[Verhaal] Echte vriendschap?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maxima

[Verhaal] Echte vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 00:40

Een voorstukje;
Tiffany gaat verhuizen, ze moet naar een nieuwe buurt en naar een nieuwe school. Ze heeft het er wat moeilijk mee, ze krijgt ruzie met haar ouders en zit vaak in de problemen. Na de verhuizing wordt het er allemaal niet beter op. Totdat ze Tom ontmoet, hij zit bij haar op haar nieuwe school en ze is meteen stapel gek op hem. Ze raakt goed bevriend met Tom, vaak gaat ze met hem mee stappen, of drinkt ze een biertje bij hem thuis. Na een tijd krijgt ze toch weer ruzie met haar ouders en gaat ze naar Tom, maar dan...

De rest lees je maar Knipoog

Tiffany stormt de kamer van Tom in, "Ik hou het niet meer!" gilt ze, "Ik hou het echt niet meer!" Ze barst in tranen uit, Tom staat op en zegt kalm: "Wat is er, meisie? Wat is er gebeurt?" "M-mijn moederr l-laat me nik´z-zelf doen, i-ik mag h-helemaal n-niks!" "Heb je weer ruzie gehad?"
"Ja." Een tijd was het stil, Tom verbrak de stilte en zei: "Wat moet ik er aan doen?" Tiffany veegde met haar mouw de tranen van haar gezicht af en haalde haar schouders op. "Ben je komen fietsen?" vroeg Tom. "Hmhm." Even keek Tiffany omhoog, in haar prachtig blauwe ogen was een doffe blik te zien, tranen rolde opnieuw over Tiffany's wangen.
Tom keek naar buiten en zag dat het regende, bovendien was het al donker dus hij zei:"Zal ik je fiets achterin gooien en je naar huis brengen?" "Of wat wil je?" "Nee!" "Ik wil niet terug! Echt niet, Tom."
Tom keek haar recht in de ogen angst zag hij, maar ook woede. "Wil je hier overnachten dan?" "Oke." .
s'Avonds laat zat Tiffany in Tom's bed te lezen. "Ik dacht dat je al sliep!" riep Tom, nadat hij de kamer binnen kwam vallen. "Nee, ik was aan het lezen." mompelde Tiffany. "Hee, wat is er nou?" "Niks, ik voel me gewoon niet oké, ja?!" "Sorry hoor." "Nee, laat maar. Het is mijn schuld. Ik wil gewoon normaal met mijn ouders om kunnen gaan." "Dat snap ik wel, maar hee, maak je niet zo druk. Tiffany kreeg weer traanogen. "Kom eens hier." Tom ging naast haar in bed zitten en legde haar hoofd op zijn borst. "Tom, ik weet ni..." probeerde Tiffany. "Ssstt." Tom legde zijn vinger op haar mond. "Relaxt je, laat je gaan." Hij gaf haar een kusje in haar nek en streelde haar lijf. "Nee, Tom!" zei Tiffany nou iets harder.
Tom ging gewoon door, hij pakte haar vast. "Tom! Hou op!!"gilde Tiffany "Hou je mond, kreng!" riep Tom en gaf haar een klap. Bewusteloos viel ze achterover op de bank.

En? Wat vinden jullie er van?

Ayasha
Blogger

Re: [Verhaal] Echte vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 00:56

appart begin Nagelbijten / Gniffelen schrijf door?

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 07:16

Ik vind dat je te snel al begint met het heftige deel, ik zou een flink stuk langere inleiding doen, want dit vind ik een beetje van de hak op de tak Lachen

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 07:55

Ja,wat gunufje zegt vind ik ook.
Wel een goed verhaal !

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 09:23

Misschien ga je iets te snel?
Citaat:
"Kom eens hier." Tom ging naast haar in bed zitten en legde haar hoofd op zijn borst. "Tom, ik weet ni..." probeerde Tiffany. "Ssstt." Tom legde zijn vinger op haar mond. "Relaxt je, laat je gaan." Hij gaf haar een kusje in haar nek en streelde haar lijf. "Nee, Tom!" zei Tiffany nou iets harder.
Tom ging gewoon door, hij pakte haar vast. "Tom! Hou op!!"gilde Tiffany "Hou je mond, kreng!" riep Tom en gaf haar een klap. Bewusteloos viel ze achterover op de bank.

Je had bijvoorbeeld bij het strelen kunnen aangeven waar hij streelde en dat soort dingen.

