Ze kan niet wachten.. Vanavond is het zo ver.. Eindelijk na de lange week wachten ziet ze hem weer.
Tot over haar oren verliefd en hij weet van niks.. Zo zelfverzekerd als ze normaal is, zo klein voelt ze zich nu.
Wat moet ze zeggen.. durft ze wel iets te zeggen. Misschien zegt hij wel iets en klapt ze dicht.
Nog een paar uurtjes en dan heet ze weekend. Nu al druk met bedenken wat ze vanavond aan moet! Ow en hoe moet ze haar haar doen?
Ze wil natuurlijk wel goed voor de dag komen!
Irma probeert het een beetje van zich af te zetten. Aan andere dingen te denken, maar het blijft toch in haar achterhoofd spelen.
Ze weet dat ze er wel mag zijn. Aandacht krijgt ze genoeg.. Maar ze wil het van hem!
Eindelijk de school is uit! weekend! Nog even langs het centrum, haar favorite kleur oogschaduw is op dus die moet er wel nieuw komen voor vanavond. Ze wordt gebeld. Het is haar stapmaatje. Of ze vanavond wat eerder kunnen beginnen, omdat et toch zulk mooi weer is en er dan vaak leuke jongens zijn op het terras! daar zegt Irma geen nee tegen!
Ze gaat naar huis, om daar even lekker in bad te liggen, haar haar te wassen en dan eens keuzes te maken in wat ze aan zal doen vanavond!
Hmm ze staat voor de spiegel.. Dit rokje is toch niet precies wat ze zoekt voor vanavond. even verder kijken. Ze heeft natuurlijk ook nog die mooie broek, waar ze een paar weken geleden niet meer in paste, maar nu ze zo af gevallen is kan ze het wel weer eens proberen!
Ze zoekt de broek op, ze vind hem helemaal achterin de kast! Toch stiekem wel een spannend moment nu. De ene voet erin, de andere erbij en ze trekt em op dat gaat verassend soepel en warempel! hij past! haar dag kan nu al niet meer stuk! Dan de volgende vraag, wat doe ik erop aan?
Aah ! ze weet het al, dat wordt natuurlijk dat mooi passende kreuk bloesje met roze en wit! dat staat natuurlijk lekker fris op die zwarte broek, en de roze in het bloesje is precies de kleur van haar oogschaduw!
Nu haar outfit bekend is kan ze beginnen aan de make up. Eerst een egaliserende dagcreme. Haar ogen doet ze eerst met een witte oogschaduw en vervolgens doet ze er aan de zijkanten wat roze overheen en laat dit geheel mooi in elkaar overlopen. Dan de curly masacara erbij zodat ze mooie lange wimpers krijgt wat zorgt voor een onweerstaanbare blik -atthans dat hoopt ze-. En een lijntje oogpotlood. Beetje rouge nog op!
En dan tot slot een kiss proof lipcolor.. Met een fotoglans gloss eroverheen. Mooi gedaan al zegt ze het zelf..
Nu de haren nog? hmm.. ze kijkt bedenkelijk naar de handoek die om haar haar heen gevouwen op haar hoofd zit. Dat zal wel weer gewoon los worden! Lekker volwassen, maar toch staat et goed! Nou die keus was dus snel gemaakt en uiteindelijk heeft ze zich helemaal compleet opgetut in maar een uurtje tijd! das een nieuw record! Nu nog even die haren losgooien zodat ze snel droog zijn.
Helemaal klaar om te gaan, dan wachten we maar even op de bank voor de tv tot Emma er is. Wel saai zo vroeg op de avond is er niks op tv natuurlijk. Bijna half acht. Ze heeft eigenlijk geen idee hoe laat Emma komt. Even bellen dus.
-"Hoi Emma, Irma hier! Ben je al onderweg?" *"Ja!! Ik ben onderweg.. fiets nu bij die grote boom! vijf minuutjes ben ik bij je! Heb je er al zin in? Ik ben zo melig als een kanarie!" -" Of ik er zin in heb?" zegt Irma "wat denk jij dan! verheug me er al de hele week op, maar ik zie je zo dan kleppen we verder! dikke kus! " *"oke!! tot zo!! Mwaah!!" sluit Emma af..
Twee minuten later staat Emma al voor de deur.. Irma doet open en lacht omdat Emma een heel rood hoofd heeft!
"wat lach je?!" zegt ze lacherig "Ik heb hard gefietst hoor!" Ze lachen. "kom binnen" zegt Irma "dan drinken we hier vast wat en dan gaan we."
