Wie wil voor mij een copyright-logo ontwerpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Wie wil voor mij een copyright-logo ontwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 12:17

N.a.v. mijn topic waarin al mijn opdrachten tot nu in staan: viewtopic.php?f=68&t=394704 kreeg ik nogal wat commentaar over mijn logo dat over de tekeningen heen staat. Het is natuurlijk om te voorkomen dat mensen mijn tekeningen uitprinten en niet betalen of dat ze over het web verdwijnen, maar eerlijk gezegd stoor ik me er zelf ook wel een beetje aan. Ik ben alleen niet zo'n held met PSP of wat dan ook dus vroeg ik me af of er hier mensen zijn die me kunnen helpen Lachen

Weet eigenlijk niet of zon topic wel mag maar zo niet, dan hoor ik het wel en mag ie gesloten worden Lachen

Ik zoek een logo waar mijn naam of evt. een deel van mijn naam in staat: Tamara. Liefst een beetje een sierlijk logo wat erg op de achtergrond gehouden kan worden en niet duidelijk aanwezig is, maar wel zichtbaar. Dus iig zo dat de tekening niet al te erg verstoord wordt het logo.

Wie kan zoiets voor mij ontwerpen? Het hoeft niet heel ingewikkeld maar ik bak er absoluut nix van dus ja Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Eline op 09-04-05 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline

Re: [Logo] Wie wil voor mij een copyright-logo ontwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:44

Waar ben je precies naar op zoek?

zoiets:
http://elfwood.lysator.liu.se/art/d/r/d ... h.jpg.html

zou ik aanraden. Het is duidelijk dat de tekening van jou is, zonder al te veel aan de tekening aan te tasten. Ja, mensen kunnen het er makkelijk afknippen, maar waarom zouden ze dat doen? LachenKijk eens online rond, de meeste goede tekenaars/fotograven gebruiken óf dit soort notices, óf plakken het in een border, of zetten er gewoon helemaal niets op.

Wil je echt iets door de tekening heenzetten: be my guest, mijn tip: hou het zo transparant mogelijk. De meeste mensen die daarvoor kiezen verkopen bijvoorbeeld veel prints via hun website. Ik zie het op Elfwood ook vaak bij net beginnende of gewoon slechte tekenaars, waarbij ik echt zoiets heb van: sorry, maar het is gewoon nergens voor nodig. Bovendien maakt het je tekening altijd lelijker, en wordt het moeilijker om commentaar te geven, als je daarom vraagt.

Maak echt voor jezelf duidelijk: waarom wil ik een copyright notice op m'n tekeningen?
Wil je dat mensen altijd kunnen weten dat de tekening van jou is? Dan is een notice zoals bij Michelle hierboven, of zoals MarijeR het in haar foto's doet, in een kader afdoende. Alleen idioten zullen het eraf slopen, en die ben ik nog nooit tegengekomen.
Wil je dat mensen een tekening niet kunnen kopieren/zelf gebruiken? De makkelijkste oplossing daarvoor is: niet online zetten Lachen Internet is nu eenmaal een medium waar een hoop 'geleend' wordt. En is dat erg? Ik ben al meerdere keren tekeningen van mij op sites tegengekomen waar ik geen toestemming voor gegeven had. één keer als achtergrond, twee keer in een 'dit vind ik super tekeningen' gallerys. Alle drie de keren hadden ze netjes m'n naam erbij gezet. Met dat soort dingen heb ik absoluut geen problemen. Pennymeisjes die zeggen 'Kijk eens hoe mooi ik deze tekening gemaakt heb!!' ben ik nog nooit tegengekomen, en heel eerlijk: die kiezen eigenlijk alleen maar de echte professionals voor hun fantasieën Lachen

Voor de 'eerst online daarna pas opsturen' categorie kan je er dan altijd nog 'VOORBEELD' in grote letters doorheen plakken oid.

Edit: sorry als ik wat in herhaling val Bloos
Edit2: ik heb de [logo] tag uit je titel gehaald, het is nu duidelijker dat je ergens om vraagt ipv dat je wat laat zien.

Bonny

Re: Wie wil voor mij een copyright-logo ontwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 17:18

Ik wil het wel doen voor je, dan moet je e ff pb wat er allemaal op moet komen te staan

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 18:43

Ellende, dank je wel voor je heldere uitleg. Lachen Dan toch idd maar een kader erom heen, dat verstoort het minst aan de tekening. Dus v0sj, dank je voor je aanbod maar het hoeft toch niet meer Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 19:08

Ik vind je copyright wel meevallen trouwens. Mensen kunnen duidelijk om de copyright heen kijken. Zolang je de originelen zonder CR hebt, zie ik het probleem niet. Het gaat toch ook niet om de copyright?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:27

XoNo schreef:
Ik vind je copyright wel meevallen trouwens. Mensen kunnen duidelijk om de copyright heen kijken. Zolang je de originelen zonder CR hebt, zie ik het probleem niet. Het gaat toch ook niet om de copyright?

Klopt, maar krijg er veel commentaar op en vind het zelf ook niet heel erg mooi. Dus zit nog een beetje te vogelen hoe ik die copyright erop ga zetten, wrs ergens in een kader ofzo. Ben alleen niet zo creatief maar ik kijk gewoon ff Lachen Heb idd wel de originelen zonder copyright.