[verhaal] liefde en paarden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkk

[verhaal] liefde en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 09:50

Ik was mee aan het vervelen dus toen bedacht ik dat ik maar eens met een verhaal kon beginnen :

“Hou je mond!” Schreeuwt Marleen als ze door de huiskamer loopt.
Boos en verdrietig gaat ze naar haar kamer. Hoe kan Mickey haar nou zo voor paal zetten!
En bij haar ouders nog wel! Dit is nu al de 2e keer. Huilen is het enige wat ze nu kan. Tussen haar lange halen door komen af en toe woorden als: “Sukkel, hoe kon je!” Ze houdt op met praten als er op haar deur wordt geklopt. “Wie is…is daar? Ik ben het.. Mickey. Ga..ga weg!” zegt Marleen met haperende stem. “Het spijt me, ik had het niet moeten zeggen!” Marleen merkt dat Mickey er ook mee zit. Ze loopt naar de deur en doet hem van het slot. Snel springt ze weer op haar bed. Mickey komt naast haar zitten en slaat een arm om haar heen. Hij vraagt: “Wat is er nou zo erg aan zo’n geintje?” Boos kijkt Marleen hem aan. Hoe durft ie! “Je moet zulke dingen gewoon niet zeggen! Dat kwetst mij! Kun je nou weer gaan?”
Chagrijnig loopt Mickey weg. Marleen zit nog steeds op haar bed en denkt: Moet ik het niet uitmaken? We hebben de laatste tijd zo vaak ruzie. Ze zijn nu beide 16 en een serieuze relatie is toch een must. Marleen besluit om een afspraak met Mickey te maken en te vertellen dat het zo niet kan. Ze weet het zeker. Dit kan niet zo!” Alsze een beetje opgevrolijkt is besluit ze naar Achi te gaan, Haar verzorgpaard. Achi en een fjord die eigenlijk Achilles heet. Als ze bij Achi aankomt. Zet ze dat hij aan het bokken is. Wat is er nou aan de hand? Snel gooit ze haar fiets neer en rent er heen. Wat ze daar zie is niet te geloven. Ze…

En.. Wat vinden jullie er tot nu toe van?? Ik probeer te blijven schrijven.. Knipoog

Drunksheep

Re: [verhaal] liefde en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:46

En Mickey gooit steentjes tegen Achi Tong uitsteken

Er is wel een foutje:
“Wie is…is daar? Ik ben het.. Mickey. Ga..ga weg!” zegt Marleen met haperende stem. “Het spijt me, ik had het niet moeten zeggen!”
Had moeten zijn:
“Wie is…is daar?”
“Ik ben het.. Mickey.”
“Ga..ga weg!” zegt Marleen met haperende stem.
“Het spijt me, ik had het niet moeten zeggen!” Zegt Mickey

Voor de rest wel leuk verhaal!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:19

okiej.. Lachen kan het alleen niet meer veranderen.. Vork

hier is weer een stukje

Ze waren Achi aan het longeren!
Achi had vorige week een ontsteking aan zijn knie gekregen. De arts zei dat het na een week of 2 wel over zou gaan. Alleen hij mocht absoluut niet rennen! Even staan om te poetsen was wel goed omdat hij toch zijn beweging nodig had. Ze kon echt niet geloven dat ze hem aan het longeren waren! Kwaad rende ze naar de bak. “Hé, waar zijn jullie mee bezig! Achi mag helemaal niet rennen!”Ze rukte de longeerlijn uit Marja haar handen. Ze wist dat als blikken konden doden, Marja nu was neergevallen. Marja was 17 en reed al 4 jaar op deze stal. Ze had veel ervaring met paarden maar was soms iets te ongeduldig. Terwijl Marleen Achi naar de box bracht schreeuwde ze van alles. Ze was woedend, woedend dat anderen aan haar paard zaten. Hoe vaak was dit al gebeurt? Werd er soms ook door anderen op Achi gereden?
Snel pakte ze haar mobieltje en belde de arts. Ze zei dat het met spoed was, maar dat was alleen om haar ongerustheid. Stel dat ze dit al vaker deze week deden! Wat dan?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:44

Leuk verhaal Haha!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 22:10

niet dat er al zo veel zijn die dit verhaal hebben gelezen.. Maar toch maar weer een stukje.. Vork

