[Tek] Al mijn opdrachten tot nu toe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

[Tek] Al mijn opdrachten tot nu toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 14:40

Heb maar eens al mijn opdrachten in 1 topic gezet om te laten zien wat ik tot nu toe zoal gedaan heb. Commentaar is welkom maar de opdrachten zijn, op die van Mareska na, allemaal al verstuurd dus er kan niets meer aan veranderd worden Lachen De 1e tekening heb ik ongeveer een jaar geleden gemaakt, de laatste ben ik nog mee bezig. Hieronder de tekeningen, bij sommigen staat ook de oorspronkelijke foto erbij. Bijna alle opdrachten zijn getekend met 2H en HB potlood op schetspapier, tot de tekening van Gringo & Unique, die heb ik met een doos varierend van 4H tot 6B gedaan. Vanaf de tekening van Pipi werk ik op grover aquarelpapier, dat is ook wel te zien. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of jullie vinden dat ik vooruit ben gegaan Lachen

1. Ginger van Tanya. Allereerste opdracht, ook nog moeilijke pose Tong uitsteken

Afbeelding

2. Dilaica van Gudrunlover. Nooit opgestuurd, heeft nooit betaald. Hier had ik nog een slechte scanner.

Afbeelding

3. Silvano van ArianneF

Afbeelding

4. Ginger van Tanya (zelfde pony idd, andere pose)

Afbeelding

5. Unique en Gringo van Gringo_HS13

Afbeelding
Gringo

Afbeelding
Unique

6. Timo van Lailapri

Afbeelding

7. Pipi van ladyenpipi

Afbeelding

8. Onassa van Onassa

Afbeelding

9. Soraya van Soraya1998

Afbeelding

14. Mareska van Mareska. Bijna af: voorlopig resultaat:

Afbeelding

Vind zelf wel dat het een hele verbetering is dat ik met meerdere hardheden ben gaan werken, tekeningen worden donkerder en sprekender. Op zich is er wel enige vooruitgang zichtbaar vind ik zelf maar ik ben nog lang niet tevreden Tong uitsteken

Guetta

Re: [Tek] Al mijn opdrachten tot nu toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:49

Ze zijn echt goed!..
De ene vind ik mooier als de andere...
Maar je stijl is super!

Ga zo door Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:46

Je stijl is veranderd Haha!
Je tekent nu volgens mij wat meer detail.
Heel mooi!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:05

je kan goed tekenen Haha!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:08

wow is echt mooi....persoonlijk vind ik de laatste het mooist...die ander met hoofdstel vind ik ook wel mooi......eigenlijk allemaal wel....... Clown
groetjes margo

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:09

Hoe donkerder je werkt, hoe beter ik je tekeningen vind uitkomen (of ligt het soms aan je scanner...?). Het meer accenturen van de tekeningen is veel aansprekender en levendiger. Overigens vind ik de laatste daarom ook het mooiste Lachen

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:15

wow jij mag ook wel een keer voor mij tekenen Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 17:09

VValar schreef:
Hoe donkerder je werkt, hoe beter ik je tekeningen vind uitkomen (of ligt het soms aan je scanner...?). Het meer accenturen van de tekeningen is veel aansprekender en levendiger. Overigens vind ik de laatste daarom ook het mooiste Lachen

Daar heb je helemaal gelijk in, vind het zelf ook mooier. Bij de 2e tekening was het een geval van slechte scanner, maar verder werkte ik tot de tekening van Unique en Gringo vooral met 2H en HB potlood, simpelweg omdat ik verder niets had. Nu werk ik met meer hardheden en grover papier, waarop je de details dus nog beter ziet en het nog donkerder wordt. En het was even wennen maar vind het zelf ook wel mooier!

Voor de rest: bedankt voor de leuke reacties! Mocht je interesse hebben in een tekening, dan kan je altijd PBen Lachen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:17

Waarom heb je van die afschuwelijke copyrights door je foto's heen gezet?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:25

Ellende schreef:

Ik vind ze eerlijk gezegd ook niet zo mooi. Bloos

Maar je tekent prachtig! Ik vind je laatste tekeningen wel een stuk mooier als de eersten. Die spreken gewoon meer.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:00

Ellende schreef:

Ik ben het er hier ook wel mee eens, maar je zult er wel een goede reden voor hebben

Ik vind die laatste tekening het mooist! Ja

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:03

Ellende schreef:

Wat ze had gezegd, doordat ze ze een keer zonder copyright had laten zien, en dat het meisje waar het toen voor was. niks meer van zich had laten horen. geen antwoord meer op pb's enzo. Dus gewoon zo de tekening uitgeprint zonder te betalen....

