[verh] Het leven van Marja

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

[verh] Het leven van Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 22:23

Het enigste wat ze wou horen, is dat haar vader van haar hield. Maar hij kwam nooit verder, zei alleen maar doeg...

Marja is zo verdrietig, sinds haar ouders zijn gescheiden. Er zijn ook wel momenten dat ze echt gelukkig is, maar dan komt al gauw het moment, dat het geluk veranderd in verdriet. Dagelijks stromen d'r tranen over dr wangen. Er is geen stoppen aan. Stilletjes kruipt ze in een hoekje van haar kamer. Ze maakt zich zo klein mogelijk, en weer vecht ze tegen haar tranen. Al snel verliest ze het gevecht. "Waarom ben ik geen kind, uit een normaal gezin?" Denkt ze hardop in haar zelf. "waarom moet het zo zijn, dat ik nooit een dag gelukkig kan zijn? Waarom moet ik elke keer aan hem denken voor het slapen? "

Ze komt stilletjes uit de hoek, en loopt naar dr bed. Ze trekt dr deken omhoog, en kruipt er zelf in. Ze trekt dr deken over dr hoofd heen, en wilt dat niemand haar meer ziet. Ze wilt het liefst dat ze nu dood zou gaan, maar dan denkt ze al snel aan de mensen en dieren en dingen, die ze dan zou moeten missen. Langzaam maar zeker, valt ze in slaap.

*wat vinden jullie er tot nu toe van????? please laat een reactie achter.*

xxiezz

Veirl

Re: [verh] Het leven van Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:11

'wordteenbeetjegekvanaldiedepressieverhalen' Scheve mond

Ik vind hem niet zo bijzonder.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 22:01

o o okej.... jammer.. ik kan wel zo mn gevoel er in kwijt namelijk
maar k houd het maar bij dichten dan denk ik maar.
xxiezz

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:55

VeirL schreef:
'wordteenbeetjegekvanaldiedepressieverhalen' Scheve mond

Ik vind hem niet zo bijzonder.

Ja maar het maakt toch niet uit dat dit verhaal daar ook over gaat? Ik vind het goed dat ze er haar gevoel in kwijt kan & ik vind het best leuk geschreven Lachen Waar blijft de rest? Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 10:31

Geschrokken wordt ze wakker. "Alles was maar een droom" Steld ze zich zelf gerust. "Het was maar een nachtmerrie, dus niets is echt" Ze veegt dr traan weg, die net over dr wang rolde.

Langzaam stapt ze dr bed uit, en loopt naar beneden. Het is al 11 uur geweest, en niemand is thuis. Het lijkt wel, of ze in d'r eentje in het huis woont. Tussen 9 uur en 6 uur, is er niemand thuis, alleen zij zelf. Ze loopt naar de keuken, en ziet een briefje op de koelkast hangen:
" Dag Lieverd, ik ben naar mn werk. Kook jij vanavond macaroni? kus Mam"

"He gatver" Fluisterd Marja. "ik moet vanavond koken, terwijl ik wel wat beters te doen heb". Marja pakt de melk uit de koelkast, en neemt een paar slokken uit het pak, en zet het pak weer terug in de koelkast.

Nog steeds moet ze denken aan het briefje, haar moeder zet nooit naar naam op het briefje. Marja vind dat zo storend, nu lijkt het net als of dr moeder slijmerig doet. Terwijl ze weet dat haar moeder het goed bedoeld.

Marja gaat naar boven, kleed zich aan en kijkt of ze een emailtje heeft. Vlug kijkt ze op de computer, om te kijken of ze een mailtje heeft. "Ooh weer niks, ach maakt niet uit" Zegt ze tegen dr zelf. Terwijl ze nog even goed kijkt. "He? Toch wel een email. Ze kijkt vlug wie haar geemaild heeft. Nieuwschierig kijkt ze, van wie de email is. "pappa" Staat er in de mail lijst. Verstijfd kijkt ze naar het beeld. Sinds 6 maanden neemt hij weer contact met haar op. Ze sluit snel internet af, en probeerd niet aan te denken, dat haar vader een email naar haar gestuurd heeft. "Wat moet ie van me? Waarom komt ie nu ineens met een email aan?" Terwijl hij weet, dat ze een telefoontje veel persoonlijker vind.
Marja gaat snel dr kamer uit en wilt voorlopig niks weten van de email. Ze wilt ook niet weten wat er in staat.

