[verhaal] the game

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YORDY_TIMON

[verhaal] the game

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 13:13

hallo had laats een verhaal(klein stukie) gevonden dat ik een paar jaar gelede had geschreven.
maar wil hem wel af maken maar moeten jullie mij helpen om dingen te verzinnen

nou ben benieuwd wat jullie van de samenvating vinden(het is heel weinig dat wel)

the game
het gaat over een groep jongeren: Maaike,Mike,Erika,Stefan,Josefien,Jordy,Joyce en sander.
het zijn in het begin twee groepen , een meiden groep en een jongens groep.
de twee groepen wonen ergens anders,de meiden in nederland en de jongens in noorwegen.
ze komen op een dag allemaal thuis en merken dat het huis aardig leeg is. even later vinden ze een brief,dat hun ouders zijn ontvoerd. ze bellen elkaar op om over het briefje te praten en merkten dat de zelfde dader al hun ouders hadden meegenomen. ze bellen de politie, maar die hielp hun pas als de ouder 2 dagen niet terug waren gekomen. de volgende dag hebben ze nog een briefje gekregen met daarop dat de politie geen zin had en dat ze nog 4 anderen moesten gaan zoeken.en dat het aleen met zijn 8ten lukte om hun ouders terug te vinden.
elke dag kregen ze een aanwijzing, ze werden overal naar toegewezen,en kregen vanalles mee. uiteindelijk vonden de twee groepen elkaar.
ze zoeken met zijn alle hun ouders. en allerlei opdrachten krijgen ze naar zich toegeworpen, de raarste dingen.
en op een gegeven moment merken ze echt dat die gene die hun ouders had met hun aan het spelen was.

vandaar dat het misschien the game heet

comentaar is welkome want daar leer ik leen maar van

p.s. het kan zijn dat ik de zinnen een beetje verkeerd typ.daar ben ik steeds me aan het oefen
Laatst bijgewerkt door Oscar op 30-05-05 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tags in titel toegevoegd.

Anoniem

Re: the game

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 15:25

Lijkt me een spannend verhaal, als je 't op de goede manier gaat uitschrijven! Commentaar op de samenvatting zelf heb ik eigenlijk niet; maar ik zou wel wat van 't verhaal willen zien wat je al hebt!

Verder voortaan ajb een [tag] in je topictitel zetten, dus
[verhaal] The game

Knipoog

YORDY_TIMON

Re: [verhaal] the game

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 10:00

ok

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:13

Het lijkt me wel spannend ALS je alles goed uitwerkt zoals Wild Wings al zegt het lijkt me leuk om het verhaal zoals het nu is te lezen!!

Gr. mYii

YORDY_TIMON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 22:19

ik heb een soord beschrijving van de groepen.

Meiden groep:
Maaike is de oudste van de meiden.
Joyce is een zusje van Maaike.
Erika is de beste vriendin van Joyce.
Josefien beste vriendin van Maaike(Joyce en Erika ergeren af en toe zo aan haar)

Jongens groep:

Stefan is de oudste van de jongens.
Mike het broertje van Stefan.
Daan de beste vriend van Stefan.
Sander een jonge die Mike altijd pestte.

YORDY_TIMON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 22:44

Bij de meiden:

