Vleugels tekenen, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Reaus

Vleugels tekenen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 14:07

Hoe kan je het best/makkelijkst vleugels tekenen. Het lijkt me wel eens leuk om een paardje met vleugels te tekenen. ik kon met google eigenlijk alleen van die cartoons vinden daarvan en ik ben eigenlijk opzoek naar zo natuurlijk mogelijk. Hebben jullie misschien voorbeelden daarvan ofzo of tips oid?
btw. eigenlijk van die pegasusvleugels zegmaar(engelenvleugels) maar vlindervleugels mag ook.

Eline

Re: Vleugels tekenen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:36

Vleermuisvleugels en vogelvleugels kan je zien als een soort 'handen' met vingers'
http://images.google.nl/images?hl=nl&lr ... g+skeleton

Als je eerst het skelet tekent, kan je daarna veren gaan tekenen. Ik vind het een hoop werk, en kies ook vaak voor vleermuisvleugels (daar zitten tenminste geen veren aan Lachen ) maar las je voor veren gaat, goed naar foto's van vogelvleugels kijken hoe de lagen veren precies over elkaar heen zitten.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 12:56

Reaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 09:51

Dankje Lachen
ik ga eens flink wat oefenen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:55

Als je een soort Pegasus wilt tekenen, waar plaats je dan die vleugels? Aan de ribben? Aan het schouderblad? Ik erger me iedere keer weer als er een paar vleugels ergens bij een Pegasus verschijnen die zomaar ergens vast zijn " geplakt", zonder dat er rekening mee is gehouden dat het skelet en de bespiering eronder het allemaal nog moet gaan ondersteunen en bewegen ook.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:24

Cassidy: ik heb een keer een artikel gelezen over vleugels bij grote dieren, even kijken of ik het kan vinden...

Yup gevonden: http://www.metalandmagic.com/Pages/Gall ... mble4.html
Het is een goed geschreven stuk dat écht de moeite waard is, maar de bottomline is: realistische vleugels op paardenformaat zijn absoluut niet te doen.

Ik vind het zelf het meest natuurlijk eruit zien, als vleugels uit de schouder komen, en door een extra set sleutelbenen zeg maar, uit de lijn schouder - hals - schouder komen.

Een makkelijke oplossing is de vleugels voor een deel over het paard heen te tekenen Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:34

Het gaat me niet zozeer om het tekenen alleen, als wel om het feit dat je ook pegasus figuurtjes hebt. Die zijn drie dimensionaal, kun je de vleugel of de aanzet ervan niet ergens verbergen. Maar je moet toegeven dat dit er ronduit knullig uitziet:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 02-05-05 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:38

Hihi,dat kan ik alleen maar toegeven ja Lachen