[tek] Suleika als veulen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikyhj

[tek] Suleika als veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 17:28

Naar aanleiding van mijn vorige topic in Crea Bea post ik nu ook een parden tekening.

vorige topic: viewtopic.php?f=68&t=413303&hilit=

Ik kan zelf nooit erg tervreden zijn over mijn eigen werk, maar toch post ik nu voor 1 keer een tekening.

Het is een webcam foto en dat maakt het er niet beter op maar goed. De maantjes zijn wat raar geworden op de foto en het oogje lijkt er niet helemaal goed uit te komen. Ik zal anders ook nog wel een digitale foto maken binnenkort, het papier lijkt nu ook geelig maar het is toch echt spierwit

Afbeelding
Afbeelding

ik heb o.a. deze foto gebruikt (nog wel meerdere foto's maar alleen deze heb ik online)
Afbeelding

Ik ben dus niet echt tevreden en misschien dat ik nog wel het een en ander aan de tekening zal doen dus wees een beetje lief. Tips zijn altijd welkom!

Voor de duidelijkheid, het paardje is suleika (mijn merrie -fries x arabier-) ze is deze kleur geboren en ze is nu zwart. Op de foto was ze denk ik een weekje oud.

/edit

Ik heb nu ook foto's vanaf de webcam. Nu zie je ook dat de tekening iets krasserig is, gelukkig zie je dit in het echt minder tot niet. Tjah en over de maantjes ben ik absoluut niet tevreden, TIPS!?!
Afbeelding
Afbeelding

de maantjes stonden toen ze veulen was wel zo omhoog maar dan veel meer "donsig" en dat lukt mij dus niet..
Laatst bijgewerkt door Maaikyhj op 29-06-05 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fuzza

Re: [tek] Suleika als veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:52

Ik vind de tekening best mooi> ik bedoel : ik kan het niet! en er zijn vast meer mensen die dat niet kunnen.
Ik vind alleen dat de ogen een beetje glazig (glimmend glinsterend) zijn...> lijken een beetje neppe ogen (lijken niet op de ogen van de foto)...maar voor de rest > een pracht tekening...en nog maals ik kan het niet ...dus ik moet niet zeuren ! En die ogen hebben opzich ook wel weer en leuk effect > zo lijken de ogen liever

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:29

mooi gedaan hoor!
je bent zeker goed op weg!

Fuzza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:23

Ik bedenk me even ... nu ik die foto's van de cam zie..zo lijkt de tekeningen veel mooier! Echt heel goed gedaan...zo zijn de ogen minder opvallend dan die andere foto's van de tekeningen...echt super gedaan gewoon!

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 19:52

Mooi gedaan !

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:25

Dank jullie wel!!

Tips zijn nog steeds welkom! vooral voor de manen..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:34

ik weet niet.. ehm.. de lijn van het achterste oog naar de neus, klopt naar mijn gevoel niet.. ik weet 't niet.. is mijn gevoel hoor, mijn gevoel kan ook fout zijn!!

de manen: lichter maken denk ik, met een iets dunner potlood lijkt mij het beste

en ik weet ook dat ogen heeeeeeeel moeilijk zijn, maar toch vind hem een beetje 'nep' maar het blijft moeilijk, zou er neit weer in gaan gummen overigens vind ik het snoetje SUPER!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:39

Dat veulen lijkt echt super veel op een veulen dat wij bij de fokkerij hebben staan, echt sprekend!!! Maar leuke tekeningen

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 09:49

Bedankt hoor!!! Ik ben gelukkig maar een "amateurtje" dus het hoeft voor mij niet perfect te zijn (liever wel natuurlijk) maar ik ben nu voor het eerst eens een beetje tevreden over mijn eigen werk dus het gaat de goede kant op! En door jullie reacties krijg ik er zelf ook steeds meer vertrouwen in!!

nogmaals bedankt

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:22

De vormen kloppen nog niet helemaal, maar met veel oefenen kom je daar vanzelf hoor. Want het linker oog naar het oor klopt niet, dit zou je bij volgende tekeningen misschien op kunnen lossen t oog iets omhoog te halen, nu loopt de lijn te krom. T neusje is op zich goed, alleen zit het rechter neusgat een beetje te laag.

Maar verder vind ik t al een prima tekening hoor! Veel oefenen!

beerbun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:15

mooi hoor

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:03

best mooie tekening..vind m alleen nog een beetje hoekig.

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:35

Heel erg bedankt voor jullie leuke en vooral ook leerzame reacties!!

Heel misschien dat ik er nog wel eens eentje post.. Maar ik doe altijd maar ongeveer een uurtje of korter over een tekening (meer gedult heb ik er niet voor denk ik ) dus verwacht geen super kwaliteit!!