[ART] 2 Advertenties voor stoelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[ART] 2 Advertenties voor stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 21:16

Afbeelding
Illustrator
(Kwaliteit achteruit gegaan door opslaan van vector naar pixel)

Afbeelding
Photoshop

Beide afdruk formaat: A6

Nynkk

Re: [ART] 2 Advertenties voor stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:28

Haha... ik vind ze wel stoer.. Haha!
ziet er goed uit.. Knipoog

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:10

De eerste stoel vind ik iets onduidelijk overkomen... Maar wel erg leuk bedacht!
Die tweede stoel is perfect! De kleuren passen goed bij elkaaar.. Niks is onduidelijk

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:28

Leuk hoor!! 1e is leuk maar wel een beetje onduidelijk!

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:40

Zoals ik op msn al zei; echt heel gaaf! De eerste is lekker retro, daar hou ik van Cool

De 2e vind ik ook heel mooi, past allemaal goed bij elkaar.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:50

Eerste: Ik vind het lettertype van de ad tekst ontzettend niet passen bij de rest. Als je hem iets 'groovyer' zou maken zou het meer één geheel zijn denk ik.

De tweede vind ik eigenlijk niet zo heel geslaagd Bloos
Ik kan niet precies zeggen waarom, maar ik zie geen 'evenwicht' in je bladindeling. Heb je er expres voor gekozen om de titel tot halverwege de stoel door te laten lopen?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 22:55

De eerste vind ik heel gaaf Ja.
De tweede ivin ik vooral de titel niet zo bij het geheel passen. Verder trouwens super gave stoel Lachen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 00:27

De eerste is de tekst onduidelijk. Hij doet MTV achtig aan, de tekst springt meer uit dan de stoel zelf.

Bij de tweede gok ik dat ie automatisch meer spatieerd achter de letter A, dit geeft het effect dat je het niet direct leest als zijnde een woord campana. Ik vind hem verder wel mooi gestyled en de tekst geeft duidelijk weer wat je kunt verwachten van het merk. Ik had misschien de eerste zin net zo daadkrachtig gemaakt als de rest en de hoofdletter weg gelaten (maar dat is persoonlijk Knipoog )

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:24

Bij de 1e springt de tekst er idd teveel uit.
2e vind ik erg leuk, maar er staat meer Ca-mpa-na, niet Campana. (Snap je wat ik bedoel?)

Ik vind ze best leuk, maar niet geweldig eigenlijk.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:24

Ellende: Je bedoeld de 2de tekst, de wat kleinere tekst?
Ik heb er bewust voor gekozen om deze simpel en strak te houden. De advertenties zijn op afdruk formaat maar een A6 groot.
(Voor ieder die niet weet wat dat inhoud; dat is maar 1/4de an een gewoon A4tje)
Mijn eerste idee was ook om die tekst ook een ander font te geven, dus dat heb ik ook gedaan. Dat gaf alleen niet zo'n mooi resultaat. (te druk en klein, haast niet te lezen)

Betreft die 2de.
Ik heb het volgende jpegje gemaakt om mijn vlakverdeling te tonen:
http://www.milagi.net/campanaadvertenti ... hahaja.jpg

Ik heb betreft font en plaatsing van de kop gekeken naar de structuur van de stoel. De blokjes zijn nergens even groot, even als de ruimte die er tussen zit.
Ik heb eerst de kop ook geplaatst zo als jij aangaf, maar dat gaf voor het totaal plaatje een leeg beeld.

Om even aan te sluiten op je evenwicht opmerking; met de kop zo is hij veel meer in evenwicht dan met de kop binnen het vlak van de tekst er onder.

Orri: De 1ste moet aansluiten op de periode waarbij bubbling fonts gebruikt werden. Grote, en vooral opvallende fonts die rond omafbeeldingen geplaatst werden.

De 2de: Inderdaad automatisch meer spatiering achter de 'a'. Maar zo als ik hier boven heb uitgelegt vond ik het meer bij de stijl van de stoel passen in verhouding met vele andere fonts.
Betreft die hoofdletter-kleine letter ben ik het misschien wel met je eens. Dat ga ik eens bekijken.

[Edit]
Afbeelding

Afbeelding

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:31

Het lettertype vind ik geweldig (past er idd goed bij)... de spatieering niet, kun je die niet handmatig aanpassen? Misschien niet door spatie achter de a weg te halen, maar door iets meer spatie toe te voegen aan de andere letters.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 23:46

Yup, ik bedoel de wat kleinere tekst. Ik blijf erbij dat ik de 'stijlbreuk' erg groot vind Knipoog

Met de vlakverdeling die je laat zien... Ik vind het kleine stukje tekst dat in het 'stoelvlak' past gewoon lijken op een 'vergissing'. Als de a langer uit zou lopen, of een krul zou hebben, zou ik dat idee minder hebben denk ik.

Misschien wat kritisch van een newb in vormgeving, maar misschien heb je daar meer aan dan 'wow's Knipoog

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:18

Ik vind het juist mooi dat de tekst iets doorloopt boven de stoel doordat het zo een geheel blijft, als de tekst er alleen links staat dan wordt hij daar te zwaar en wordt de stoel niet bij het geheel betrokken.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:10

Hihi, Inderdaad Orri. Dat bedoelde ik ook met het evenwicht waar Ellende wat over zei.

Ik heb ze inmiddels al ingeleverd, samen met nog 2 andere advertenties.