Niels!De deur ging open en Niels strompelde de huiskamer binnen.'Heey Niels wat ben ik blij je weer te zien'Inge vloog hem ondertussen om de hals.'Heey Inge dat is inderdaad al een tijdje geleden, wat brengt jou hier?'.'Nou ik, ik, ik wou gewoon weten hoe het met je was!'.Úh, weet je zeker dat er verder niks is je klinkt ze onzeker?'.'Nee er is niks!Echt niet'Inge probeerde zo onschuldig mogenlijk te kijken en zag aan Niels dat hij er geen genoegen mee wilde nemen maar er verder niets meer over wilde zeggen.'Maar inge ik was net van plan naar de kroeg te gaan Mam vroeg mij of ik nog wat tia wilde brengen dat is namenlijk op..'.'Oh jammer nou zit niks anders op ik ga dan maar weer, we moeten snel wat doen hoor!doei'Ze gaf hem een zoen op z'n wang en ging weer naar haar fiets.'Wat moet ik nu gaan doen?Ik kan het niet maken nu nog op werk aan te komen!'.Ze bedacht zich dat ze wel even naar de stad kon gaan.ze werkte toch niet voor niks?ze kon zichzelf best een keer verwennen.

'Hier zet ik mijn fiets maar neer'.Inge sprong van haar fiets en zette hem tegen de muur van de bakker aan.'Vanaf hier is het maar een paar minuten lopen naar de binnenstad dat komt mooi..'
Op dat moment vielen haar ogen op 2 jongens.'he ken ik die niet?HE wacht eens zijn dat niet..'.Voordat ze eraan kon denken had de ene jongen haar al herkent.Hij liep naar haar toe..

En toen moest ik naar de ortho
misschien straks nog meer

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:33

ga het morgen rustig lezen maar lijkt me heel spannent

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:55

Gaaf verhaal, ben benieuwd hoe het verder gaat

ludiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:14

hupst op dr stoel* valt er vanaf en klimt er weer op* leuk verhaal, GarRAAAG een gevolg? is leuk verhaal, ik wil meer!!
Ga zo door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:12

Jaa steph ik heb het ook gelezen ga zo door

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:30

Mooi verhaal. Je gaat af en toe wat snel.. Neem de tijd. : )

_Inga >> neopets.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 00:42

Jaa, leukkkkkk joh! echt geweldig verhaal!

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:32

wow..
dit is mooi
wil meer

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 13:36

als het verhaal af is
ga ik kijken of ik de overloop in het verhaal van alineas en hoofdstukken wat kan verbeteren
dus nu schrijf ik gewoon door en dingen die niet kloppen of onduidenlijk zijn verander ik als het af is
ik ga nu weer een stuk typen

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 14:51

Citaat:
'Hee, Inge was het toch? Moet je niet naar werk?je werkt toch bij Erik?'.'Uh ja nou ik heb vrij vandaag'.'Oh dacht dat je van de week zei dat je alleen in het weekend vrij was net als Erik'.Oh, nou ja, nee is niet zo'.'He Tom, die griet is gewoon bang geworden'.Bennie Lachte even gemeen.'Ja we hebben het wel gehoord hoor wat Erik gedaan heeft, vond je vast wel leuk, niet?'.Inge wierp hun een valse blik toe en wou zich omdraaien en zo hard mogenlijk weg rennen, voor ze de eerste stap kon doen werd ze bij haar arm vast gepakt.'Au laat me los' Ze probeerde zich los te rukken, maar het lukte niet.'He ik wou even zeggen dat als je ooit ontslag krijgt je dit nummer wel mag bellen, Erik had je goed gekeurd!'Ondertussen drukte Bennie haar een telefoon nummer in haar hand. De 2 draaiden zich om en liepen weg zonder verder nog wat te zeggen.Opgelucht staarde Inge naar het papiertje met het nummer.'Waar zou dat nou goed voor zijn?' dacht ze.'Die Avond bij Erik.. was er verder iets gebeurd? Nee behalve..'Haar gedachten dwaalden weer af naar wat er die nacht bij Erik was gebeurd, ze kreeg even een raar gevoel in haat maag.'Doe niet zo stom'Zei ze tegen zichzelf.'Je denkt toch zeker ècht niet dat die jongens aan meisjes verkopen doen of.. Nee kom op doe normaal'Zei ze weer tegen zichzelf. 'Ik kan altijd proberen te bellen wie weet verdient het beter als de kippenslacht' Met deze gedachte liep ze weer terug naar haar fiets.