Ben benieuwd naar meer Lachen

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 11:58

Gunufje schreef:
Ik vind dat je te snel al begint met het heftige deel, ik zou een flink stuk langere inleiding doen, want dit vind ik een beetje van de hak op de tak Lachen

Je hebt gelijk Ja
Ik zal het straks wel veranderen maar ik ga nou op concour Knipoog

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:09

Veel succes?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:16

ik vind dat je ook te ''heftig'' begonnen bent, er is niks ''spannends'' meer aan omdat we al weten hoe tom is... wel jammer!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 23:12

ik vind t juist wel een goed begin, er kan nog van alles gebeuren! Lachen
Ik wacht op vervolg..

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 23:21

Maxima schreef:
Een voorstukje;
Tiffany gaat verhuizen, ze moet naar een nieuwe buurt en naar een nieuwe school. Ze heeft het er wat moeilijk mee, ze krijgt ruzie met haar ouders en zit vaak in de problemen. Na de verhuizing wordt het er allemaal niet beter op. Totdat ze Tom ontmoet, hij zit bij haar op haar nieuwe school en ze is meteen stapel gek op hem. Ze raakt goed bevriend met Tom, vaak gaat ze met hem mee stappen, of drinkt ze een biertje bij hem thuis. Na een tijd krijgt ze toch weer ruzie met haar ouders en gaat ze naar Tom, maar dan...

De rest lees je maar Knipoog
"Hoi mam, ben thuis." Tiffany liep de gang in en gooide haar tas op de grond. "Oh, hallo." mompelde haar moeder. Tiffany liep de kamer in en plofte op de bank. Ze pakte een blikje cola en dronk het in een keer leeg, toen stond ze op en liep naar boven. "Tiffany! Terug komen jij!"
riep haar moeder "Wat is er?!" "Opruimen dat blikje!". Haar moeder stond in de hal bij de trap te wachten. "En wat is dit?" riep haar moeder, ze wees naar Tiffany's schooltas die midden in de gang lag.
"Mijn schooltas, dat zie je toch." zei Tiffany chagerijnig. "Niet zo'n grote mond, hè?!" "Ja, als jij zo gilt." "Je moet gewoon je spullen opruimen!"
"Oké, oké. Ik begin al." Nadat ze alles ogeruimd had, plofte ze op haar bed. *Tuuututuuuttuut* "Met Tiffany." "Hee Tif, met Dagmar." "Hoi."
"Ga je vanavond mee naar de bios met Simone, Thijs, Otto en mij?"
"Oke, hoelaat? Welke film?" "Rond 8 uur denk ik, ik weet niet zien we daar wel." "Oke, ben ik om half 8 bij jou." "Oke, doei meis." "Daag, tot straks." Ze keek op haar horloge, "10 over half 7." Om 10 voor half 8 liep ze naar beneden en trok haar jas aan. "En wat denk jij te gaan doen?" Haar moeder stond in de deuropening. "Ik ga naar de bios met Dagmar." "Komt niks van in." "Wat?! Hoezo?" "Zoals ik het zeg."
"Waarom niet?" "Gewoon niet Tiffany! Ik wil het niet hebben, ga naar je kamer." Ze barste in tranen uit. "Je verpest mijn hele leven!" "Naar boven!!" schreeuwde haar moeder. Een kwartiertje later ging Tiffany naar beneden om naar Dagmar te bellen, toen ze in de gang stond hoorde ze haar moeder zeggen; "Ze voelt zich niet zo lekker, ze belt wel als het over is. Ga maar zonder haar." "Wie had ze aan de lijn?" Dacht Tiffany, "Doei Dagmar." zei haar moeder en legde de telefoon neer. Tiffany barste alweer in tranen uit, ze rende de trap op en pakte
haar fietssleutels. Toen ze beneden was, pakte ze haar jas en leip nar buiten. Ze gooide de deur achter zich dicht en stopte de sleutel in het slot. Zo snel mogelijk fietste ze weg. "Waar kan ik heen?" dacht ze.
"Ik heb geen geld bij en Dagmar is toch al naar de bios." "Melissa dan? Nee, die is op vakantie." "Tom, ja ik ga naar Tom." *Tuutututuutut* "Mam mobiel." las ze voor. Ze drukte haar mobiel weg en stopte hem in haar zak. Na 5 minuten fietsen kwam ze in de straat waar Tom woonde. *Pieppiep, pieppiep.* Ze pakte haar mobiel. "Één nieuw bericht ontvangen." Stond er op het schermpje. "Mam mobiel."[i]
Denk maar niet dat je
voorlopig terug hoeft te
komen! Je mag van mijp-
art altijd wegblijven ik
ga je echt niet zoeken
als je dat soms denkt.