Het was best een warme dag.
Joyce,riep Maaike: ‘ga je vandaag nog wat leuks doen? Nee niet bepaald: antwoorden Joyce:’Hoezo dan?.Nee misschien wou je met Josefien en mij mee naar de stad?antwoorden Maaike. Ik ga niet alleen met jullie, ga alleen mee als Erika ook mee mag? Zei Joyce duidelijk. Maaike lachte en knikte dat het goed was. Op één voorwaarde zei Maaike even later. En dat is Lachte Joyce. Dat je Josefien niet te veel de gek aan steekt. Nee , nee wij doen niks we zijn heel braaf . Ondertussen dat Joyce dat zei was ze al aan het bellen met Erika. Even later ging de deur bel. Joyce deed open. Haai: zei josefien op een rare toon. Uh hallo zei Joyce zo vriendelijk mogelijk terug. Joyce vraag je even of ze wat te drinken wilt,riep Maaike van boven. Nauw vooruit dan dacht Joyce.Moet je wat drinken vroeg joyce aan josefien die met een glimlach voor haar stond. Graag zei josefien netjes: wat hebben jullie hier in huis.
Wil je zelf kijken of moet ik alles opnoemen antwoorden Joyce. Joyce hoorde Maaike boos roepen. Sorry , Nou we hebben Cola, Sinas, 7up,Cassis,Fristi. En zo kan ik nog wel doorgaan zei Joyce met een neppe glimlach. Grugrum , hoorde Joyce boven haar hoofd en ag dat haar zus daar met een raare blik zat aan te staren. Jaja een sapie toch zei Joyce lief.(ze wist altijd al dat josefien geen prik wou alleen maar sap). En Josefien knikte van ja en zei voor dat ze naar de bank liep: Je komt hem wel brengen want wil niet te veel lopen. En draaide zich om. Joyce had af en toe zin om een grote slagroom taart in haar gezicht te gooien, maja dat kon eenmaal niet. Een paar minuten later ging de deur bel. Ik doe wel open riep Joyce, en rende met de glas naar de deur. Hey , hallo zeiden ze tegen elkaar. Erika stapte naar binnen keek de woon kamer in en zag josefien. En keek Joyce aan met een afkeurende blik en ze moesten lachen.Waar blijft mijn drinken Dromeneurde josefien.Erika ook wat drinken: vroeg:Joyce:’En jij dan Maaike ook cola. Graag antwoorden ze allebei. Eerste smeet Joyce de glas met het sap erin voor josefiens neus en spurte weer naar de keuken.Ze pakte drie glazen en schonk alle drie vol met cola en liep naar de woonkamer. Ze gingen eerst even wat bij kletsen voor ze de stad in gaan.

dit is het eerste stukie van de kant van de meiden nog saai maja zo weet je hoe ze nu met elkaar omgaan enzo ben er nog niet laar mee maar mag niet lang achter de computerzitten vanwege ik ziek ben

ik stuur binnen kort nog een stuk verhaal op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:47

Citaat:
Het was best een warme dag.
"Joyce!" riep Maaike, "Ga je vandaag nog wat leuks doen?"
"Nee, niet bepaald," antwoordde Joyce "Hoezo dan?"
"Nou, misschien
wilde
je met Josefien en mij mee naar de stad?"
"Ik ga niet alleen met jullie, ik ga alleen mee als Erika ook mee mag..[/b] Zei Joyce duidelijk. Maaike lachte en knikte dat het goed was. "Op één voorwaarde," zei Maaike even later. "En dat is?" Lachte Joyce. "Dat je Josefien niet te veel de gek aan steekt."
"Nee , nee, wij doen niks- we zijn heel braaf."
Terwijl Joyce dat zei, was ze al aan het bellen met Erika. Even later ging de deurbel. Joyce deed open. "Haai..[/b] zei Josefien op een rare toon. "Uh, hallo.." zei Joyce zo vriendelijk mogelijk terug. "Joyce, vraag je even of ze wat te drinken wilt?" riep Maaike van boven. 'Nou, vooruit dan,' dacht Joyce. "Moet je wat drinken?" vroeg Joyce aan Josefien, die met een glimlach voor haar stond. "Graag," antwoorde josefien beleefd. "Wat hebben jullie hier in huis?"
"Wil je zelf kijken, of moet ik alles opnoemen?" antwoordde Joyce. Ze hoorde Maaike vanaf boven boos roepen. "Sorry. We hebben Cola, Sinas, 7up, Cassis, Fristi. En zo kan ik nog wel doorgaan." Zei Joyce met een neppe glimlach. "Grugrum.." hoorde Joyce boven haar hoofd en zag dat haar zus haar met een rare blik zat aan te staren. "Jaja een sapie toch?" zei Joyce lief. Ze wist altijd al dat josefien geen prik wou alleen maar sap. Josefien knikte en zei voordat ze naar de bank liep; "Je komt hem wel brengen want wil niet te veel lopen." En ze draaide zich om. Joyce had af en toe zin om een grote slagroomtaart in haar gezicht te gooien, maarja, dat kon eenmaal niet. Een paar minuten later ging de deurbel.

