[tek] Black Metal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fantine

[tek] Black Metal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:24

ik heb mn lieveling nagetekend, eindelijk af.

de scanner verlsechtert helaas het resultaat.

zo was ie in het begin dus alleen de omtrek zeg maar:

Afbeelding

en dit is het resultaat:

Afbeelding

dit is de foto:(klik op de foto voor vergroting)

Afbeelding

ik vind het oor wat raar geworden. het oog had misschien wat groter gemogen. dat er geen gespjes aan het hoofdsel zitten is bewust gedaan.

wat vinden jullie? graag commentaar en tips(vooral het laatste Knipoog )

Nikkitje

Re: [tek] Black Metal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:30

Het is een leuke tekening.
Wat betreft de ogen ben ik het wel met je eens: ze zijn aan de kleine kant. De oren ook, vind ik, persoonlijk.
De manen lijken nu trouwens één geheel, probeer dat niet meer te doen... Haalt veel 'echtheid' weg van een tekening. Verwerk er contrast en aparte lijnen in.
Verder pas op met het inkleuren, doe je het wel, doe het zo levendig mogelijk ...
De eerste is een schets , neem ik aan, misschien is het voor je zelf handiger om echt meer te schetsen, dan heb je een veel beter beeld van de verhoudingen en onderdelen die niet kloppen.

Het is een leuke en lieve tekening, zeker eentje om te bewaren Ja

Nog veel succes en plezier met tekenen... Ik hoop dat je wat aan de tips hebt...

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:18

Ik vind hem erg mooi hoor Haha!

de schets vind ik zelf al heel mooi
alleen als je hem hebt ingekleurd vind ik het oor beetje raar maar dat kan aan mij liggen Verward
Maar ik doe je het niet na dus mijn complimenten Tong uitsteken

galopeerder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:19

Eindelijk mijn tips even! Ik moet zeggen dat het al beter gaat! Goed, hieronder even wat ik je al had gezegd, maar omdat je vroeg om het in het topic te zetten:

Zijn wel leuke tekeningen hoor! Alleen, ik weet niet of je het van een foto van de penny hebt, of zo'n soort tekeningetje. Als ik je namelijk een tip mag geven: van een foto natekenen. Daar heb ik het zelf namelijk ook van geleerd. Daar zie je vaak veel schaduwen, en dan is het inkleuren ook niet grote vlakken, maar heel precies (maja, komt mss ook omdat ik zo precies teken ) licht en donker. Ik gebruik dan ook speciale potloden, dat is ook wel handig. 9B voor de donkere vlakken en 2H voor de lichte. En zo'n beetje alles er tussenin zo.
En plaatjes die zegmaar getekend waren in de penny, had ik heel erg geschetst, zo'n tekening had ik ook op m'n site staan. Leer je ook veel van hoor: gewoon schetsen, heel veel lijnen zetten, ook al zijn het er heel veel. Niet dik, maar heel licht, totdat je de goede vorm ziet, maar niet uitgummen en er met een dikke lijn overheen gaan. Dat is juist niet altijd mooi. Ik zeg niet dat je dat doet hoor, maar dat is wat wij allemaal op school leren, dus ik geef je alleen maar al deze tips mee.

Dat met die potloden, snap ikzelf ook wel hoor. Ik heb in het begin ook veel met hetzelfde getekend, maar op een gegeven moment begin je te merken dat het best lastig is. HB vind ik zelf heel lastig om te tekenen. Als ik je iets kan aanraden is het 2B. Die kan je in veel winkels wel krijgen, maar goed, hoeft niet hoor. Maar als je er zin in hebt, kun je die geloof ik voor 70 cent ofzo al krijgen. Ik heb zelf op een gegeven moment een doos gekocht met potloden van 9B tot 2H, erg fijn moet ik zeggen. Ze waren wel 12 euro ofzo, maar je hebt er wel wat voor. Maar ik zou eerst 's gewoon zo oefenen, daar heb je nog niet zulke potloden voor nodig denk ik.