[i]Meteen rolde de tranen weer over haar gezicht. "Ze is gek!" dacht ze, van woede gooide ze haar telefoon op de grond. Ze liet haar fiets op de grond vallen en ging naar de achterdeur.
Ze stormt de kamer van Tom in, "Ik hou het niet meer!" gilt ze, "Ik hou het echt niet meer!" Ze barst in tranen uit, Tom staat op en zegt kalm: "Wat is er, meisie? Wat is er gebeurt?" "M-mijn moederr l-laat me niks z-zelf doen, i-ik mag h-helemaal n-niks!" "Heb je weer ruzie gehad?"
"Ja." Een tijd was het stil, Tom verbrak de stilte en zei: "Wat moet ik er aan doen?" Tiffany veegde met haar mouw de tranen van haar gezicht af en haalde haar schouders op. "Ben je komen fietsen?" vroeg Tom. "Hmhm." Even keek Tiffany omhoog, in haar prachtig blauwe ogen was een doffe blik te zien, tranen rolde opnieuw over Tiffany's wangen.
Tom keek naar buiten en zag dat het regende, bovendien was het al donker dus hij zei:"Zal ik je fiets achterin gooien en je naar huis brengen?" "Of wat wil je?" "Nee!" "Ik wil niet terug! Echt niet, Tom."
Tom keek haar recht in de ogen angst zag hij, maar ook woede. "Wil je hier overnachten dan?" "Oke." .
s'Avonds laat zat Tiffany in Tom's bed te lezen. "Ik dacht dat je al sliep!" riep Tom, nadat hij de kamer binnen kwam vallen. "Nee, ik was aan het lezen." mompelde Tiffany. "Hee, wat is er nou?" "Niks, ik voel me gewoon niet oké, ja?!" "Sorry hoor." "Nee, laat maar. Het is mijn schuld. Ik wil gewoon normaal met mijn ouders om kunnen gaan." "Dat snap ik wel, maar hee, maak je niet zo druk. Tiffany kreeg weer traanogen. "Kom eens hier." Tom ging naast haar in bed zitten en legde haar hoofd op zijn borst. "Tom, ik weet ni..." probeerde Tiffany. "Ssstt." Tom legde zijn vinger op haar mond. "Relaxt je, laat je gaan." Hij gaf haar een kusje in haar nek en streelde haar lijf. "Nee, Tom!" zei Tiffany nou iets harder.

En? Wat vinden jullie er van?

Edit: Beetje veranderd op commentaar van jullie.

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 08:24

Is het nou wel leuk? Verdergaan?

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 08:40

jaa het is wel leuk...schrijf maar verder Knipoog

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:16

Jaaaaa, ik vind t wel een beetje beter zo Lachen meeer!! Lachen

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:25

Verderrrrrrrr Haha!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:15

verder, verder, verder!! gaaf!!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:48

Verdergaan!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:28

Meerrr!

