[Verhaal] Nog zonder titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

[Verhaal] Nog zonder titel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 20:59

Hoi! Omdat ik een paar verhalen hier op bokt volg, kreeg ik zelf ook zin om te gaan schrijven. Dit is pas een beginnetje, ik heb het verhaal alleen nog maar in m'n hoofd in grote lijnen, dus daarom ook nog geen titel. Okee, genoeg gepraat, hier het eerste stukje:

“Ga je zaterdag mee de stad in?” vroeg Suzanne aan Christel. “Ehm.. ja, gezellig.” antwoordde ze. Christel voelde zich nu heel rot. Loes had haar gevraagd mee te gaan zwemmen zaterdag, maar Christel had het afgeslagen, ze zei dat ze naar de verjaardag van haar oma moest, maar eigenlijk was het omdat ze liever niet met Loes gezien wilde worden. Loes was in het begin van de middelbare school haar beste vriendin geweest, ze waren beide een beetje alleen, waardoor Loes en Christel elkaar opzochten. Nu, in de 2e, was Christel erachter gekomen dat andere meiden Loes een studie, sullig en stom vonden. Christel wilde niet dat zij dat ook gevonden werd, dus nam ze meer afstand van Loes en ging meer met de populaire meiden om. Ze schaamde zich voor haar gedrag, maar ze was zo bang, zo bang om ook gepest te worden.

Nu maar hopen dat Loes niet ontdekte dat Christel met Suzanne, Annemiek, Linde en Marloes de stad in ging. Christel was een broodje aan het eten, het was middagpauze. Ze staarde voor zich uit, nog steeds denkend over haar vreselijke gedrag tegenover Loes. Loes was eigenlijk heel aardig en behulpzaam. Ze werd opgeschrikt door Annemiek. “Hey Chris! Ik heb zo’n zin in zaterdag! Ik wil sowieso een nieuwe bikini, voor de rest zie ik wel.” vertelde ze opgewekt. “Leuk! Ik heb een hele gave Lee-broek zien liggen bij de Joy, ik denk dat ik die ga kopen, en anders een andere leuke jeans.” zei Christel terug. De meiden kletsten nog wat en verder verliep de pauze rustig. Na de lessen Engels en Aardrijkskunde was Christel vrij. Ze fietste in haar eentje naar huis, zoals gewoonlijk, omdat ze op een boerderij buiten het dorp woonde. Thuis begroette ze haar vader, liep naar binnen, dumpte haar tas en ging naar haar kamer. Ze drukte op de Aan/Uit-knop van de computer, wachtte totdat hij opgestart was en meldde zich aan op MSN.

Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden, er moet nog een heleboel bij worden bedacht hoor. Lachen

_Marinke_

Re: [Verhaal] Nog zonder titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:03

Dit stukje vind ika l erg leuk!! je kunt leuk vertellen hoor... je moet er een heel boek van gaan maken!! erg goed en leuk!! Haha!

Ben benieuwd hoe het afloopt.. Knipoog:P:D

Greetzz

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:08

Leuk begin nichiej Haha! Leuk verhaal, boeiend om te lezen *LOL*

Ik ben niet zo'n schrijfstertje Lijst , maar goed.... Heel veel succes aan iedereen die mee helpt schrijven!
*o/*Go Mensjes!!! *o/*

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 22:14

Oeii.. nu al een heel boek Tong uitsteken Toch nog maar niet.
Bedankt voor deze 2 leuke reacties! Lachen Ik schrijf morgen waarschijnlijk wel verder.

