[Verhaal / Duo-project] Afscheidsbrief

Moderators: Muurp, Warboel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Leo
Coordinator Horse Event en moderator LZP en BB

[Verhaal / Duo-project] Afscheidsbrief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 16:30

En hier is dan mijn aandeel van het Duo-projectje met Mientjeuh.
Hoef er niets over te zeggen, het spreekt denk ik voor zich.

Lieve Marc,

Wanneer ik in de spiegel kijk, zie ik mezelf. Maar toch weet ik dat ik niet naar mij kijk. Ik ben namelijk gestorven op de dag dat jij me hier achterliet.
Mijn spiegelbeeld is nu slechts de schim van het meisje waar jij van hield. Wat jij altijd mijn sterrenogen noemde, zijn nu eindeloze tunnels van leegte. Alle verdriet waarmee zij wekenlang gevuld waren, is reeds weggespoeld door mijn tranen.
Heel soms nog word ik wakker, en glimlach ik. Het was allemaal maar een droom. Een verschrikkelijke nachtmerrie, die nu voorbij is. En dan sta ik vol goede moed op, klaar voor een nieuwe dag. En ik weet dat jij op me zal staan wachten op de hoek van de straat.
Zoals je altijd deed.
Maar als ik langs het raam loop, en ik zie de lege straat, dan weet ik dat je er niet zult staan. Niet die dag, of de dag erna. Nee, je zult er nooit meer staan.
Op zulke momenten maakt het me wel eens bang. Waarom, denk ik dan. Nooit had ik me kunnen indenken dat het zo zou lopen. Had jij het al die tijd al geweten?
Maar ik moest sterk zijn, sterker dan jij. Zo leefde mijn wil door, maar ik liet mezelf achter.
Had ik het beter kunnen doen? Ik weet het niet, en ik zal het nooit weten. Daar is het nu te laat voor.
Heel lang heeft de tijd voor mij stilgestaan. Ik leefde in mijn herinneringen. Oh wat was ik gelukkig, ik hoefde mijn ogen maar dicht te doen, en daar was jij. Je glimlachte naar me, en zwaaide terwijl je over het bospad op me af liep. Ik rende op je af, en sprong in je armen. Je tilde me op, en gaf een tedere kus op mijn mond. “Dag lief,” zei je zachtjes, en je streelde door m’n haar. “Ik heb je gemist”.
“Ik jou ook,” wilde ik antwoorden, maar zodra ik mijn mond open deed, werd je wazig, en begon langzaam te verdwijnen. “Ik moet gaan,” hoorde ik je zeggen, net als toen. En je liet m’n hand los. “Nee… dat kun je niet doen! Alsjeblieft.” Ik mocht je niet laten gaan. Ik wist dat ik je dan voor altijd zou verliezen. Opnieuw. “Het is goed, je moet me laten gaan.” “Nee, nee! Laat me niet alleen!” “Het spijt me lief..” En je verdween…
Herinneringen doen me zoveel pijn. De tranen zijn verdwenen, maar mijn gedachten zijn als messteken in mijn hart. Ik kan niet schreeuwen, niet huilen. Ik kan slechts toekijken hoe ik mezelf meer en meer verwoest.
Ik heb mijn besluit genomen. Net als jij destijds. Ik kon jou niet helpen. Jij bent er nu niet, om mij te helpen.
Waarom, waarom ben je toch weggegaan?
Misschien vind ik het antwoord, als ik jou, en mezelf teruggevonden heb.
Je zei eens dat je altijd op me zou wachten. Overal. Je zei dat je van me hield.
Nu hoop ik dat je inderdaad op me wacht, en naar me zal zwaaien. Dat je me optilt als ik bij je kom, en je me kust met je zachte lippen. Dat je zegt dat je me hebt gemist.
Eindelijk zal ik kunnen antwoorden. Je vertellen hoeveel ik jou heb gemist, meer dan jij je ooit voor kunt stellen.
En dan zullen we samen zijn.

Vaarwel lieve Marc. Tot snel!

Heel veel liefs, je kleine Ster.

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

loveluuk

Re: [Verhaal / Duo-project] Afscheidsbrief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:49

wauw!! Krijg echt kippenvel
Waar komt dit vandaan, ik bedoel wat is de reden hierachter?

Als je een kuil graaft voor een ander, ben je tenminste geen egoist!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:45

Wow.. Ja
Dit is dus zeg maar de brief die schreef aan marc, die het uitgemaakt had?
Knap gedaan Lachen

-

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:55

Hij is toch mooi?!
Ik vind hem echt goed, wat zit jij nou te klagen Tong uitsteken

There is no greater joy than to have an endlessly changing horizon, for each day to have a new and different sun.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 18:29

m00nlight schreef:
Wow.. Ja
Dit is dus zeg maar de brief die schreef aan marc, die het uitgemaakt had?
Knap gedaan Lachen

Zo kun je het opvatten Ja Dit is zo'nb verhaal dat je op kunt vatten hoe je wilt. Mijn idee was dat hij al eerder zelfmoord had gepleegd, maar je kunt het van vele kanten bekijken Lachen

- Albus Dumbledore -

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:31

Heftig verhaal! Maar echt heel mooi!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 22:01

loveluuk schreef:
wauw!! Krijg echt kippenvel
Waar komt dit vandaan, ik bedoel wat is de reden hierachter?

Een duoprojectje met Mientjeuh met als thema zelfmoord Lachen
Nu kan ik me nooit echt goed vinden in zo'n onderwerp, wat schrijven betreft, dus het is ook niet geweldig ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Maar wel eens apart om te doen Ja

- Albus Dumbledore -

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie