Het ritmische hoefgetrappel klinkt mij als muziek in de oren en de wind waait een plechtige melodie door mij haar.
mijn hart gaat sneller slaan. En ik voel me vrij, zoals nooit te voor.
Wanneer de eenhoorn tot stilstand komt, is de avond al gevallen. We houden stil bij een kabbelend beekje, vlak bij een dorp, en ik voel mij voor het eerst in mijn leven volmaakt gelukkig.
Terwijl ik mij moe maar voldaan laat zakken op een prachtige mos partij, heft de witte hengst abrupt zij edele hoofd.
En showt zijn trots aan de nacht.
De zon is inmiddels onder en een volle maan siert de donkere hemel. Het licht van duizenden fonkelende sterentjes dwarrelt neer op het water oppervlak van het beekje.
In dit bleke nacht licht voeren twaalf lieftallige waternimfjes een schitterend ballet uit.
Ze zweven dansend over het water en telkens wanneer ze het oppervlak met hun voetjes aanraken, weerklinkt er een schril tinkelend geluid. Deze geluidjes bepalen het tempo van het dansje en het beekje kabbelt rustig mee op het ritme van de muziek.
Het geheel vormt een kwetsbaar iets dat elk ogenblik uit balans kan raken, maar dat gebeurd niet.
De nimfen beheersen hun spel perfect, ze bespelen de natuur als de meester pianist zijn piano.
Ik voel hoe mijn slaap op speelt bij dit fenomeen en hoe mijn oog leden zwaar worden, de rust in mij is langzamer hand weder gekeerd, maar houd niet lang tot stand.
Een schrille stem doet mij ontwaken en neemt mijn eigen ik weer in beslag, mijn gedachten hadden het spoor der volwassenheid weer eens achter zich gelaten en ik mocht dit weer eens duur bekostigen, ook al gaf mijn innerlijk er weinig om.
Het was allemaal in een keer zo snel gegaan, mijn jeugd was mij ontnomen, en de wereld had zijn glorie achter gelaten.
Nu werden we als jonge veulens klaar gestoomd voor de zware arbeidt,maar met al veel te vroeg te zware last.
De dagen tellen een zwaar regiem, en elke uit weg is geblokkeerd.
Terwijl het grijze wolken dek hier en daar een glimp vrijgeeft van hemelse stralen, voert mij gedachten mij terug naar een plek waar.......
Er staan nog fouten in.maar hoe vinden jullie het?