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:03

Hier het nieuwe stukje:

Marloes, nog een paar meiden die Christel van de basisschool kende en een paar andere klasgenootjes van haar waren online. Ze kletste wat met Marloes en een aantal anderen, maar er was niet zoveel aan, dus meldde Christel zich af en ging tekenen. Ze deed dat graag, vaak tekende ze Manga of de boerderijdieren. Nu begon Christel ineens vreselijk snel te tekenen, allerlei gedachten raasden er door haar hoofd, het potlood ging bijna nog sneller dan die gedachten. Opeens stopte ze, alsof er een op hol geslagen machine in een klap er mee ophield. Ze keek naar wat er precies op haar papier stond. Een meisje, bij een grote groep mensen, twijfelend kijkend naar het kleine groepje mensen aan de andere kant van het plein. Christel besefte dat zij dat meisje was. Ze was verward en moe. Beneden ging de achterdeur open, en ze hoorde haar moeder vrolijk “Hallo!” roepen. “Hoi mam.” riep ze terug. Christel besloot dat ze ook maar even naar beneden ging. “Hoi lieverd! Oja, pap vroeg of je hem nog even wou helpen met de varkens voeren, Jan en ik moeten straks naar die afspraak.” zei haar moeder. “Oja, is ook zo.” dacht Christel. Het viel haar nu pas op dat haar moeder een uur eerder thuis was dan normaal. “Wat voor eten kan ik maken, mam?” vroeg ze. “Ik heb een kant-en-klaar bakje lasagne voor je meegenomen. Makkie.” Antwoordde haar moeder. Met “Okee.” sloot Christel het gesprek af, deed haar laarzen aan en liep de schuur in.

Ik ben niet helemaal tevreden over het stukje van de tekening, vind het een beetje vreemd, maar weet niet hoe ik het anders moet maken. Iemand tips?

Groetjes Mariëtte! Kusje

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:06

Jettie schreef:
Ik ben niet helemaal tevreden over het stukje van de tekening, vind het een beetje vreemd, maar weet niet hoe ik het anders moet maken. Iemand tips?

Groetjes Mariëtte! Kusje

Misschien dat ze haar ogen dicht deed en begon te tekenen.
Zo kan het ook best, met je ogen dicht tekenen klinkt ook best raar. Haha!

Maar goed geschreven, leuk! Ja

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 20:47

Nadat ik gisteravond en vandaag heb nagedacht over dat teken-stukje, ben ik erachter gekomen dat het eigenlijk nergens op slaat. Dus ik heb dat stukje verwijderd in Word; en voor jullie; lekker vergeten. Okee, genoeg weer gekwebbeld; hier het nieuwe stukje:

Toen Christel’s ouders vertrokken waren ging ze nog even TV kijken, en ze zette haar lasagne in de magnetron. Het was best saai, zo alleen thuis. Om zich wat minder alleen te voelen ging ze maar weer MSN’en. Francine, een klasgenootje, begon meteen tegen haar te praten. “Weet je al wat er gebeurd is?!” vroeg ze. Christel zag dat Francine meteen weer aan het typen was. “Nee, vertel” antwoordde Christel. “Loes’ moeder heeft een ernstig ongeluk gehad! Ze ligt nu in het ziekenhuis, ze is buiten bewustzijn en er heel slecht aan toe!” was het antwoord. Christel was er stil van. Ze was vreselijk geschrokken. Loes’ moeder was zo’n lief mens, en wat vreselijk zielig voor Loes. “Hoe is het gekomen?” vroeg ze. Ze kreeg snel antwoord; “Toen ze terugkwam van haar werk fietste ze het kruispunt bij de Gemberlaan en de Torenweg over, en een autobusje keek niet goed uit, en die schepte haar.” Wat vreselijk... dacht Christel. “Ooh... wat erg!” was haar reactie. Ze was heel, heel erg geschrokken van dit nieuws. Het liefst trooste ze Loes, en deed ze alles waarmee ze Loes en haar gezin kon helpen. “Maar die meiden, die zouden me een oud omaatje vinden, en dan was ik voor de rest van mijn schooltijd een butje.” dacht ze. Aan de ene kant kon het haar helemaal niks schelen wat die meiden vonden, pech dat ze dan niet stoer meer was. Maar aan de andere kant wou ze toch bij ze blijven. Dit moesten haar vriendinnen voorstellen, maar eigenlijk was ze doodsbang voor ze. Ze meldde zich af, plofte neer op haar bed en begon zachtjes te snikken. Ze wist echt niet meer wat ze hier mee aan moest.

