hulp nodig. - hoe maak je mooie portretfoto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dragonforce

hulp nodig. - hoe maak je mooie portretfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 01:11

ik wil dus wat foto's van mij posten op de bokt forum Lachen. naja. simpel gezegt toch? camera pakken, foto maken, synchroniseren en op een site zetten en linken maar.

maar zo ben ik niet.....

ik wil een profesionele uitstraling hebben.

zoals je kan zien van de foto's beneden ziet alles er heel goed uit. De 2de foto zie je david perry (zo heet hij) bezig met zijn computer. waarbij je gelijk een standbeeld ziet van een spelfiguur wat hij heeft gemaakt (earthworm jim)

de laatste foto met de viper en de helikopter laat hij zien dat hij succesvol is (ja het zijn echt van hem).
Maar dan zie je ook gelijk dat er open ruimte wat er is, wat een mooie sfeer geeft.

heeft iemand ervaring om zulke fotos te maken? en kan iemand me tips geven waar ik dan op moet letten?

david perry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Guinevere

Re: hulp nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 01:23

dragonforce schreef:
heeft iemand ervaring om zulke fotos te maken?
Wat bedoel je precies met zulke foto's? Foto's waarbij iemand's "persoonlijkheid" mooi naar voren komt? Portret foto's? Foto's van rijke mannen? Tong uitsteken

Waarom probeer je het niet gewoon, en dan kan je het resultaat op Creabea zetten om critiek vragen. Dan kunnen mensen je gericht advies geven. Succes!

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 01:25

Guinevere schreef:
dragonforce schreef:
heeft iemand ervaring om zulke fotos te maken?
Wat bedoel je precies met zulke foto's? Foto's waarbij iemand's "persoonlijkheid" mooi naar voren komt? Portret foto's? Foto's van rijke mannen? Tong uitsteken

Waarom probeer je het niet gewoon, en dan kan je het resultaat op Creabea zetten om critiek vragen. Dan kunnen mensen je gericht advies geven. Succes!

waar denk je aan als je hem ziet? Lachen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 01:31

Dat hangt van de foto af ... de 1e een beetje sukkelig, de 2e een hardwerkende vader, de 3e een beetje louche (vraag me niet waarom), de 4e rijke vent.

Dus als ik je goed begrijp gaat het je om de associatie die mensen met de foto's maken?

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 01:37

Guinevere schreef:
Dat hangt van de foto af ... de 1e een beetje sukkelig, de 2e een hardwerkende vader, de 3e een beetje louche (vraag me niet waarom), de 4e rijke vent.

Dus als ik je goed begrijp gaat het je om de associatie die mensen met de foto's maken?

ik wil weten hoe je zulke foto's kan maken

ik vindt persoonlijk dat de foto's er erg goed uitzien (allemaal), ook de keuzes tussen zwart-wit en kleur en door perfecte locatie te kiezen, de juiste kleding, en de nodige "accessoires" (typefout?).

Ik wil geen foto's maken van derden. maar foto's van mij eigen. zodat als mensen het zien, niet denken dat het onprofessioneel overkomt. of dat ze iemand ziet die er gek uitziet.

gewoon iemand zien die er goed uitziet in kleding met de juiste achtergrond en de juiste kleding.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 01:54

Ah okay, ik snap het, maar foto's maken van jezelf is moeilijk omdat je dan op de zelfontspanner aangewezen bent en dus niet kan zien hoe je er door de lens uitziet. Misschien kan je op anderen oefenen en daarna foto's van jezelf maken? Sowieso is oefenenen, oefenen en nog meer oefenen altijd een goed idee Knipoog

Ik zou ze gewoon in kleur maken, dan kan je ze met een bewerkingsprogramma altijd nog zwart-wit of sepia maken, maar andersom niet. En daarmee kan je dan gelijk een mooie crop maken zodat de foto beter tot zijn recht komt, contrast veranderen etc. Let erop dat er geen storende elementen in de achtergrond zitten en kleding kan je natuurlijk zelf uitzoeken.

Meer advies zal ik je niet geven, want ik maak zelf zelden foto's van mensen en er zitten veel mensen op bokt die dat juist heel goed kunnen.

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 02:00

ik laat mijn neef de foto maken. maar dat ik dan zeg maar de locatie enz kan kiezen.

dan bespaar ik hem de denkwerk. en dan hoeft hij alleen maar de foto te nemen.

toch bedankt voor je advies, en je tijd dat je hebt genomen om mij te helpen. dat waardeer ik Lachen. ik wacht op de andere forum leden dan en kijk wat hun te zeggen hebben.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:25

Bij de eerste foto denk ik 'oh, mooie foto , niet lelijk persoon''
Bij de tweede denk ik 'oh hij werkt Haha!'
Bij de derde denk ik ' Die doet het verkeerde werk, wat een lekkerding die moet model worden Haha! '
Bij die laatste denk ik, 'leuke vakantie foto' (ja ik ging er niet vanuit dat dat van hem was ;')

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:16

-> CB
Om goede foto's te laten maken zou ik allereerst op zoek gaan naar een goede fotograaf, denk dat dat het halve werk is.