nog een stukje Lachen

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 10:49

ik vind hem wel mooi, komt er vervlg? Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 17:38

vervolg : Lachen
Marja belde haar vriendin maar op, om zo afleiding te krijgen om niet in de verleiding te komen om aan de email te komen.
"Tuut..... Tuut....."
" Hej Karin, heb je zin om nu de stad in te gaan? Even lekker loltrappen?" Vroeg Marja, toen de telefoon werd op genomen.
"Ooh heej marja, oo sorry maar ik kan op het moment niet weg van huis."
Zei Karin, terwijl marja allemaal gevloek op de achtergrond hoorde.
"Kijk zie je, er is hier weer ruzie uitgebroken, en ik kan dus nu niet weg. Krijg ik nog meer gezeik te horen als ze merken dat ik weg ben geweest"
Vervolgde karin.
" Jammer.... Nou succes he met de ruzie. Doeii"
Zei Marja teleur gesteld, en ze hing op.

'Wat moet ik nu doen? niemand wil met mij naar de stad' Marja praatte zich zelf allemaal negativie tijd in. ' Ik ben niet leuk genoeg, ik ben saai, alleen mn pa wilt contact ineens met mij. Nou daar kan ie naar fluiten, ik moet hem niet.'

Marja besloot maar om zelf de stad in te gaan. Misschien kwam ze wel mensen tegen die ze kende. Marja schoot ineens wakker. 'Misschien is Wouter er ook!'
Wouter is een jongen, waar Marja verliefd op is. Het is een populaire jongen, hij rookt, hij ziet er goed uit, gedraagd zich echt stoer, kortom het is DE ideale jongen, waar marja nu behoefte aan heeft.
Marja ging met een lach op dr gezicht naar de stad. Voor ze de deur dicht deed, ging de telefoon. Marja luisterde even, en bedacht toen, dat ze nu geen tijd had.
Want ze ging nu zelf leuke dingen doen!

Marja fietste naar de stad, en fietste langs een wei, met een kudde paarden er in.
De paarden graasden zo lekker, het zonnetje scheen op hun vieze moddervacht. Maar toch waren de paarden mooi. Marja fietste snel verder, en keek weer naar voren. maar haar gedachtes gingen naar de paarden. Ooit wilt ze zelf ook een paard, maar ze schijnt er geen geld en tijd voor te hebben. Haar moeder bepaald altijd wat ze wel en niet mag. En omdat haar moeder, tegen paarden is, mag ze geen paard kopen.

Aan gekomen in de stad, ging Marja's mobiele telefoon af. " Nee niet nu!" Marja keek snel op haar telefoontje en zag dat Karin haar belde.
" Heej Karin, jaa sorry nu even geen tijd, ik ben nu in de stad en ga even lekker shoppen"
Zei marja snel, want ze wou nu echt niet aanhoren, wat haar vriendin aan haar wou vertellen.
" Wacht even! Voor je ophangt. Mijn moeder is gebeld door je vader, hij vroeg zich af waar je was. Thuis was je niet te bereiken, en hij was ongerust"
Vertelde Karin snel.
Marja was er stil van, ze wist niet wat ze moest denken.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:13

Meer! Er staan wel een hoop spelfouten in, het is denk ik mooier als je 'm even door de spellingscontrole haalt, maar verder vind ik het een leuk verhaal &ik ben benieuwd hoe het verder gaat Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 21:43

@ sooff, k heb hier geen spellings controle geloof ik Tong uitsteken sorry en er komt meer aan!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:04

ik wil de foutjes er wel voor je uithalen Lachen als je wil Tong uitsteken mja, leuk verhaal! Komt er nog vervolg?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:10

Zo was het zeven minuten stil aan beide telefoons. Marja wist niks te zeggen, en ineens werd het zwart voor haar ogen. “Uh... Karin, bel zo even terug” Zei Marja met een trillerige stem.
Ze zette haar fiets in de fietsenstalling, en ging even op de grond zitten. Ze werd duizelig en misselijk. Alles draaide voor haar ogen, en plots begon ze met overgegeven.

Het was druk in de stad, en daardoor kwamen veel mensen om haar heen staan. Sommige mensen vroegen zich af wat er met haar was, maar Marja kon niet antwoorden. Een oud koppel belde de ambulance en stuurde de mensen die er stonden, weg. De ambulance was er al snel, en de ambulance-mensen kwamen snel naar Marja toe, en vroegen hoe het met haar ging. Ondertussen gaat d’r telefoon weer af. Een van de mannen van de ambulance, nam op, en vroeg wie de beller was.
“ Bent u de vader van dit meisje?” Vroeg de man.
“ Ja ik ben haar vader. Hoezo? Waarom komt ze niet aan de telefoon?” Vroeg haar vader.
“ Ik ben een ambulance-lid en we vragen ons ook af, hoe het met haar gaat, heeft u even een momentje?”