stilletjes vind ik het best wel jammer dat er zo weinig mijn verhaal lezen. Verdrietig

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:24

ik lees je verhaal ook, maar ik heb tot nu toe nog nix gepost Clown Vind het wel een leuk verhaal! K zou het leuk vinden als je verder schrijft.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:15

Ik lees ook hoor! Lachen Is wel een leuk verhaal, beetje warrig ergens maar wel leuk, je merkt duidelijk dat ze een dilemma heeft. Dus van mij mag je verder schrijven! Knipoog

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:36

Ik lees ook hoor !! Ga vooral door !!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 18:37

Kewl hoor! Haha! als je meer schrijft ga ik zeker lezen!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 10:40

Sorry dat ik zo lang niks heb geschreven. Daarom vandaag een iets langer stukje:

Christel kon die avond niet slapen. Ze dacht de hele tijd aan wat ze moest doen morgen. Iedereen had het er natuurlijk over. Zouden de meiden echt niet snappen dat Christel Loes graag wou helpen? Dat dit vreselijk was voor Loes? En dat ze echt steun nodig was? Nog veel meer vragen spookten er door Christel’s hoofd. Ze was doodop, en uiteindelijk viel ze toch in een warrige slaap. Ze droomde over de schooldagen, Christel zou Loes helpen, en staal uitgelachen worden door die stomme meiden. Loes werd daardoor nog verdrietiger, omdat hun niet snapten wat er met haar en haar gezin gebeurde, en dat ze er om konden lachen dat iemand haar probeerde te steunen.

De volgende dag was Loes niet op school, dat was ook wel logisch na deze schok. Er werd binnen Christel’s klas heel veel over het ongeluk gepraat. Vanochtend had Christel besloten dat ze Loes ging helpen. Het scheelde haar helemaal niets meer wat die rotmeiden ervan zouden zeggen. Vanmiddag zou ze bij Loes langs gaan. Verder verliep de dag rommelig, en de meiden deden net zoals in Christel’s droom verschrikkelijk gemeen. Uitspraken als “En nu moet Loesje janken..” en “Net goed, dom kind.” rolden er over tafel. Christel kreeg er tranen van in haar ogen. Opeens werd ze heel boos en schreeuwde: “Jullie weten niet wat Loes mee maakt! Het is vreselijk voor haar! Jullie zijn gemene rotmensen! Stoppen!”. De hele school keek om en sommigen staken hun duim op en zeiden; “Goedzo Christel!” of “Goed gezegd!”. Christel kreeg weer een klein lachje op haar gezicht. Niet iedereen was zo gevoelloos.

Maar voordat Christel naar huis wou fietsen, kwamen de meiden op haar af. Ze draaiden om Christel heen. “Zozo, krijgt Chrisje ook nog commentaar?” zei Suzanne. “Als je bij ons wilde blijven, had je toch moeten doen wat wij zeggen. Nu heb je pech gehad, je kiest voor dat zielige, kleine mormel van een Loesje. Je hoort nog wel van ons!” volgde.
Christel fietste zo snel mogelijk naar het huis van Loes. Ze probeerde niet te geschrokken over te komen.

Commentaar is altijd welkom, ik wil er ook graag iets van leren! Lachen

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:43

Commentaar???? H ier op! Dat kan niet! vind dat je t heel goed doet! Schrijf maar snel meer Haha! Haha! Haha! Haha!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:56

Jeeetje Mariëtte!!
Nooit geweten dat je zo goed kon schrijven! Had je niet even vertelt dat je een verhaal op bokt had gezet!
Nou, ik vind het echt een leuk verhaal hoor! Schrijf snel verder!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:00

Rosalie123 schreef:
Jeeetje Mariëtte!!
Nooit geweten dat je zo goed kon schrijven! Had je niet even vertelt dat je een verhaal op bokt had gezet!
Nou, ik vind het echt een leuk verhaal hoor! Schrijf snel verder!