De arts kwam al binnen en Marleen werd gelijk minder ongerust. Ze vertelde het verhaal en dat ze er erg mee zat. De arts bekeek Achi even en zei dat het allemaal goed zou komen.
De knie was wel een beetje geforceerd waardoor hij nog iets meer tijd nodig zou hebben om te herstellen. Maar er waren verder niet erg ernstige problemen. Marleen besloot om Achi vandaag maar even te laten voor wat hij was en hem niet te poetsen. Hij had vandaag immers al genoeg gestaan. Toen ze de stal uit liep kwam ze Marja tegen. Ze keek haar flink pissig aan en plots… PETS!! Een harde mep op haar wang! Marleen schreeuwde het uit: “WAT! Eerst dan leen je mijn paard zonder te vragen of het mag! En nu krijg ik nog klappen ook! Wat ben jij voor ijskoningin! Achi heeft toevallig wel een ontsteking en door jou moet hij langer genezen!” Marleen ziet dat Marja zich dood schaamt. En ze besluit om maar niet lief en aardig te gaan doen. Marja is wel vaker zo en dat mag ze weten ook! Kwaad loopt ze naar haar fiets en fietst weg. Het gaat nergens goed: liefde niet, paarden niet, school niet.
Ze wil naar huis, al weet ze niet wat ze daar moet. Ze wilde dat Achi beter was en dat ze lekker samen konden galopperen over het strand. Het strand was Achi zijn favoriete plek net als die van Marleen. Daar konden ze hun zorgen laten waaien en aan niets denken.

Als Marleen thuis komt zet ze haar fiets in het hok en loopt gelijk door naar boven zonder een hallo. Na 5 minuten komt haar moeder naar boven. “Gaat het wel? Je ziet wat bleekjes.”
“Ja hoor mam. Ik ben gewoon wat moe, dank je.” Als haar moeder de kamer uit is barst ze weer in snikken uit. Wat een rot leven heeft ze toch! Ze wilde dat het allemaal anders was.

Als Marleen de volgende ochtend wakker word merkt ze dat ze met kleren en al in slaap is gevallen. Haar moeder heeft een deken over haar heen gelegd. Wat is het toch ook een schat denkt Marleen. Als ze op haar wekker kijkt ziet ze dat het al 8 uur is. Snel frist ze zich op en pakt haar boeken bij elkaar. Ze gaat naar beneden schrokt en 2 botterhammen op.
Geeft haar moeder een kus en slaat nog een kop thee achterover. Snel springt ze op haar fiets, zwaait naar haar moeder en gaat er vandoor. Ze weet niet hoe het komt maar om de een of andere reden voelt ze zich opgevrolijkt. Zo heeft ze zich lang niet gevoeld.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:58

Oeh het laatste stuk is gaaf Ja
Vervolg?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:13

jah jah... maar ik zit naast je.. En op school.. Dus dat doe ik thuis even daar heb ik het verhaal op de computer staan.. Ja

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:01

jammer dat er zo weinig reacties zijn..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:04

Schrijf er nog maar even een stukje bij Lachen

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:05

ben bezig.. Haha!

nina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:08

oe echt leuk verhaal vervolg. Haha!

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:16

komt eraan.. Knipoog Ja thankyou.. Haha!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:17

ja leuk echt wel en het leest lekker vlot

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:20

alvast weer een klein stukje... Knipoog

Als ze bij school aankomt ziet ze Mickey staan. Ze was hem helemaal vergeten door het ongelukje met Achi. Zonder hem aan te kijken loopt ze langs. Als ze de school inkomt hangt ze haar jas op en gaat naar Engels. Onderweg naar Engels komt ze Mickey weer tegen. Hij geeft haar een zoen. Normaal zou ze dat geweldig vinden maar daar heeft ze nu even geen zin in. Ze drukt hem van zich af en zegt: “Sorry Mickey, maar ik denk dat ik even tijd nodig heb om na te denken.” “Oké, ik begrijp het.” Treurig loopt Mickey weg en Marleen voelt zich schuldig. Ze was zo druk met Achi bezig dat ze helemaal niet meer over Mickey heeft nagedacht. Ze voelt zich echt schuldig en besluit om na school bij hem langs te gaan.

nina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:24

leuk

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 21:34

En hier weer een stukje.. Ja dit vind ik zelf wel spannen en mooi.. En wat vinden jullie?

