Ellende: Je bedoeld de 2de tekst, de wat kleinere tekst?
Ik heb er bewust voor gekozen om deze simpel en strak te houden. De advertenties zijn op afdruk formaat maar een A6 groot.
(Voor ieder die niet weet wat dat inhoud; dat is maar 1/4de an een gewoon A4tje)
Mijn eerste idee was ook om die tekst ook een ander font te geven, dus dat heb ik ook gedaan. Dat gaf alleen niet zo'n mooi resultaat. (te druk en klein, haast niet te lezen)
Betreft die 2de.
Ik heb het volgende jpegje gemaakt om mijn vlakverdeling te tonen:
http://www.milagi.net/campanaadvertenti ... hahaja.jpg
Ik heb betreft font en plaatsing van de kop gekeken naar de structuur van de stoel. De blokjes zijn nergens even groot, even als de ruimte die er tussen zit.
Ik heb eerst de kop ook geplaatst zo als jij aangaf, maar dat gaf voor het totaal plaatje een leeg beeld.
Om even aan te sluiten op je evenwicht opmerking; met de kop zo is hij veel meer in evenwicht dan met de kop binnen het vlak van de tekst er onder.
Orri: De 1ste moet aansluiten op de periode waarbij bubbling fonts gebruikt werden. Grote, en vooral opvallende fonts die rond omafbeeldingen geplaatst werden.
De 2de: Inderdaad automatisch meer spatiering achter de 'a'. Maar zo als ik hier boven heb uitgelegt vond ik het meer bij de stijl van de stoel passen in verhouding met vele andere fonts.
Betreft die hoofdletter-kleine letter ben ik het misschien wel met je eens. Dat ga ik eens bekijken.
[Edit]