En de man ging weer verder met z'n werk. “Hoe heet je?” Vroeg de man.
“ Ik ben....” Verder kwam Marja niet.
“ Hoe voel je je?” Vroeg de man.
“ Misselijk, en draaierig” Antwoordde Marja sloom, en ze leek in slaap te vallen.

“Meneer, we gaan nu met uw dochter naar het ziekenhuis. U wordt zo spoedig mogelijk terug gebeld, of u kunt naar het ZiekenHuis AbbeLoo gaan. Ik ga nu ophangen” Zei de man.
“Oh ik wacht wel op het telefoontje, ik bel haar moeder wel.” Zei haar vader, en legde lijn dood.

Marja werd in de ambulance gedragen, en met loeiende sirenes reed de ambulance naar het Ziekenhuis AbbeLoo.

*spelling controle er over gehaald Lachen *

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:17

owjeej Tong uitsteken wel leuk stukje weer!! Haha!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:18

goed kwa fouten enzo? Tong uitsteken

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:21

Hmm, vind het niet zo'n spannend verhaal, maar misschien dat dat nog moet komen. Natuurlijk gaat het weer een stuk over paarden Ach gut

Verder staan DR super veel spelfouten in. Alles is met DR. Irriant leesbaar dus...

Daarnaast vind ik het wel goed dat je op deze manier je gevoelens kwijt kan, dus zou ER zeker mee doorgaan Vork

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:26

@ niekoezz: jaa maar daar is bokt voor he? Tong uitsteken
vind ik. maar het is ook een verhaal waar mijn gevoel in zit voor zeker 70 % en paarden horen bij mijn leven. Vandaar.

En ik zal op DR letten Tong uitsteken
xxiezz
morgen weer een stukje denk ik.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:10

oeh leuk verhaal Haha!
MEER!!!

Vind het wel een leuk verhaal moet je zeker mee doorgaan!~

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 12:57

Langzaam werd Marja in de ambulance wakker. Ze keek om zich heen, en schrok van de hulpverlener die naast haar zat. “ Wat doe ik hier?” Vroeg Marja aan de hulpverlener.
“ Je werd niet goed bij de fietsenstalling bij de stad, en we nemen je nu mee naar het ziekenhuis voor een onderzoekje.” Antwoordde de hulpverlener.
Marja keek naar haar voeten, en nu pas besefte ze dat ze in een ambulance zat.
“ Je werd op je mobile telefoon gebeld door je vader, hij was een beetje ongerust” Vertelde de hulpverlener.
Marja keek de hulpverlener aan. “Mijn vader? Ik heb geen vader” Antwoordde Marja.
“Oh, er belde een meneer naar jou mobiel en hij zei dat hij jou vader was.”
Marja sloot d'r ogen, en voelde de tranen in de ogen. “Oh mijn ‘vader’ ?” Vroeg Marja.
“Oo dat kan wel kloppen, hij heeft mij al een tijdje niet gesproken. wat heeft u precies tegen hem gezegd?” Vroeg Marja aan de hulpverlener. De hulpverlener vertelde het telefoon gesprek. Marja luisterde aandachtig naar de man.

Aangekomen bij het ziekenhuis, werd ze in een rolstoel naar een kamertje gebracht. Daar werd ze onder zocht. Uit het onderzoek bleek dat marja te weinig gegeten had, en dat de melk die ze die ochtend had gedronken bedorven was.

Marja belde haar moeder de van niks wist. “Oh gaat het nu wel goed met je? Geen pijn gedaan of zo?” Vroeg Marja’ s moeder ongerust. “Nee mam ik heb niks, ik moet alleen meer eten in de ochtend” Marja werd een beetje verdrietig door haar moeder. “Mam, heb je niks van pappa gehoord? hij zou jou bellen zei hij. Hij had mij gebeld toen ik niet goed werd en een ambulance mannetje nam de telefoon op en had een gesprek met hem”
“ Nee ik heb niks gehoord van je vader. maar goed, kom je nu naar huis? Laat de macaroni maar zitten, en ik neem pizza mee. Tot vanavond!” Zo eindigde haar moeder het gesprek. En marja werd met een taxi naar huis gebracht.