Na wat gedronken te hebben besluiten ze naar 'De ballon' te gaan.. Een heel gezellig eetcafe met een lekker groot terras, waar zo in de avond precies de zon op staat. Beter kan niet!
Daar aangekomen zien ze dat et terras lekker vol zit.. Emma kijkt gelijk rond of ze iets leuks ziet zitten zoals ze dat altijd noemt als ze een leuke jongen zoekt. Ze spot een groepje en laat toevallig precies daarnaast een tafeltje vrij zijn! "Die is van ons!" roept Emma. Irma grinnikt en loopt gehoorzaam mee. Ze nestelen zich op hun veroverde plekje en al snel komt de ober. "Wat een mooie jongen" zegt Irma met een knipoog. Emma weet dat ze dat voor haar bedoelt, want deze jongen is totaal niet Irma haar typ! En Emma ziet er wel wat in! Ze bestellen.. beginnen allebei nog met een lekker koel glaasje ijsthee. Die zon is toch nog best lekker ook al is het inmiddels al bijna half negen.
Irma merkt dat het gespotte groepje achter haar, in de gaten heeft gekregen dat Emma een beetje loopt te flirten.. "Jij bent té erg" zegt Irma met een lach.. Emma kijkt haar onschuldig aan en lacht.. Ze geniet van alle aandacht die ze krijgt.. "ze moesten een weten" zegt Emma.
Iedere keer als de ober langs komt vraagt Emma iets.. soms hoe laat het is.. Of hoe laat ze dicht gaan.. allemaal smoesjes dus..
"Je ziet em wel zitten he" vraagt Irma. Waarop Emma nauwlijks antwoord geeft..
Zo komen ze de avond bijna geheel lachend door en is het zo half elf.. Inmiddels al een paar wijntjes verder en beginnen ze wat losser te worden.. Irma Krijgt steeds meer zin om Dennis strax te zien. Nog een half uurtje dan zal hij wel in 'de Joy' zijn. Irma polst voorzichtig bij Emma die zich wel vermaakt met alle aandacht van al die jongens.. "Zullen we zo naar de Joy" vraagt ze voorzichtig.. "Ja goed idee!" roept Emma! En zit gelijk al bijna op haar fiets!! "Als jij gaat ga ik mee natuurlijk, zonder jou is het toch niet gezellig" zetg Emma..
Emma wordt altijd wat liever en wat closer al ze gedronken heeft..
Als ze aankomen fietsen ziet Irma Dennis al staan naast zijn auto.. Ze wil het niet laten merken maar haar hart slaat een keer over vanblijdschap.. Eindelijk na deze week die zo lang geduurd heeft.. Nog voor ze het in de gaten heeft terwijl ze samen met Emma in een deuk ligt, omdat de fiets niet op slot gaat zoals het hoort, voelt ze een hand in haar zij.. "Hallo schoonheid" hoort ze zeggen.. verschrikt kijkt ze om!
"Ow Lars!" zegt ze! "je laat me schrikken!" Lars is de broer van Irma die vijf jaar ouder is en niet meer thuis woont. Ze ziet hem nooit en is dus blij hem even te zien.. Emma gaat vast naar binnen en zegt haar zo wel te zien op het vaste plekje! Dennis ziet Irma staan met Lars. Hij weet echter niet dat Lars haar broer is en Irma ziet dat Dennis lichtelijk jalours wordt, wat op zich een goed teken is, aangezien je niet jalours wordt als je iemand niet leuk vind. Dennis gaat samen met zijn vrienden naar binnen, wat voor haar een goede reden is ook naar binnen te gaan.. Lars gaat naar huis.. Als Irma binnen is heeft ze Emma zo gevonden, dat plekje kan niet missen.. Emma heeft al een glas wijn voor haar gehaald..
Ze staan wat te praten en Emma is wel heel erg lief vandaag.. ze dansen samen waardoor ze nog steeds erg veel bekijks hebben van de jongens.. Ook van Dennis uiteraard.. Als Irma later aan de bar staan om drinken te halen komt er iemand verassend dicht naast haar staan.. Ze kijkt op en ja hoor het is Dennis. Ze is ineens stil.. "hallo beauty" zegt hij en geeft haar een kus op haar wang.. "pas maar op dat je vriendje het niet ziet" zegt ie met een knipoog.. Irma lacht! "haha! denk je echt dat hij mijn vriend is!! haha das mijn broer! zie hem alleen nooit" lacht Irma..
