[verhaal]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vamp

[verhaal]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 17:29

dit is het eerste stukje wat ik geschreven heb. ik zit echt boordevol ideeen op het moment, maar om ze goed en duidelijk op papier te krijgen vind ik nog moeilijk! maargoed, dit is het eerste stukje! als jullie het leuk vinden plaats ik nog wat!

‘Papa, wie is die mevrouw?’ haar stemmetje klonk zacht, en twee grote bruine ogen keken hem aan. hij schrok, hij had niet door dat het haar ook was opgevallen. hij streek zachtjes over haar haartjes, die hij zo netjes mogelijk in twee vlechtjes had gedaan.Vlug keek hij nog naar de vrouw die op de rand van de fontein zat. Ze had een zonnebril op, en las een krant. Maar af en toe keek ze naar hem, dat voelde hij.
‘niemand liefje… Niet iemand die belangrijk is tenminste. Kom eens hier, heb je je drinken al op?’ Hij boog zich over het plastic tafeltje, en keek in het glas. Hij zette zijn eigen kopje ook neer, en riep de ober. ‘ de rekening graag’. De ober knikte, en kwam even later terug met een schoteltje, waar de bon en twee pepermuntjes op lagen. Tabby keek hem aan, maar ze zei niks. Ze heeft het door, dacht hij. Zijn eigen vrouw had niks in de gaten, maar zijn dochtertje van nog maar net zeven al wel.Hij haalde diep adem en stond op. ‘ het is echt niks..’ mompelde hij. En toen, wat luider:
‘Tabby, doe je jas eens aan, we gaan nog even naar mama, en dan naar huis.’ Hij legde een paar muntjes op het schoteltje, en stak een pepermuntje in zijn mond. ‘ wil je er ook een?’ Zijn dochter knikte. Toen hij dacht dat Tabby niet keek, draaide hij zich nog even om, en keek nog ene keer naar de vrouw. Hij hoorde haar stem in zijn hoofd, steeds weer. ‘ ik zal er voor je zijn, altijd…Jij en ik..We horen bij elkaar, zie je dat dan niet? Ik houd van je…’ hij schudde zijn hoofd. ‘ pappie? Kom je nou?’ snel draaide hij zich om. Hij pakte zijn dochters handje en samen liepen ze naar de uitgang.

Veirl

Re: [verhaal]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:32

Leuk begin, paar foutjes, maar ik heb niet zo een zin om ze er uit te halen Bloos

vamp

Re: [verhaal]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:47

bedankt voor je reactie!

over de fouten: ik heb een rare computer die om de minuut op hol slaat als de spellingscontrole aanstaat, dus die staat uit. ook de zinsopbouw is nog niet helemaal naar mijn zin, maar dat verbeter ik zodra ik daar zin in heb Lachen