‘Balen!’ Marja was haar huissleutel vergeten, en wist even niet hoe ze naar binnen moest komen. ‘Misschien via de buren’
Marja belde bij de buren aan, en die hadden de sleutel. Ze liep het huis in, en ging direct op de bank liggen. Ze was helemaal uit geput, en had vreselijke honger. Ze pakte uit de keuken een pakje crackers en at het op. ‘Zo dat lucht op! Nu kijken of ik een email heb’. En Marja liep naar boven. “Pling Pling Pling” Marja keek naar het beeld scherm, en had wel drie emailtjes. ‘ Een mailtje van Marcel, een mailtje van Wouter, en een mailtje van haar vader. Marja besloot eerst het emailtje van marcel te lezen. Er stond in, dat hij een feestje gaf, en ze was bij deze uitgenodigd.

Het volgende mailtje begon ze te lezen. Deze was van Wouter.
“ Dag Marja
Ik kreeg een email van Marcel voor zijn feest, en ik vroeg me af of jij met mij mee daar heen wou.

Ik hoor het wel van je!

Kus kus, Wouter”

Marja was heel blij, en belde meteen haar beste vriendin Karin op om het goede nieuws te vertellen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 22:45

Marja vergat het emailtje van haar vader. Ze was te opgewonden door het emailtje van wouter.

"Heej Karin, eej moet je eens horen...." Vertelde Marja opgewonden door de telefoon.
"Wouter heeft mij mee gevraagd naar het feestje van Marcel. Gaaf he??"

"Hallo, dit is het andwoordapparaat van Karin. Ik ben er even niet, maar voor een super leuk bericht is er wel een plekje vrij na de piep." Zei iemand aan de andere lijn. "Piep"

Marja legde de hoorn er op. 'He gatver, nou is ze niet te bereiken..'
Snel ging ze weer verder met haar email. Toen zag ze het emailtje van haar vader. Met twijfels en rare gevoelens, besloot ze de email te lezen.

"Dag mooi meisje van me. Ik dacht ik email je even, omdat ik je wat moet vertellen.

Ik ga trouwen met de vrouw van mijn dromen. Annabel is de gelukkige. Ik hoop dat je op de bruiloft wilt komen. Jij mag het bruidsmeisje zijn.

Email je me snel? Ik mis je aanwezigheid hier in dit huis.

doegg"

Marja besefte nog niet wat er allemaal in de email stond. Maar wel wist ze, dat hij alleen tijd voor haar had, als het hem uit kwam. maar niet als zij vrij was, dat hij tijd voor haar vrij maakte.

Marja schold de computer uit, en werd razend. Ze kon maar niet bevatten, dat hij ging hertrouwen, en dat hij het zo verteld! Hoe kon hij dat nou doen?
' sukkel, anti-liefdes mens!, had je mij maar niet, dan kon je mooi iemand anders dit nieuws vertellen' Bedacht marja.

Boos en verdrietig liep ze naar beneden, en ging in de achter tuin zitten...

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 23:00

wat een sukkel Tong uitsteken leuk(e) stukje(s)! Ja

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:04

Leuk Dev Haha!
Ben benieuwd naar nog meer... Tong uitsteken

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 12:38

Marja barste buiten in tranen uit. Ze kon het niet geloven. Eerst laat hij zes maanden niks van zich horen, en van uit het niets vraagt ie of zij zijn bruidsmeisje wilt zijn.

Uit woede smeet ze haar mobiele telefoon stuk. Nooit meer, maar dan echt nooit meer, wilt ze met haar vader contact. Hij kan opzouten!

Marja pakte de restjes van de mobiele telefoon, en gooide het in de grijze container. ‘Doeg telefoon’

Marja besloot weer naar binnen te gaan. Ze pakte een glas uit de keukenkast en deed de kraan aan. De kraan maakte het glas vol met water. Marja deed de kraan uit, en dronk het glas leeg.

Ze keek naar de voordeur en zag dat er post bij lag. Ze keek wat er tussen lag.
‘ Een brief voor haar moeder, nog een brief voor haar moeder, en een brief voor Marja.’ Marja keek van wie haar brief was. Het was een onbekend handschrift. Ze maakte de enveloppe open, en haalde de brief er uit.

“ Dag Marja!

Hierbij wil ik je meededelen dat jij een van de gelukkige mensen bent die gratis mee mag doen met de “Show My Horse” dag!

Ik hoop dat je 30 Juni kan komen naar mijn huis, dan kan ik je kennis laten maken met het paard dat jij 29 Juli showd. Je bent welkom tussen 14.00 uur tot 18.00 uur.

