je hebt compact, prosumer (wat jij denk ik onder gewone digi verstaat
), spiegelreflex... in jouw geval zal ik prosumer doen... bij spiegelreflex ben je dus bij elke foto continu bezig met alle instellingen.... Dat is ook een van de redenen waarom ik voor een prosumer heb gekozen... Leuk kiekjes schieten zit er niet bij, alhoewel de resultaten wel vaak mooier zijn als je echt "profesioneel"wilt gaan fotografer
daarnaast zit er tussen de aanschaf van een prosumer en reflex niet zo heel veel verschil qua prijs.... Qua benodigheden wel, en dan zal je met nieuwe lenzen een stuk (lees: een groot stuk) etc. duurder uitkomen...
Prosumer dus, als ik bovenstaand berichtje lees... persoonlijk heb ik een sony dcs f828 staan ook wel wat foto's op bokt, voor meer info over deze cam kan je pb-en... maar ik ben er supertevreden mee
verder is er nog een merk wat binnekort op de markt komt met een 8 megapixel prosumer, zag er ook goed uit maar weet dus niet warneer die uit komt : hmmm is dus van samsung:
Volgens Samsung Camera zou het de prosumer camera zijn met de grootste zoomfactor (15x ). De zoomlens heeft een bereik van 28mm groothoek tot 420 mm supertele. (35mm equivalent).
De lens heeft twee asferische elementen en vier LD (low dispersion) om kleurscheidingen van het licht te corrigeren. (Chromatische en sferische aberratie). De lens is van Scheider-Kreuznach.
Eveneens opmerkelijk is het 3,5'' grote TFT-LCD-scherm, dat ook bij fel licht nog bruikbaar zou zijn. Bovendien heeft de camera bovenaan nog een 1,44'' TFT-LCD kleurenzoeker, die gebruikt wordt voor de menu-informatie, maar ook om een ruw beeld te vormen als je vanuit de heup, of met de camera boven je hoofd, zou fotograferen.
De camera heeft ook een elektronische zoeker.
Om het energieverbruik te compenseren, heeft de camera een 1900mAh, 7.4 V LI-Ion accu, waarmee je tot 500 foto’s kunt maken.
Verder nog :
* De camera is uitgerust met een 2/3’’ CCD, die volgens Samsung ruisarm is tot ISO 800.
* Het toestel heeft een opstarttijd van 1 seconde en een shutterlag van 0,05 seconden.
* Je kunt er tot 2,5 beelden per seconde mee schieten.
* Naast de klassieke instellingen eigen aan een prosumer, kan je ook manueel zoomen en focussen dankzij de instelringen op de lens.
* De camera kan ook RAW foto’s nemen.
* Het toestel bezit een ingebouwde flash en een flashvoet.
* Een zonnekap en een tubus voor het aanbrengen van filters is bijgeleverd.
* Een flash is afzonderlijk verkrijgbaa