[Verhaal] Wedstrijdsport levert prestatie's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Springertje

[Verhaal] Wedstrijdsport levert prestatie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 13:48

Nieuw verhaal

Citaat:
De wekker gaat. Ik word moeizaam wakker, en kijk op mijn wekker. Ik zie dat het nog maar 3 uur in de nacht is. Dat is vreemd! Mijn iets oudere broer die met een vriend hier logeert hoor ik op de gang giechelen. Boos doe ik de deur open. Snel rennen ze naar boven. Ik begreep dat ik niet boos kon worden, dan zouden mijn ouders wakker worden. Dus braaf ging ik weer naar bed. Ik had mijn wekker weer om 7 uur gezet, en ik viel snel weer in slaap.

Om 7 uur ging de wekker. Ik klom uit mijn stapelbed, en ging tandenpoetsen, snel aankleden en mijn haar snel opsteken. Toen ik naar beneden ging stond de tafel al gedekt. Het was naar twee weken weer school. Het was dinsdag, maandag viel uit vanwege studie voor de leraren. Ik at een broodje op, en stapte op de fiets. Op de grotere wegen kwamen de kinderen aan waar ik altijd mee fiets. Ik sloot aan, en fietste naast Kysa. Kysa is een meisje die vanuit Kenya komt. Ze is hierheen geémigreerd. Ze is altijd erg stil, en ik ga niet zo heel vaak met haar om. Ik zag dat ze niet lekker in haar vel zat, en begon vrolijk tegen haar te praten. 'Lekkere vakantie gehad?' 'Ja nou, best wel. Ik moest mijn moeder veel helpen omdat mijn vader op zakenreis - weer- was. Ik had niet zoveel tijd voor mezelf.' 'Jammer!' Daar sloot het gesprek ook mee, want we waren bij school. We zetten onze fiets in het rek, en liepen met de groep naar de klas. Het eerste uur hadden we Frans. Ik wou mijn fransboek pakken, toen ik zag dat ik de boeken voor maandag had meegenomen. Gelukkig lag er nog een zet van Jonas op school. Jonas had een tijdje geleden zijn arm gebroken, en kon dus niet met zoveel boeken op school komen. In de pauze stonden we met 7 meiden bijelkaar. Sula begon tegen me te praten, 'Nou Kimber al zin in morgenavond?' 'Huh? Morgenavond?' 'Ja, schoolfeest, heeft Liza je niet gebeld?' 'Nee, ik heb er niks van gehoord.' Sula vertelde dat we morgenavond schoolfeest hadden. Ik had nog zat tijd om leuke kleren te bedenken enzo. Ik vroeg aan Liza waarom ze me niet had gebeld. 'Ik heb 2 keer gebeld, je nam steeds niet op.'

Uit school ging ik naar Independent toe, mijn D-pony. Ik reed fanatiek concour. M2 dressuur, en Z springen. Hij stond lekker in het land te grazen. Ik riep een keer 'Innieee'. Ik kreeg een vrolijke hinnik terug, en hij kwam op de af galoperen. Ik gaf hem een suikerklontje, en nam hem mee naar stal, daar zadelde ik hem op. Met rijden zijn we lekker aan het buigen geweest. Ik proeste wat keren, en voelde lekker aan. Zaterdag hadden we weer selectieconcour. Ik nam een klein sprongetje, en besloot het daar ook bij te laten. Springen kan die wel, ik kan hem wel moe maken, maar dan heb ik kans dat die zaterdag geen zin meer heeft.

Hier laat ik het even bij.
Binnenkort meer!

Ik zal er hier en daar nog wel wat spellingsfoutjes in hebben zitten, gelieve geen commentaar erop!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 26-05-05 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel op verzoek aangepast

Fun_Fun

Re: [Verhaal] Zoineens.. Weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 14:02

Leuk verhaal.

Ik ga zeker verder lezen. Alleen begrijp ik de titel niet goed. Dat zal nog wel komen?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 16:12

zeker verder gaan! Lachen

Springertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 12:14

Citaat:
Toen ik aan het afzellen was dacht ik steeds dacht ik iemand achter me hoorde. Als ik omkeek zag ik niks. Ik haalde allemaal gekke dingen in me hoofd. Ik was klaar, en had Independent al op stal staan. Ik moest de stalhuur nog even betalen. Ik klopte aan op de deur van de staleigenaren, en leverde het geld af.

Zaterdag

ik moest om half zeven al van stal vertrekken. De rest van de week was zoals gewoonlijk goed gegaan. Ik haalde goede cijfers, waar ik erg mijn best op deed. Ik mag paardrijden zolang ik goede cijfers haal. Ik kwam op 5 uur mijn bed uit, kleedde me gauw aan. Mijn moeder had die avond mijn wedstrijdkleding klaar gelegd. Mijn net nieuwe blouse met plastron lag er ook bij. Die blouse had ik voor mijn verjaardag gekregen, hij was blauw geblokt. En die plastron had ik voor mijn verjaardagsgeld gekocht. Mijn vader zou om zes uur komen, dan kon hij de trailer nog even aankopellen. Hij zou me brengen. Om half acht was ik aanwezig. We gingen even kijken, en pacourslopen. Er stond een redelijk pacours. Niet hoog, maar wel technisch. Ik liep wat afstanden en bekeek hoe ik de bochten zou nemen. Ik had het goed in mijn hoofdzitten. We gingen opzadelen en inrijden. Independent liep naar mijn zin, afentoe wat dwars maar dan wil die even kijken hoe het er allemaal uitziet. We namen een stuk of 5 sprongetjes. De gene die voor mij moest werd omgeroepen. We deden nog even snel de matigaal om die we nooit bij het inrijden om hebben. On-bewust was ik toch best zenuwachtig. Toen ik werd omgeroepen draafde ik binnen, groette en ging van start. Eerste pacours foutloos, we kregen een stijlbeoorderling van 57,5 punten. In de barrage hadden we op de laatste een balk. Dat leverde ons een 3e plaats op.
Er was geen tweede pacours. Ik had al afgezaldeld, toen we hoorden dat de nummer's 1 t/m 3 voor het Rabobank talentenplan moesten springen.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:18

Hmm, weer leuk. Ik vind het leuk dat het toch erg met paarden temaken heeft, en dan ook nog in de springsport. (Dressuur zal nog wel komen? Omdat ze M2 rijd?)

Alleen waarom heb je Onbewust met een streepje geschreven?
>Sommigen doen het ook, maar dan niet één keer in een tekst.
Zeker doorschrijven hoor. Ik hoop dat ik de titel binnenkort snap Knipoog

Mich_elle

Re: [Verhaal] Wedstrijdsport levert prestatie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:27

Leuk verhaal komt er nog meer ????

Gr. mYii