Tot ziens!

G. Vander”

Marja dr humeur werd een beetje beter. Maar nog niet helemaal top.
Ze moet nog 2 weken wachten voor ze het paard kan ontmoeten. Ze keek op de klok, en zag al dat het 18.16 uur was. Haar moeder zou zo thuis komen.

Marja dekte de tafel, en voordat ze het bestek neer kon leggen, ging de deurbel. Dat was haar moeder. Ze deed de deur open, en zag hoe bezorgd haar moeder om haar was.
“ Ooh meisje van me, gaat het? Je ziet er een beetje bleek uit. Heb je gehuild? Wat heb je me laten schrikken zeg vanmorgen” Marja’s moeder was weer erg bezorgd om haar. Marja kon niet eens andwoorden.
“ Ooh je hebt ook vieze kleren aan. Ga maar lekker douchen, ik maak het eten wel, en dan mag jij vanavond lekker uit rusten”

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:41

whaaaa Haha! meer meer Tong uitsteken

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:34

Marja genoot niet echt van haar moeder’s onbezorgdheid. Ze werd erg afhankelijk van haar moeder. Ze mocht niks zelf te drinken pakken, ze mocht alleen naar de wc lopen. Het viel haar nog mee dat ze zelf mocht plassen.

Die avond was echt heel zwaar. Marja wou het ook aan haar moeder vertellen over de email van haar vader. Maar haar moeder, kwebbelde maar door hoe druk ze het wel niet had op dr werk. Al die verhalen, waren echt te saai voor woorden vond marja. Ze kon net zo goed slapen. En dat is wat ze deed.

“Nee laat ze gaan!” Schreeuwde marja op de bank. “Nee niet doen! Pappa!”

Geschrokken werd ze wakker. Zweet stond op haar voorhoofd. Marja keek naar de klok. ‘Tien over twee snachts’ Marja ging na denken over haar nachtmerrie. Ze zag een man, in het zwart, met witte schoenen. De man vroeg haar van alles, en ze kon zijn gezicht niet zien.

Ze was alleen met de man, in het park. Maar Marja voelde aanwezigheid van meerdere mensen. Ze hoorden jongens schreeuwen, meisjes hoorde ze gillen.
Overal waar ze keek, hoorde ze angst, en pijn. Niet bepaald een leuk gevoel. Ze liep met de man in het zwart en de witte schoenen, naar de wei met de vieze paarden
De vieze paarden werden opgehaald door een grote witte vrachtwagen. Ze kon de paarden horen hinniken. Hun vrijheid was afgenomen.
Marja’s voelde de angst van de paarden. Daar door werd ze wakker. De pijn werd te hevig.

Marja besloot naar buiten te gaan. Naar de plek van haar nachtmerrie. Ze trok haar winterjas aan, terwijl het buiten niet koud was. Ze liep net als hoe ze zou fietsen naar de wei. Met een kwartiertje was ze bij de wei. Ze keek in de wei. Maar zag helemaal niets door de donker. Ze besloot om over het hek te gaan. Ze klom over het hek, en stond in de wei.
Ze liep een paar stappen verder, en hoorde ineens mensen schreeuwen.
“Ja dat weet ik ook nog wel!” Hoorde Marja vanuit het fietspad.
Marja ging uit angst op de grond liggen.
“ Wacht even, ik mot pissen!” Zei iemand. Marja zag 3 schimmen op haar afkomen. Een schim (bleek een man te zijn) liep richting een stukke lantaarn paal, en liet zn broek zakken. De twee andere schimmen lachten ineens heel hard.

Ineens was het stil, alleen kon je de man horen plassen tegen de paal. Hij hees zn broek omhoog en sloeg zn armen om de lantaarnpaal.
“ Kijk, nu ben ik net een paaldanser” Zei de man, en hij begon een liedje te zingen en te dansen met de paal.

Marja moest stiekem erg lachen om de rare actie van de man. Ineens ziet ze maar 1 man. De twee andere mannen kon ze niet meer zien. Heel stilletjes lag Marja in het gras. Ze hoorde wat achter haar!

Marja werd bang, en keek achter haar.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:44

Wow het word nu wel erg spannend!!
Ben je alweer verder met schrijven? Schijnheilig
Ben ik nu nog de enige die het leest ofzo? Tong uitsteken

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:55

volgens mij wel...
@ vero, je bent een trouwe lezer iig Tong uitsteken