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 17:53

Oké ik ga verder. Tong uitsteken

Bewusteloos viel ze achterover op de bank
"Héé, wat ben jij aan het doen! Blijf met je vieze handen van
mijn dochter af!." De vader van Tiffany stond in de deuropening,
"Uuh, het is niet wat het lijkt..." stamelde Tom. "Ja, ja. Leg dat maar
mooi uit aan de politie."
*
In het ziekenhuis kwam Tiffany weer bij,
"Wa-waar ben ik?" fluisterde ze. Een zuster kwam net binnenlopen en zei; "In het ziekenhuis, meisje." "Waah!" Tiffany gaf een gil en kroop angstig verder onder de dekens. "Héé, meisje... Ik ben het maar, een zuster." "Huhuh... ooh sorry, ik dacht dat je iemand anders was." "Wie dan?" vroeg de zuster, die nu bij Tiffany op bed zat. "I-ik weet het niet
meer." "Ik weet helemaal niks meer." zei Tiffany onzeker. "Ohja,
je hebt tijdelijk geheugenverlies. Dat is de reden dat je hier bent, je mag ook nog niet weg tot je het weer terug hebt." "Ooh, nou, uuh.. oké dan." Na een paar dagen kwam Tiffany's geheugen langzaam terug. Ze herinerde zich de avond bij Tom, ze begon te snikken. "Ik kan niemand vertrouwen!" "Zelfs mijn eigen moeder niet." Toen ze zich
alles weer herinerde moest ze het verhaal van Tom aan de politie
vertellen. Tom had tegen de politie gezegt dat Tiffany het wou, en dat de vaas op haar hoofd was gevallen. Ze vroegen of het waar was, Tiffany knikte van nee. Tom zou opgepakt worden.
Na het gesprek mocht ze naar huis. Haar vader had haar opgehaald en haar bij haar moeder afgezet. "Doei popje!" zei hij. "Was mijn moeder ook maar zo lief..." dacht Tiffany. Ze belde aan, een vreemde man deed de deur open. "Wat moet je?!" zei hij uitdagend.
"Ik woon hier." "Bewijs?" zei de man. "Geen grapjes nou, laat me erdoor." "Dan niet." en hij gooide de deur weer dicht. Ze belde nog een keer aan. "Wat?" zei de man die weer heel normaal de deur open deed. "Wat doe jij in mijn huis?!" "Nou wordt ie mooi, mijn huis zegt ze dan! Dit huis is van Thea v/d bergen en niet van jou!!"
"1, ze heet Theresa. 2, dat is mijn moeder en 3, aan de kant!"
Ze liep langs de man af, stampte naar boven, gooide haar deur dicht.
Toen ze weer beneden kwam stond de man met een paar koffers in de gang. "Sorry van net, ik moest van Thea... ik bedoel Theresa, op jullie huis passen. Maar nu jij er bent kan ik gaan."zei hij. Het boeide Tiffany niks en ze zei; " 'T maakt me niks uit." "Dan ga ik maar, tot ziens." "Dáág..." zei Tiffany verveeld. Ze plofte op de bank en zette de tv aan. *Pieppiep,pieppie.* Één nieuw bericht. stond er weer op het schermpje. Tom mobiel
Morgen na school! Wacht maar
af. Vieze verklikkert!

"Ooh nee!" dacht ze "Wat nu?"

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:26

spannennddd.. MEEEEEEEER

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:56

Wat kleine dingetjes;
de deuropening, --> de deuropening.
Citaat:
"Uuh, het is niet wat het lijkt..." stamelde Tom. "Ja, ja. Leg dat maar mooi uit aan de politie."

Probeer hier misschien wat meer details te geven, qua gezichtsuitdrukkingen etc. Dat maakt 't wat minder kort-achtig zegmaar.

Wanneer Tiffany in 't ziekenhuis ligt misschien wat meer over de gevoelens van Tiffany, aangezien zij volgens mij de hoofdpersoon is Lachen Hoe ze zich voelt toen ze bijkwam ,etc.

Citaat:
"Ooh, nou, uuh.. oké dan." Na een paar dagen kwam Tiffany's geheugen langzaam terug

Misschien nog wat van die paar dagen omschrijven, oid. Zo eindigt het gesprek wel heel kortaf en komt die sprong van een paar dagen wel vrij onverwachts vind ik zelf.

Citaat:
"Ik kan niemand vertrouwen!" "Zelfs mijn eigen moeder niet."

Als dit door één iemand gezegd/ gedacht wordt moeten het géén twee zinnetjes afgesloten door " en weer opnieuw geopend met een " zijn, zegmaar Knipoog

Citaat:
Morgen na school! Wacht maar
af. Vieze verklikkert!

Tiffany heeft toch niemand verraden? Ik denk trouwens dat verklikkert niet het juiste woord is.. aangezien ik Tom iets ouder had geschad(geschat?) en 'verklikkert' nogal kinderachtig vind overkomen Knipoog

En verder vind ik het nog steeds wel heel leuk hoor Lachen Dit waren gewoon bedoeld als tips, maar misschien is het ook wel alleen voor mij persoonlijk Lachen

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:10

Meer!!! Dit is echt een gaaf verhaal en spannend ook!

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:29

Gaaf hoor cait Haha! Ik had de helft van het verhaal al aan de telefoon
gehoord maarja Tong uitsteken Wel errug leuk Knipoog

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 21:52

@ wildwings: Ik wist geen ander woord als verklikkert Tong uitsteken
Verader dan? Tong uitsteken
Ze heeft toruwens tegen de politie gezegt dat het niet waar was wat hij zei... Ohja, bedantk voor de tips!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:56

Owjeeej Scheve mond Tom is stom Boos!
leuk verhaal nog steeds trouwens Haha! Meeeeeer:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:56

Oeh oké, dan heb ik even niet opgelet Knipoog
Ik denkt dat verrader beter past ja Tong uitsteken

Oeh. En ik wil nu alweer een nieuw stuk van je verhaal Knipoog