Slechte scan, maar vergeef me dat maar, want het zijn dit keer allemaal niet bijster geweldige scans geworden. Gedaan in sanguine olie, naar het leven. 40 bij 40 in 15 minuten. Een zeer vlugge, betekenisloze schets dus.

Deze tekening is beschadigd geraakt. Ik ga nog wel proberen dat te repareren maar voorlopig moeten jullie het hier mee doen. Beter dan niks, of iets dergelijks. Afmetingen 40 bij 25 in anderhalf à 2 uur.
Is dat alles? Neen. Ik heb een overeenkomst met Erwin Escher; die jullie vast wel kennen (zijn foto's dan, of anders zijn paarden). Maar goed, ik ben er dus mee bezig een aantal van zijn foto's om te zetten naar houtskool en olieverf schilderijen (voor zover de tijd me dat op dit moment toelaat). Aangezien ik op dit moment voornamelijk werk met foto's in lage resolutie en ik sowieso geen held ben in het als een zombie natekenen, heb ik mezelf enige vrijheid gegund en dus niet alles klakkeloos gekopiëerd. Voor werk van Escher neem zeker eens een kijkje op http://www.erwinescher.de

Madallan-Madheen, zoals ik hem me zelf voorstel(de). Erg jammer dat ik hem niet meer kan ontmoeten, want dat had het veel gemakkelijker gemaakt dit te tekenen. Ik vind de lichtval ietwat zwak, waardoor het paard wat grof lijkt. Verder, tja... een uur of drie, 30 bij 40 in houtskool.

Zeer vlugge tekening, ietwat (opzettelijk) ruw ook. Maar goed. 30 bij 40, half uur tot een uur in houtskool.

Tot slot, Thaqib. Schimmels met traditioneel hoofdstel in houtskool en krijt zijn de hel! Zo, dat is eruit. Toch had ik er lol mee. 40 bij 40cm originele grootte.
Verder heb ik wat ander werk, maar ik heb geen zin nog meer te laten zien. Dit is al een boel scrollwerk!
Laat maar weten wat jullie ervan vinden; kritiek is welkom, al ben ik ervaren genoeg om de fouten die erin zitten zelf al gezien te hebben (meh, luiheid wordt ook nooit beloond!!)
En een advies voor mensen die erover denken mij een opdracht te geven: wil je je werk deze zomer nog in huis hebben, geef me dan nu maar al opdracht want het is druk in huize Jorieke de pieke. Je wil het niet weten...