bewijs was meer in de zin van dat ik veel verzoeken krijg om portretten te schilderen en dat mensen niet willen geloven dat het gewoon niet goed genoeg is (hoe bedoel je perfectionistisch
)
en dan nu het quoten
:
Rinske schreef:Ik denk dat het ook komt omdat het niet echt een eenheid is. De achtergrond is zo verschillend van het paard, dat dat er wat vreemd uitziet.
Heb je denk ik wel gelijk in, hoewel 'in het echt' wel wat minder is doordat de zichbare penseelstreken weer een overeenkomst is.
JoSav schreef:Ook denk ik dat het resultaat meer naar tevredenheid was geweest als je wat minder van die standaardtinten bruin had gebruikt en wat meer lef had getoond wat kleur betreft; kleuren als rood, oranje of blauw.
De enige kleuren die ik heb gebuikt zijn de primaire kleuren en zwart en wit, ik meng altijd op het doek zelf, door de afstand van de foto mengen de kleuren dus ook vanzelf wat meer. Meer geel had er idd in gemoeten. De vachtkleur zelf is paars/bruin, dat is in het echt ook zo. Haar manden zijn een beetje dofzwart, normaal zou ik bij zwart een blauwe glans maken, maar dat is bij haar gewoon niet, dus ik heb geen idee wat ik dan moet doen. oranje gebruik ik eigenlijk heel weinig, vind het gewoon geen mooie kleur, en rood is gewoon niet Gaia (hoewel die kleur haar wel geweldig staat
)
JoSav schreef:Ik vind overigens wel dat je paard een ontzettend lieve, en zachtaardige indruk achterlaat, wat het zeker de moeite waard maakt. Een schilderij is natuurlijk nooit af, dus waarom zou je deze ergens op een stapel smijten als je nog verder kunt experimenteren met de basis die je nu al hebt?
Haar karakter komt dus wel goed over en dat is toch wel het belangrijkste.
Schilderijen maak ik altijd gewoon in 1 keer, tenzij het echt een ramp is dan schilder ik hem nog wel eens over, maar omdat ik echt met natte verf werk is het niet echt mooi om hem nu nog bij te werken, dan zie je echt de verschillende lagen terwijl het nu meer vangogh-erig is (mensen die ooit een van Gogh van dichtbij hebben gezien zullen wel weten wat ik bedoel
)
marjoke schreef:ook heb je vanaf het linker neusgat tot aan het oog een te opvallende lijn. daardoor krijgt hij een ietwat platte neus.
mag ik ok nog vragen welke verf het is? acryl?
Die vreemde lijn zie ik nu pas, nu ga ik me daar weer aan storen
Het is idd acryl.
@ nameless
Als viktor deze is dan heb ik die idd gemaakt
, kan me bij die 'nameless' herinneren, maar weet niet of dat ook klopt
, de schimmel is dan niet van afkomstig.
Aquarell doe ik niet aan, daarvoor moet je bij Ellende zijn
, wel maak ik ze met pastel in het groot 
Nog even ter vergelijking, hier staan wat foto's van Gaia: http://www.dejart.nl/Gaia/