dat komt omdat ik het nooit van dichtbij heb mee gemaakt het zijn puzzelstukjes die ik zo lang ik leef in elkaar heb gezet.
het verhaal:
Inge zat met haar gedachten bij wat er de afgelopen maanden was gebeurd.Haar broer Niels die ze op de been had geholpen, haar moeder die altijd aan het werk was, Annie haar verzorgster.'Ach misschien is het wel beter dat ik weg ben' een gedachte die constant door haar hoofd spookt... 'Gelukkig had Niels me nog aan een baan geholpen bij de kippenslacht! Anders was ik vast niet in mijn huidige pleeggezin beland'
toen inge eenmaal aan was gekomen bij de boerderij vn haar nieuwe pleeggezin stapte ze van haar fiets en keek bewonderend naar haar nieuwe huis.ze liep het erf op en zag aan de linker kant een weitje waar 2 pony's in liepen.'misschien krijg ik nu eindelijk de kans om paard te rijden die ik nooit gehad heb' dacht ze heel enthousiast, ze liep vlot door naar de deurbel en belde aan.De deur ging open met een krakend geluid. 'Hallo Inge, welkom kom verder en schuif aan bij de tafel we waren net aan het eten'.'Dank u kan ik mijn spullen eerst even wegbrengen?'.'Maar natuurlijk de trap op 2e kamer rechts'.
de eerste 2 maanden verliepen vrij goed, maar wat verwacht je ook van een 12-jarige die altijd voor zichzelf heeft moeten zorgen en in een nieuw gezin word geplaatst?in ieder geval precies 2 maanden nadat ze bij familie de Jong kwam wonen leerde ze erik kennen.Ook hij werkte op de kippenslacht, het was een 16-jarige blonde jongen.na een paar gesprekken met Erik werd Inge bij hem uitgenodigd.
'Hallo Inge kom binnen, ik zal je even voorstellen aan 2 van mijn kameraden: Tom & Bennie'.'Aangenaam ik ben Inge'. zei Inge terwijl zij ieder een hand gaf.Het was een gezellige avond tot dat er drank in het spel kwam, Inge dronk niet had ze nog nooit gehad en ze durfde het niet.Erik vond het niet erg achja hij was ook al ver heen.opgegeven moment werd het inge wat nauw, 'Jongens ik denk dat ik maar eens moet gaan..' inge was ondertussen al opgestaan en naar de deur gelopen 'klik' ze duwde de deurklink naar beneden. 'Hé de deur zit op slot waar is de sleutel...'
Als er intresse is schrijf ik verder..
heb niet super veel ervaring met aanhalingstekens omdat nederlands mn beste vak ook niet is
ga tot nu toe namenlijk ieder jaar met een 6je over

waarom ik voor deze titel heb gekozen word verklaard als ik verder schrijf...
dus tips zijn altijd welkom!