Helderder

Re: hulp nodig. - hoe maak je mooie portretfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:01

Waar hou jij van? Ik ga er bijv. even van uit dat jij van paarden houd. Dan zou ik een paard pakken, in een weiland zetten dat hij mooit graast en daar dan in verschillende houdingen bij gaan zitten. Of heb je bepaald werk wat je heel erg leuk vind, of iets waardoor mensen zeggen O dat heeft dragonforce gemaakt. Dan zou ik daar een achtergrond van maken.
Je kunt het beste foto's maken als er wat bewolking is; iig geen felle zon want dan krijg je overbelichte foto's. En bij de achtergrond zou ik ook vooral denken aan de kleur bij je kleding en of er genoeg diepte in zit.
Tja ik weet niet of je zo antwoorden op je vragen heb want ik snap niet helemaal wat je bedoel, maar ik hoop ik je zo wat geholpen heb.
Succes! Lachen

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 12:51

een paard heb ik niet, en ik heb zelfs nooit een paard gereden. toch bedankt voor je hulp. sinds elk klein beetje helpt.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:11

Ik bedoelde het ook als voorbeeld he Knipoog

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 20:36

dat is waar.

dus niemand maakt hier op de forum professionele foto's ?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:18

Vooral veel paardenfoto's dragonforce, niet zo raar toch op een paardenforum? Misschien kan je je vraag beter stellen op dutchphotozone om maar eens een fotografieforum te noemen.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:19

Ik vind Fairie altijd geweldig mooie portretfoto's maken. Vraag het haar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:22

je wilt foto's van jezelf nemen? Dat gaat vrij moeilijk worden, tenzei je iemand hebt die even op jou plaatst gaat zitten met de zelfde kleur kleding aan en dan kan jij kijken hoe het plaatje gaat worden, de zelfontspanner aanzetten en de "hulp"zijn plek in nemen. Voor het maken van portret foto's heb je wel enige ervaring nodig. Oefen eerst eens op anderen, kijk goed naar wat voor foto's je genomen hebt en wees kritish op je eigen werk. Vind jet het al gouw goed dan leer je niet meer en worden je foto's niet beter. Waar je vooral op moet letten is een goede belichting, geen erg zware schaduwen, geen schaduuw in de ogen, geen schaduuw langs de neus enz.. het maken van goede foto's is niet makkelijk, maar het maken van zelfportretten is nog moeilijker..

je kunt dus kiezen voor de "moeilijke"weg en eerst veel gaan oefenen... of de makkelijke weg en even een paar tientjes uitgeven voor een goede fotograaf Knipoog

nog 1 dingetje.. een zelfportret heeft meestal een hoop bewerking nodig, dit omdat je niet kan zien wat er allemaal op je foto terecht komt.. een niet zomooie foto kan na een bewerking alsnog een mooi plaatje worden..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-05 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 23:27

Debo schreef:
je wilt foto's van jezelf nemen? Dat gaat vrij moeilijk worden, tenzei je iemand hebt die even op jou plaatst gaat zitten met de zelfde kleur kleding aan en dan kan jij kijken hoe het plaatje gaat worden, de zelfontspanner aanzetten en de "hulp"zijn plek in nemen. Voor het maken van portret foto's heb je wel enige ervaring nodig. Oefen eerst eens op anderen, kijk goed naar wat voor foto's je genomen hebt en wees kritish op je eigen werk. Vind jet het al gouw goed dan leer je niet meer en worden je foto's niet beter. Waar je vooral op moet letten is een goede belichting, geen erg zware schaduwen, geen schaduuw in de ogen, geen schaduuw langs de neus enz.. het maken van goede foto's is niet makkelijk, maar het maken van zelfportretten is nog moeilijker..

je kunt dus kiezen voor de "moeilijke"weg en eerst veel gaan oefenen... of de makkelijke weg en even een paar tientjes uitgeven voor een goede fotograaf Knipoog

hoeveel kost een fotograaf in de buurt? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:29

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 23:31

Debo schreef:
http://fotografen.pagina.nl

Bij mij kost een complete sessie 65 euro.. maar woon niet bij je in de buurt .. Knipoog

ik stuur je wel effe een pm met allerlei vragen Lachen dat is beter denk ik