Idd Roos, het schrijftalent in onze familie moet worden aangemoedigd!!!...
Go Jet! Ga zo door.....dan verveel ik me ook niet zo Cool

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 21:04

Jette, Pette, Jette, Pette!! ga dooooooorrrrrrr wil meeeeeeeeeeeeeeer Tong uitsteken erg spannend hoor!! en jij maar zeggen dat je neit kan schrijven he!! wel dus Tong uitsteken

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:26

commentaar: euh...... Heb k niet!!
Schrijf zeker verder!!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:30

Vind t mooi dat ieder1 zo positief is jetje! That's the spirit (voro jou de vertaling: zo moet je doorgaan Haha! Haha! Haha!)

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:32

Hmm.
Vooral in het eerste stukje kwam ik af en toe een spellingsfout tegen, of miste er een hoofdletter etc.
Het verhaal leest verder lekker.
Het stukje met de tekening was juist mooi Lachen.
Maar goed, het is jouw verhaal.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:44

hee hallo, wáár blijft het nieuwe stuk Vork Clown

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 21:04

Ja sorry, ik heb vaak geen zin & inspi om te schrijven. *schaamt zich*
Maar toch weer even een nieuw stukje, om jullie niet heel boos te maken:

Bij Loes aangekomen werd ze vriendelijk ontvangen en kreeg ze wat te drinken. Christel zag dat iedereen rode ogen van het huilen had, en totaal niet in een vrolijke stemming was met dit prachtige weer. Dat was natuurlijk ook wel heel logisch, wat had ze dan verwacht? Christel zelf zat ook niet lekker in haar vel. Ze was verward, moe en bang. Loes en Christel vertrokken naar Loes’ kamer. Ineens barstte Loes in huilen uit. Ze vertelde al haar gevoelens aan Christel. “Ik ben zo bang! Waarom mama? Waarom moest ze net op dát moment daar fietsen? Waarom reed die auto er precies op dat moment langs? Waarom niet één minuut later?” zei ze door haar tranen heen. “Ik weet het niet lieverd, het is vreselijk, ik hoop dat ik je overal in kan steunen. Je mag alles aan me vertellen.” Was Christel’s antwoord. “Hoe gaat het nu met je moeder?” vroeg ze voorzichtig. “Ze is wel weer bij bewustzijn, maar de klap heeft ook haar longen aangetast, ze ademt heel moeilijk. Ze zal nog heel lang in het ziekenhuis moeten blijven, en…” vertelde Loes. “En wat?” vroeg Christel. “Er bestaat een kans dat.. dat ze overlijd.” zei Loes. Na die woorden begon Loes weer hard te huilen en rende naar beneden. Christel staarde haar na, en begon zelf ook zachtjes te huilen. Natuurlijk had ze dit ook wel kunnen weten, maar nu zei Loes het echt tegen haar. De kans bestond.

Ik zat er net weer lekker in, en dan wil je zus. Boos! Nouja, ik beloof jullie dat ik vanaf nu wat meer zal schrijven!

Kuzzies Mariëtte!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:08

Dit is al weer heel goed! Haha! vind dat je t heel leuk doet Haha!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:52

Lijkt een beetje op mijn verhaal.
Leuk hoor! Lachen

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 01:46

leuk hoor!!
vooral doorgaan!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:29

Yo Go Jet!!! Ga zo door! Ik volg je verhaal trouw! Ik ben hartstikke-super-heel erg- geweldig-gigantisch-verschrikkelijk nieuwsgierig naar het volgende stukje!!! Haha! *LOL* Lovers xxx Plien