Beetje jammer zulke mensen altijd Boos!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:53

WAUW! Echt super-super-super mooi, ik vind ze echt helemaal top! Ik vind de shetlanders het minst, maar die anderen zijn zooooo mooi Kwijl

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 21:55

[quote="*Tamara ik ben nog lang niet tevreden Tong uitsteken[/quote]

OMG..Je kan zupermooi tekenen, je hebt megatalent en je tekeningen lijken echt en sprekend, en jij bent niet helemaal tevreden?
Ik zou zo met je ruilen..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 08:48

VValar schreef:

Sluit ik me voor de volle 100% bij aan Tong uitsteken

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 10:07

Mooi !! .. Kwijl

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 11:23

Ellende schreef:

Zoals Killian ook al zei, ik heb in het begin de fotos zonder copyright op Bokt gezet en ook aan het meisje laten zien voor wie die toen was. Ik heb de tekening hier nog steeds liggen, ze heeft niet betaald en ik vrees dat ze hem gewoon uitgeprint heeft. Ze reageert ook niet op PBs of wat dan ook. Dus dat vind ik gewoon zonde van mijn tijd, dan maar die copyright erdoor heen. Ik vind het ook niet mooi maarja... Nou moet ik ook zeggen dat ik geen held ben met PSP of wat dan ook, anders had ik het misschien wat minder opvallend kunnen maken maar ja... Lachen

Bedankt voor de leuke reacties verder! Haha!

@ Genee: ik vind wel dat ik mooi kan tekenen maar het kan altijd beter, ik zie nog steeds kleine dingetjes waar ik niet helemaal tevreden over ben. En er zijn gewoon mensen die het beter kunnen dan ik, dus ik blijf gewoon oefenen Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:54

Maar het is toch niet iedereen die niet betaald heeft?

Ik snap echt dat je dingen niet online zet zonder balkje zonder dat je betaald gekregen heb, maar ik zie geen reden voor de copyrights op tekeningen die je al verstuurd heb. Als je ze daar echt wil hebben: ga je gang, maar het punt dat ik wil maken is: zet ze er niet op omdat je denkt dat het 'hoort', maar weeg de voordelen (niet gestolen kunnen worden) af tegen de nadelen (voor iedereen die er naar kijkt, zien ze er minder mooi uit).

Over je tekeningen zelf: ik vind je ontzettend vooruit gaan! Ga zo door Knipoog Wat al gezegd is, hoe meer je met schaduw werkt, en hoe donkerder je durft te 'kleuren' hoe mooier je tekeningen zijn.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 12:06

Ellende schreef:
Maar het is toch niet iedereen die niet betaald heeft?

Ik snap echt dat je dingen niet online zet zonder balkje zonder dat je betaald gekregen heb, maar ik zie geen reden voor de copyrights op tekeningen die je al verstuurd heb. Als je ze daar echt wil hebben: ga je gang, maar het punt dat ik wil maken is: zet ze er niet op omdat je denkt dat het 'hoort', maar weeg de voordelen (niet gestolen kunnen worden) af tegen de nadelen (voor iedereen die er naar kijkt, zien ze er minder mooi uit).

Over je tekeningen zelf: ik vind je ontzettend vooruit gaan! Ga zo door Knipoog Wat al gezegd is, hoe meer je met schaduw werkt, en hoe donkerder je durft te 'kleuren' hoe mooier je tekeningen zijn.

Zit wat in inderdaad... Op zich is het wel een goed idee om ze online te zetten met een copyright erover zolang ze nog niet betaald zijn en in dit soort topics de copyright weg te laten. Ik heb alleen niet zo'n zin om mijn tekeningen over het web tegen te komen, maar op zich kan dat natuurlijk ook als een compliment beschouwd worden. Eigenlijk zoek ik nog naar een wat minder duidelijk logo, dat het minder stoort. Ik zet meestal mijn tekeningen alleen online als ik een opdracht af heb, dan stuur ik hem ook naar de persoon toe voor wie hij is. Is die tevreden en heeft die betaald, stuur ik hem op naar die persoon. En dit topic was eigenlijk een verzameling van tekeningen die ik tot nu toe online heb staan, inclusief logo omdat ik eigenlijk te lui ben om die anderen zonder logo te uploaden. Had er ook nog niet echt bij stilgestaan maar je hebt idd wel een punt! Lachen Zal eens vragen of er iemand op Bokt is die een wat minder duidelijk logo voor mij kan ontwerpen.

Enne, dank je wel voor het compliment Bloos Ik vind het ook steeds mooier worden met kleurverschillen en schaduwen maar fijn om te horen dat anderen er ook zo over denken Haha!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:22

Die laatste vind ik een mooist Kwijl je kunt echt zien dat je vooruit bent gegaan

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 12:24

Echt super mooi!!
_/-o_

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:51

Er zit inderdaad veel verbetering in de tekeningen Ja
De laatste vind ik echt super!

En wat die copyrights betreft, echt zonde dat er mensen zijn die zoiets doen, gewoon afprinten ipv betalen. Misschien moet je eens op zoek gaan naar tutorials op het internet om ze er wat 'beter' te laten uitzien, zodat ze niet al tè storend zijn Lachen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:22

Hee, erg mooi, je stijl is veranderd idd Lachen je tekent meer details, schaduwen en ruimtelijker. Erg mooi gedaan, vooral die Fjord is lief Lovers

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 15:51

Ik vind ze geweldig! Het wordt met de tekening mooier Lachen

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 16:52

wow! kon ik maar zo tekenen Haha!