Manga/anime tekenen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whateverr

Manga/anime tekenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:25

Hoii,

Wij moeten nu met school voor een eind opdracht manga tekenen, nu moeten we dus een bepaald stripfiguur zelf verzinnen en dat op de manga manier tekenen (Ook zoiets als anime, wat ook mag).

Nu was mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en die tips heeft voor het tekenen, maar ook voor het inkleuren van het stripfiguur...

in ieder geval bedankt voor t lezen Knipoog

Alice

Anoniem

Re: Manga/anime tekenen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:15

=) Ik zal eens vragen of een vriendin van me je kan helpen.. zij kan behoorlijk goed tekenen in die stijl (vind ik dan he Vork); www.burningsnowflake.com
Als daar 'n e-mail op staat kan je d'r ook mailen om vragen te stellen denk ik!

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:08

ik teken ook af en toe manga. Bij manga tekeningen zijn de ogen altijd groot en donker met witte 'plekjes' in. Begin altijd met heel licht inkleuren en dan stillaan donkerder. (Dat is eigenlijk wel logisch Tong uitsteken) In zo'n manga-boeken staan ook veel tips. (Wij hebben zo'n boek gekocht aan iets minder dan 8€.)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:35

Heey ik teken ook wel vaker manga en anime figuurtjes. Inderdaad de ogen zijn zo'n beetje het belangrijkste, heel groot (vooral bij de meisjes) en heel sprekend, met witte glansplekjes. Het hoofd is meestal erg groot in verhouding met het lichaam, vooral bij kinderen. De kapsels zijn vaak wat stekelig en hoekig, en kunnen alle kleuren hebben van bruin tot paars en groen. De neus is meestal niet meer dan twee streepjes, en ook de mond is vaak alleen een klein streepje.
Zo'n manga boek heb ik ook, en ook eentje over anime. Anime is meestal veel simpeler getekend, minder gedetaileerd, en heel egaal ingekleurd, de schaduwen lopen ook heel strak.
Je kunt misschien eens kijken plaatjes van de serie Love Hina, de tekenstijl is niet al te moeilijk, maar wel typisch anime. Er zijn veel manga's van, maar ook anime series, dus dan kun je ook het verschil zien. http://www.lovehina.nl

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:58

http://www.mangatutorials.com/gallery.htm
tutorials! dit link direct door naar de pagina met alle ingestuurde tekeningen. erg veel voorbeelden, enzovoorts!

overigens, mag je thuis tekenen of moet het op school?
manga/anime wordt nl altijd ingekleurd en afgewerkt in een tekenprogramma (bijvoorbeeld de Gimp), dat geeft toch wel die typische "plastic look" aan de plaatjes...

en we krijgen toch wel het resultaat te zien he?

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:23

hoii,

In ieder geval al heel erg bedankt!!
We mogen thuis en op school tekenen.
Enne als ik ze af heb zet ik ze hier wel even neer Knipoog

Alice