Thuis ging Inge aan de eettafel zitten.'Zeg Inge waarom ben je zo vroeg thuis?'.'Ja er was niks meer te doen ik mocht een keer vroeg naar huis omdat ik gister ook al ziek was..' 'Oh wat ontzettend aardig van je baas!ik moet nog even naar de buren om een kop suiker te halen dat is namenlijk op tot zo!'.Mevrouw de jong liep naar buiten. Toen Inge de deur dicht hoorde vallen stond ze op en liep naar boven.

Straks meer
Laatst bijgewerkt door Stephanie op 06-07-05 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:53

meeeeeeeeeeer

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 15:16

Citaat:
toen Inge op haar kamer was ging ze aan haar tafeltje zitten ze pakte het briefje weer uit haar zak en las het hardop voor: 'Inge, voor het geval we je tegen zouden komen hadden we dit briefje van Erik meegekregen.Hij had al verwacht dat je niet op werk zou komen. Als je niet meer bij de kippenslacht wil werken moet je dit nummer bellen Erik wil je wel helpen aan een nieuwe baan.Kun je mensen eens ècht tevreden maken!
0547-443901'
. Inge zuchte, ze wou iets doen!ze bedacht zich dat ze wel een stukje met Fella kon rijden.Fella had ze gekregen van haar pleegouders.Het was een mooi Fjordenpaard met lange manen.Haar weidemaatje Billy was van haar pleegzusje maar aangezien die op een kostschool zit in het Zuiden van het land mag ze Billy ook verzorgen.'Mn pleegzusje, hoe oud was ze ookal weer?Hm ik denk dat ik dat straks maar eens ga vragen volgende week begint de zomervakantie al voor de scholen, dan komt ze vast terug misschien kan ik wel goed met haar opschieten!'Ze liep naar de schuur en pakte het oude tuig wat op een bok lag.'Fella!'riep Inge.Fella kwam aangestapt en bleef bij het hek wachten.Inge deed het tuig om, haalde haar uit de wei en stapte op.Tijdens haar ritje probeerde ze haar gedachten op een rijtje te zetten.'Ik wil niet meer in de kippenslacht werken maar eigenlijk ook weer wel want nu ben ik zeker van een baan, ik weet niet wat voor baan erik voor me heeft maar ik durf ook niet te bellen, maar ik weet geeneens of ik het wel moet vertrouwen!Misschien wil die alleen maar ergens afspreken zodat hij weer z'n gang kan gaan.nouja misschien moet ik het een weekje aanzien, Als mn pleegzusje een beetje ze vertrouwen is kan ik haar misschien in vertrouwen nemen!Oh is het al zo laat ik ben al minstens een uur aan het rijden!'Inge draaide om en ging in een vlugge draf terug naar de boerderij ze zette fella snel in de wei en ging naar binnen. 'Zo een lekker ritje gehad met Fella' vroeg meneer de Jong.hij zat onderuitgezakt in de bank met een krant die hij aan het lezen was.'Ja hoor was leuk!Hoe oud is uw dochter eigenlijk?' "Aah leuk dat je het vraagt ze is van jou leeftijd ze word net als jij van het zomer 13!ja ze komt van de week al terug he.jullie zullen het vast goed kunnen vinden'.'Okee bedankt ik ga nog even boven muziek luisteren'.'Oke is goed Inge, je word geroepen als het eten klaar is'.

priinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:21

meeeeeeeeeeeer
wacht met spanning

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:33

vet mooi verhaal
ga zo door

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:47

Leuk Steph!! Je springt idd wel iets van de hak op de tak, en ik moet af en toe even nadenken van: Wie was dat ook al weer? Want er worden redelijk wat namen genoemd Maar verder heb ik geen commentaar! Super, ga zo door!
Ik wacht op het volgende stuk