Ze ziet dat Dennis lichtelijk opgelucht is.. Irma wordt warm van binnen zou hij haar dan echt leuk vinden? Nee wat moet hij nou met haar? Miss een keer zoenen.. Op zich niks mis mee denkt Irma, als ik em niet kan hebben wil ik best een keer zoenen met zo'n mooie jongen! Slechte Irma komt naar boven.. Ze praten wat, maar Irma ziet dat Emma staat te zwaaien dat ze haar drinken wil hebben.. Dat was Irma al helemaal vergeten ze besteld snel en zegt tegen Dennis zo trug te komen.
"Waar bleef je nou?!" zegt Emma "wat moet je met hem? je weet toch wel dat Nina verliefd is op Dennis! starks heb je ruzie met haar dat kunnen we echt niet hebben met die vriendengroep!" Irma schrikt.. Nina verliefd op Dennis? das niet best beseft ze zich.. "Je hebt mij toch" zegt Emma..
Irma lacht.. misschien moet ze het een paar weken aan kijken met Dennis.. Misshcien haakt Nina wel af en heeft ze als nog vrij spel..
Ze ziet dat Dennis naar haar toe komt.. Ow jee wat nu denkt ze.. eigenlijk wil ze niks liever als met hem praten..
"waarom kwam je niet trug, ik begon je al te missen" zegt Dennis.. Irma's ademhaling schokt een keer.. Zei ie dat echt? Was dat echt Dennis die dat tegen haar zei..? Dat kan toch bijna niet? "Irma" hoort ze Dennis zeggen.. Dan beseft ze zich dat ze als een deuzige voor zich uit staat te staren. gelijk wordt ze rood.. "ow sorry" zegt ze verschrikt "maar je miste me? wat vind Nina daar wel niet van?" Dennis kijkt Irma lachend aan.. "Als ik Nina ook maar het kleinste beetje intressant zou vinden zou ik niet zo'n moeite hebben mijn ogen van je af te houden"
Wederom schrikt Irma.. Ze hoort Emma roepen.. "Irm!! we moeten gaan! Tanja is al thuis en die mag niet allen blijven.. ga je mee naar mij?" Irma baalt stiekem.. net nu ze zo leuk contact heeft met Dennis.. "Sorry" zegt ze tegen Dennis.. "Samen uit samen thuis zegt ze.." Dennis knikt en zegt dat hij het begrijpt.. Irma wil weg lopen.. "wacht" zegt Dennis.. Irma draait om.. voor ze het weet geeft Dennis haar een kus op haar mond..
Irma schrikt ervan.. maar wat heeft ze nu een blij gevoel van binnen! ze lacht, drukt hem een briefje met haar telefoonnummer in zijn handen en loopt weg, met het gevoel de hele wereld aan te kunnen..
Emma staat buiten al te wachten als Irma met een grijns aan komt lopen.. "Wat heb jij uitgespookt" zegt Emma.. Irma grinnikt.. maar zegt niks..
Ze lachen.. en stappen wat moeilijk op de fiets.. Eenmaal thuis bij Emma, vallen ze samen op de bank neer.. Met een raar gevoel van binnen wat ze te danken hebben aan de wijn.. Irma voelt dat Emma tegen haar aan komt liggen.. Als Irma half in slaap is gevallen hoort ze Emma zeggen " Irm, ik ben verliefd op je.." Irma schrikt.. droomt ze dit? hoort ze dit goed.. "ik hoop niet dat ik hiermee iets verpest en ik weet dat je niet op meisjes valt, maar ik kan het niet voor me houden.. ik doe niks liever als bij je zijn. Ik geniet van elk moment." Irma kijkt Emma sprakeloos aan..
"ik verwacht niet dat je hetzelfde voelt" zegt Emma "maar aangezien je ook mijn beste vriendin bent en ik je altijd alles vertel vertel ik je ook dit.."
Irma knikt, net nu zij over de twijfel heen is of ze niet wat meer zou voelen voor Emma als vriendschap, ze was zo blij dat ze Dennis leuk vind, al is het puur om niks onmogelijks te willen.. en nu blijkt dat onmogelijke totaal niet onmogelijk te zijn.. Ineens komen alle gevoelens die ze toen voelde voor Emma weer naar boven.. Ze lacht.. "je moest eens weten" lacht ze.. Emma gaat er eens goed voor zitten.. "Ik ben tijdenlang stapelgek van je geweest, maar probeerde het te verdringen omdat ik dacht dat het onmogelijk zou zijn" zegt Irma..
" Mogelijk is het dus zeker" zegt Emma en ze lacht.. langzaam komt Emma dichterbij en geeft Irma voorzichtig een zoen op haar mond..
Deze wordt door Irma vurig beantwoord.. Zo kreeg deze avond een hele andere wending als verwacht, en als Irma ooit had durven hopen..