Goed, deze tips hebben dus geen betrekking op deze tekening.
Als ik zo nog 's mag zeggen over deze tekening..
- Hm.. Met dat inkleuren, zou ik meer schaduwen tekenen (jaja, ik heb makkelijk praten, schaduwen waren altijd mijn beste kanten..). Dat het meer overloop zegmaar. Dit hoef je niet meteen helemaal mooi en spectaculair te doen. Dit kan je ook oefenen (zo hebben wij dat geleerd) door een cirkel te tekenen. Hier maak je een bol van, door de top wit te laten, en onderaan helemaal donker. Je kan het besten dan van onder naar boven tekenen, dus donker naar licht, dat gaat het makkelijkst. Zo heb ik dat geleerd, en zo leer je makkelijk de overgangen te maken. Verder kan je van deze ontstane bol dan een slagschaduw maken. Deze begint onder bij de bol, zo teken je heel licht de bol als schaduw. Bij de punt van de bol teken je nog donker, en zo loopt ook dat van donker naar licht. Goed, even iets totaal anders dan paarden, maar wel een goede oefening voor het tekenen van schaduwen!
- Dan verder.. Ik zou de manen niet te gelijk tekenen. Begin met wat plukjes haar te schetsen, en maak zo plukken manen, de ene wat donkerder weer dan de andere. Dit hoef je helemaal niet precies te doen (nou ja, ook geen ontzettend slordige bos natuurlijk), dat zijn echte manen ook niet. Ook hoef je niet elk plukje te tekenen (niet dat ik bedoel dat je dat nu doet, maar gewoon een tip), maar je kan al heel veel bereiken door maar weinig plukken te schetsen.
- Het oog: zoals je zelf al zei, zou die dus wel iets groter kunnen. Ook zou ik wat donkerdere schaduwen om het oog tekenen, met wat meer overgangen tussen donker en licht. Je zou ook een wit (of gewoon meer wit) kunnen laten. Dit geeft een oog meer indruk, dan spreekt het iets meer zegmaar.
- Ook zou ik de bitring niet helemaal wit laten met een randje. Je kan van randen naar binnen ook van donker naar licht gaan, dit is nog best precies, dus mss dat het gewoon niet lukt hoor. Probeer het effect te geven dat het glanst, door bv. ook hier een klein stukje wit te laten.
- De bandjes van het hoofdstel zouden ook iets dikker mogen, vooral de keelriem.
- Als je 2 dezelfde kleuren vlakken tegen elkaar hebt, zou je een heel klein wit randje kunnen laten. Je moet wel oppassen, want als er iets verkeerd gaat is het vaak al niet zo heel mooi meer. Je kan zien wat ik bedoel, als je op m'n allereerste tekening kijkt, daar heb ik dat meerdere keren gedaan. En op m'n laatste tekening heb ik het geloof ik ook gedaan. Ook bij die pony Pride met die bos haar geloof ik. Je vindt vanzelf wel iets dus Knipoog .

Goed, ik hoop dat het niet teveel tips zijn. Niet alles heeft betrekking op deze tekening, maar het meeste kwam zo in me op, en zet ik er maar gewoon bij. Hoop dat je er iets aan hebt!

Mariëlle

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 18:25

Ik kan hier totaal geen commentaar op geven. Maar hij is leuk geprobeerd. Ik vind hem alleen wat "houterig" en zijn manen lijken wel erg eh, ja nep Haha! Zijn oog is idd ook wat klein. Maar ik doe je het iniedergeval zo niet na, want ik kan nog niet eens een oor of neus alleen al tekenen. Leuk gedaan.

love_tommy14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:48

je tekeningen worden steeds mooier dus ga zo door!
verder zijn het oor en oog een beetje klein en de manen zijn beetje raar...maar mss als je ze wat langer maakt dat het er wat mooier uit ziet...
verder zou ik proberen om wat meer te schetsen..
ik zal ook is proberen om een paard te gaan tekenen... of mss wel tommy:P maar denk niet dat ik ver kom...maar dat hoor je vanzelf nog wel;)
byebye...
en ga zo door:P

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:56

gaat steeds beter Haha!
alleen het oog is nog een beetje raar
maar t gaat de goede kant op Haha!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:51

bedankt voor de reacties Schijnheilig Knipoog

hebben er nog mensen tips? oa. hoe je het beste een paard kan inkleuren?

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:41

Ik vind het oog te klein en er zit geen leven in, ook de manen en de oren vind ik een beetje nep, bij de oren vind ik dat je het meer 'een' moet maken, de4 puntjes van de oren..die moeten zegmaar wel donkerder worden, maar dat moet je niet in1 keer zo hebben, maar gewoon steeds donkerder zegmaar..Ik kan het ook niet maar het zijn maar tips Tong uitsteken.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:38

Ik vind hem wel mooi gelukt
Ik kan niet zo tekenen Tong uitsteken