Bij Engels kan Marleen zich totaal niet concentreren. Ze moet de hele tijd aan Achi en aan Mickey denken. Wat moet ze nou doen? Moet ze Achi naar een andere stal brengen of is het beter om hem toch maar hier te laten? Moet ze het nou uitmaken met Mickey of komt het toch nog wel goed tussen hen? Die twee vragen blijven maar door haar hoofd spoken. Opeens vraagt mevrouw de Veen van Engels: “Marleen, weet jij het misschien?” “Het is uit!” Flapt Marleen er dan uit. Hoe kan dit nou weer! Ze zit zo met haar gedachten ergens anders dat ze zo’n stom antwoord geeft! Ze schaamt zich dood. De tranen branden in haar ogen en ze houdt het niet meer. Ze pakt haar tas en rent huilend de klas uit. Ze hoort dat mevrouw de Veen haar nog iets naroept over huiswerk, maar dat interesseert haar niet. Ze graait haar jas van de kapstok en rent met betraande ogen naar haar fiets. Vanmorgen voelde ze zich eindelijk wat beter en nu is het weer helemaal mis. Het komt allemaal door die rot school! Alles gaat verkeerd en dat weet ze. Morgen gaat ze zich ziek melden. Ze heeft nu geen zin om naar school te gaan.

Als ze thuis komt smijt ze haar tas op de grond en rent naar boven. Als ze haar kamer binnen komt stopt ze met huilen. Dit is echt geweldig! Haar hele kamer is bedekt met rode rozen. Ze gelooft haar ogen niet! Er ligt een kaartje op haar bed:

Lieve Marleen,

Het spijt me! Echt waar! Ik voel me zo leeg zonder jou. Mijn dagen zijn donker en grijs. Want jij bent er niet om mij op te vrolijken. Ik hoop dat deze 100 rode rozen mijn liefde voor jou bewijzen. Ik hou van je, nu en altijd.

Mickey

Marleen blijft maar naar het kaartje kijken. Ze is opeens weer helemaal blij. O nee, ze is helemaal vergeten dat ze bij Mickey langs zou. Snel pakt ze haar mobiel en belt Mickey.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:58

Heel mooi verhaal, makkelijk te lezen, enje houd de spanning er in ga zo door...

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:07

heel leuk verhaal!
vervolg vervolg!
ik zit er al helemaal in Tong uitsteken

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:22

ik hoop trouwens dat vervolg snel komt!
hoelang ben je er eig. mee bezig?

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 13:23

mooizo dat jullie het leuk vinden.. Ja Haha! Bedoel je vanaf wanneer? de datum staat er wel bij.. Misschien komt er zo nog een stukje.. En anders vanavond ofzo.. Knipoog

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 15:39

Leeuk Nynke Pling Meer

0riantje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:34

oow wat een leuk verhaal,... en zwaar romatisch... Clown Bloos ga zo door.. Knipoog

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:40

Leuk verhaal!!
Ga zo door:)
*NOG MEER NOG MEER *:D

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 19:08

dankje voor jullie reacties.. Haha!:D
Ik ga zo weer eefjes schrijven.. Knipoog

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 19:38

Hallo allemaal, hier is weer een stukje verhaal...

De telefoon gaat over en Mickey neemt op: “Ja?” “Hoi Mickey. Bedankt voor je cadeau.
Ik vond het echt heel cool.” “Echt waar? Mooizo, het spijt me echt hoor.” “Ik weet het. En weet je wat ik ook weet, ik ga ‘nu’ naar je toe!” Marleen hangt op en gaat zich snel omkleden.
Ze pakt het shirtje dat Mickey haar ooit heeft gegeven en trekt het aan. Ze trekt haar nieuwe spijkerbroek aan en doet nog een laag make-up op. Dan snelt ze de deur uit. “Doei mam, ik ga even naar Mickey.” “Ben je wel om 6 uur thuis? Dan gaan we eten.” “Ja hoor mam, doei!”
Marleen springt op haar fiets en snelt naar Mickey. Als ze bij Mickey aankomt zet ze haar fiets achter huis. Ze loopt naar de deur en belt aan. Mickey’s moeder doet open: “Hallo meid, Mickey zei al dat je zou komen.” “Dag mevrouw Laren.” Marleen gaat naar binnen en rent de trap op. Als ze boven is gaat ze Mickey zijn kamer in. Raar, daar is hij helemaal niet. Maar ze had toch gezegd dat ze zou komen? Waarom is hij er dan niet? Ze loopt naar binnen en wil de radio aanzetten. O dat moment schrikt ze zich rot. Ze….

en??
Laatst bijgewerkt door Nynkk op 14-05-05 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt