[tek] 2 paarden en fantasie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

halibut

[tek] 2 paarden en fantasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:26

Hey mensen, ik heb deze tekeningen al een tijdje liggen, en nu zet ik ze er ook maar eens op. Ben benieuwd wat jullie vinden, tips zijn erg welkom, want ik wil graag beter worden. Lachen

Afbeelding

De verhoudingen kloppen niet, maar ik zie zelf niet helemaal waarom. Tong uitsteken Graag jullie mening.

Afbeelding

De 2 bovenstaande paarden heb ik nagetekend, omdat ik niet zo goed ben in paarden natuurgetrouw te teken, daar ben ik nu dus op aan het oefenen.

Afbeelding

Mijn "zeepaard" Tong uitsteken Deze vond ik zelf wel goed gelukt.

Afbeelding

Deze heb ik ongeveer een jaar geleden gemaakt, naar aanleiding van het verhaal over de regenboogbrug (als je het verhaaltje wilt lezen mag je me pben by the way) Het paard in het midden moet mijn eigen paard voorstellen. Lachen Hij is een beetje vaag geworden door het verkleinen.

Goed, opbouwende kritiek zou ik dus echt heel erg op prijs stellen. Groetjes!

Jettie

Re: [tek] 2 paarden en fantasie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:43

Hele mooie tekeningen! Lachen Dat zeepaard is heel erg leuk en vrolijk! Die laatste vind ik heel mooi, ondanks het best een beetje 'kinderstijl' is. Maar misschien juist daarom vind ik hem heel mooi.

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:55

Die laatste is idd prachtig Lachen de rest trouwens ook.. ik denk dat bij de eerste tekening het hoofd een beetje te klein is voor het lichaam... Knipoog

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:01

Ja dat is t ook hoor 'kinderstijl' Tong uitsteken Toen tekende ik nog absoluut niet, nou ja zoals ik al zei, natuurgetrouw. Daar probeer ik nu dus op te oefenen, 'kinderstijl' gaat me wel redelijk af. Bedankt voor de complimenten en het zou inderdaad wel aan het hoofd kunnen liggen in de eerste tekening. Zelf vind ik de benen ook wat 'statig' nu ik m zo zie.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:02

Die tweede vind ik heel mooi Lachen En bij die eerste, lijkt het alsof de achterhand vóór de voorhand staat, als je snapt wat ik bedoel. Alsof 'ie z'n kont naar binnen (/voren) doet, daarom lijkt het alsof de achterhand te groot is. Lachen Oke ik kan niet uitleggen, laatmaar Haha!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:04

Nee ik snap wat je bedoeld! Haha! De achterbenen staan inderdaad nie op dezelfde hoogte als de voorbenen. T is vaag spul waar ik m mee heb gemaakt, dus ik kan er niet veel meer aan verbeteren, maar nu weet ik dat ik daar beter op moet letten voortaan. Dankje Haha!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:18

Ik vindt je laatste 2 het leukst .. die andere zijn namelijk zo standaard uit dat boekje en komen hier dus vaker voor Knipoog

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:55

I know Tong uitsteken Maar je moet toch wat he? Lachen Volgende keer zal ik van foto's gaan oefenen, das ook leerzaam.

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:36

mooie tekeningen!
bij die eerste is de hals een beetke te rond vind ik hoor Knipoog
en het hoofdje net iets te klein!
voor de rest heel mooi Lachen
ik doe het je niet na Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:39

De eerste 2 vind ik een beetje krasserig en hoekig. Maar dit pas er ook wel weer bij. Lachen

Dat zeepaardje is erg leuk gedaan. Ja

En die laatste is ook leuk. Lachen

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 22:19

Ja dat was die stijl die in dat boekie stond, ik teken liever wat vlekkeriger/waziger. Ook was dit een soort houtskool achtig spul en dat vond ik vies om met mn vingers uit te vlekken Tong uitsteken Potlood doe ik dat meestal wel.
Bedankt voor de complimenten weer Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:35

Die tweede komt me bekend voor Haha!
Natekenen is juist heel goed in het begin, omdat je zo goed leert kijken. De verhoudingen kloppen aardig.
Wat ik niet mooi vind zijn de lijnen om de tekening heen. Het is echt 'binnen de lijntjes' gekleurd. Dat zou je iets lichter kunnen doen. Als je egaler kleurt kun je dit mooi wegwerken.
Misschien kun je ook eens verschillende stijlen proberen om te kijken wat het beste bij jou past Knipoog

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 22:52

Mjah daar ben ik inderdaad ook mee bezig hoor, ik vond dit in ieder geval geen fijne manier van tekenen Tong uitsteken Ook was dat houtskool geval erg vervelend. Ik moet weer s wat goede potloden gaan halen binnenkort. Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:02

Zeker doen, want het zit wel in je.
Ze lijken echt op die in het boekje. Wat betekent dat je de verhoudingen al aardig onder de knie hebt en goed kijkt naar wat je tekent.
Nu nog de details enzo. Oefening baart kunst Knipoog

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 09:15

Dankje Haha! Zo begint je dag meteen weer goed. Knipoog Kzal eens wat foto's van mn paard opzoeken, dan wordt dat mn volgende project Tong uitsteken

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:25

Je doet het al goed Ja

Ik vind je zeepaard echt heel erg leuk!

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:51

Wow , die zeepaard is echt gaaf! Haha! Heel erg mooi Ja

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:58

Die eerste 2 komen mij ook bekend voor
Wel heel erg mooi , ik kan dat niet zo precies na tekenen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:23

Dat zeepaard vind ik echt ongeloofelijk leuk zeg! Die vinnen heb je heel netjes gemaakt.
Bij de eerste tekening sluit ik me aan bij het commentaar dat al gegeven is. Ik mis eigenlijk ook nog een stuk ´onder´ de hals. Alsof hij te dun is. De bovenkant is goed, maar er moet nog eenstuk onder voor mijn gevoel. Misschien vertekent die lok bij zijn kaak het iets, dat zou ook kunnen. Of misschien ben ik wel te gewend aan het tekenen van die barokkere paarden, dat kan natuurlijk ook Tong uitsteken
Ik vind je stijl qua schaduwen in ieder geval erg mooi, je komt nog wel goed terecht denk ik!

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 16:42

Bedankt allemaal, t "zeepaard" heb ik voor een Beauty Contest op een andere site gemaakt. De stijl van de vinnen komt uit een Manga-boek. Morgen een setje potloden halen dan ga ik weer aan de slag Tong uitsteken

De nek van de eerste vind ik zelf ook nog niet erg kloppen... kzal nog s kijken wat eraan te verbeteren valt Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:21

Ik vind je tekenstijl erg leuk! Een beetje cartoon-achtig, beetje geschetst, hou ik wel van Haha!
Vooral de tweede vind ik erg leuk!
En die verhoudingen kloppen best aardig! Is nou eenmaal erg moeilijk, heb je mooi gedaan! De nek valt ook nog best mee.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:27

Ik vind ze heel erg mooi, vooral die laatste.. !