Ik heb uit dit stukje alvast wat foutjes gehaald, dingen anders geformuleerd. Ik vind 't jammer dat in 't eerste stukje zoveel gepraat voorkomt, dat in de zin staan van "zei dit" "antwoorde dat" etc. Probeer misschien ook wat meer details te geven over hoe de personene zich voelen etc.

YORDY_TIMON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:27

ow oke

YORDY_TIMON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:28

bedankt jah het eerste is meer hoe ze over elkaar denken enzo
maar ben nu met het laatste stukkie bezig en dan komt van de jongenskant nog een stuk en de brief

YORDY_TIMON

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:57

Toen ze eenmaal met zijn alle in de stad waren gingen ze in twee groepen. Ieder zij eigen weg.
Hey ga je mee naar dat ene mooie winkeltje.
Erika knikte hevig ja. Ze vonden het allebei zon gaaf winkeltje.
Ze paste allebei van alles aan bikini’s tot grote jurken noem maar op.
Bij de andere ging het wel anders Maaike moest sokken en lingerie hebben. En josefien verschillende make up. Tot in de avond bleven de vier meiden lekker shoppen in de stad. Af en toe kwamen ze elkaar nog is tegen en gingen ze samen wat drinken. En Joyce en Erik haalde een klein grapje uit bij Josefien.

Bij de jongens:

Mike en Sander zitten bij elkaar op school. Stefan was gezellig met Daan aan het rondrijden met zijn opgepoetste auto kijken of er nog wat leuke mensen waren.Bij Mike op school.
In de klas. Bleh weer zo’n saai les dacht Mike over een of andere planeet. Was er maar eentje waar alleen aardige mensen op konden wonnen was ik tenminste van Sanders af. Hij keek Sanders kant op die een grote grijns op zijn gezicht had staan.De les duurde lang. Eenmaal de laatste les hebben gehad liep Mike en zijn vriend Wesley buiten. Hey makker van me.Werd er van achteren geroepen.
Mike draaide zich langzaam om. OW nee hé wat moet die nou weer van me zei Mike zachtjes tegen Wesley.
Gewoon niet op letten joh , hij wil je alleen maar dwars bomen .
Mike hoorde de voetstappen van sander dichterbij komen.
Haai peopiedoepie Lachte sander vals, ik zag je wel naar me kijken hoor.
Helemaal niet antwoorden Mike snel.
Nee, nee zag toch echt die twee kleine lieve oogjes van jou naar me kijken zei sander op een kinderachtige manier.
Ondertussen was er een groepje bij sander komen staan.
Luise ,Femke, Marco,Edwin,Harry,Stefanie.
Hoezo latten jullie mij nou gewoon nooit met rust, Mike begon zich erg te irriteren aan Sanders gelach en dat getik van hem en zogenaamde omhelzingen.
Uhhh, waarom wel, en de hele groep moest lachen.
Mike keek Wesley aan maar die stond iets van Mike vandaan. Die wist wel dat die zich niet mee moest bemoeien anders werd hij ook nog gepest.
Wacht maar zei Mike boos.
Waar op ik zie nog helemaal niks en d groep begon weer te lachen.
Het bloed was nu bij Mike aan het koken.
Rustig blijven Rustig dacht die bij zichzelf.
Je ziet het vanzelf en het zal snel gebeuren ook. En Mike draaide zich om pakte Wesley beet en rende als een gek weg.
Wesley stond versteld maar zei maar niks. Ze liepen samen naar huis toe en zeiden alleen nog maar gedag. Bij Mike thuis.
Heey broertje.Stefan was ondertussen ook al weer thuis.
Wat snauwde Mike.
Wow hebben we hier een aangebrande kreeft, lachte stefan oké wat is er nu weer op school gebeurd.
Sander weer je weet het wel .
Jah Maar heb je zin om mee te gaan met mij en Daan. Vroeg stefan even later.
Waar naar toe en Mike werd al weer rustig.
We gaan eerst bij de snackbar eten en dan gaan we ff lekker relaxen bij een café.
Mike lachte en ging gelijk naar boven om zich klaar te maken .

hopelijk is dit wat beter ben echt geen ster in verhalen schrijven. maar wa wel beniuewd wat ik zou en kan verbetren om beter te schrijven