Welke camera?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Welke camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 16:27

Mijn oude camera is dood, dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Ik heb al een beetje rondgekeken en ik twijfel tussen de volgende:

Fujifilm Fine Pix S5100 (eerste keus, maar sprak me in de winkel niet zo aan)
Minolta dimage Z3 of Z5
Olympus C 765

De camera moet zowel handmatig als automatisch in te stellen zijn. Verder graag zonder statief te bedienen zijn (ik denk alleen de hogere minolta's en de panasonic?) en hij moet snel zijn.

Guinevere

Re: Welke camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:44

Eventueel Panasonic Lumix DMC Z5 of Z20, maar dat wordt denk ik een beetje duur.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:01

Ik heb de Olympus c765 uz. en ben erg tevreden. Ik kan je even geen foto's van de laatste tijd geven, gezien we een nieuwe laptop hebben, want op de oude werkt internet niet meer. Maar op de staan wel de foto's.
Maar op http://taranspixx.cjb.net vind je in ieder geval wel voorbeelden.
O, ja, ik gebruik nooit een statief. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:06

Kijk eens naar het topic dat ik laatst geplaatst heb, daar vroeg ik hetzelfde. Niet dat er denderend veel reacties waren Clown Maar er staan wel een aantal links naar sites.
viewtopic.php?f=68&t=405452&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Ik denk dat ik uiteindelijk voor de Z5 van minolta ga. Heb me laten adviezeren in een 5tal (grote, bekende) winkels en de Z5 kwam ruim boven de andere toestellen uit. Ook de voorbeeld foto's op internet vond ik geweldig van kwaliteit en na alle voors en tegens te hebben afgewogen is mijn inziens dit de beste keus Haha! Maar correct me if im wrong want ik heb um nog niet besteld Knipoog

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 12:22

De Canon A95 is ook een goede camera, in dezelfde prijsklasse als de Olympus C 765. Genoeg megapixels (5) en een snelle sluiterstijd!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:52

@ Dyonne -> Bedankt voor de site! De foto's zien er goed uit, maar ik heb van die bibber handjes dus ik denk dat ik toch maar een camera met image stabalizer koop. Bloos Maar het zijn inderdaad erg fijne camera's (de oude was ook een Olympus).

@ Lyte -> Helaas, ik zoek een camera met minimaal 10x zoom. Maar hij is wel lekker compact zeg! Ja

@Elzie -> Wat grappig, het gaat inderdaad om dezelfde cameras. Handig zo'n zoekfunctie die niet werkt. Tong uitsteken Ik denk dat ik zelf ook de Minolta koop ... ik was gisteravond al zo ver dat ik alleen de Panasonic (zoo fijn in de winkel, en betere reviews online) en de Minolta (super movie mode) nog over had, maar ze hebben de Minolta nu in de aanbieding voor $430 incl. 128mb kaart (tja, of ik daar nou zo veel aan heb) en draagtas. De Panasonic kost toch iets meer en ik vind het verschil in foto kwaliteit nou niet zo schokkend, terwijl het verschil in film kwaliteit gigantisch is. Dus ... als ze hem nog hebben kopen we hem vandaag! Haha!

Ik zal nog even links naar de sites die ik gebruikt heb plaatsen:

DCRP Minolta Z5 review
DCRP Panasonic FZ5 review
DCRP Olympus C765 review
DCRP Fuji S5100 review (dat filmpje is echt om te kwijlen!)

DCI Panasonic FZ5 review
DCI Fuji S5100 review
DCI Minolta Z5 review

DPR Panasonic FZ5 voorbeeldfoto's
DPR Minolta Z5 voorbeeldfoto's
DPR Fuji S5100 voorbeeldfoto's (tegenvaller)

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:55

Ik heb daarnet online de Z5 van monilta besteld voor 378 euro.. (398 incl koerier) Misschien dat je er nog wat aan hebt.. dan geef ik de site wel even door Haha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:15

Haha, ik woon de VS dus ik denk dat de verzendkosten dan wel erg hoog zijn. Sowieso is $430 maar €335 euro en dat is inclusief extra kaart en draagtas. Knipoog

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:20

Haha dat had ik niet gezien Haha! Hier in die winkel was ie 470 ongeveer.. dus vandaar Knipoog Maar dan is ie daar dus idd flink in de aanbieding.. Maak me maar weer jaloers Clown

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:26

Ik zou ook zeker voor de Minolta gaan. Vriendin van mij *K1RsT3N @ bokt* heeft die camera ook, heel relax en gebruiksvriendelijk ding, met veel verschillende functies!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:31

Moederdagspecial. Haha! Je kan hem hier online voor rond de $350 (€275) krijgen dus het kan nog goedkoper. Maar ik ga vrijdag op vakantie dus ik ben bang dat ik hem anders niet op tijd krijg.

Ik hoor nu trouwens van mijn vriendin dat ze hem nog hadden (4 stuks ... echt mazzel) dus ik heb nu ook de Minolta! Haha!