[tek] Eerste tekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[tek] Eerste tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:59

Ik roep wel altijd dat ik niet kan tekenen, maar eigenlijk had ik het nog nooit echt geprobeerd. En als ik dan al die prachtige tekeningen hier zie begint het toch wel te kriebelen... Dus vandaag potloden gekocht en wat geprobeert. Het is niet echt goed gelukt. De verhoudingen kloppen niet helemaal, de schaduwen zijn niet mooi en het is te krasserig.. Maar, oefening baart kunst zeggen ze altijd, dus ik blijf het gewoon proberen! Als jullie tips hebben: Graag!

Afbeelding

marjoke

Re: [tek] Eerste tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:02

vind hem voor echt te eerste keer wel best mooi geworden hoor Lachen
alleen snap ik niet wat er met de mond aan de hand is... is dat wit nu een vlek of tanden Vork
verder heb ik tips gegeven in het andere topic denk ik Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:04

Het moet een soort van zwarte vlek voorstellen (roze bekkie met zwarte vlek dus zeg maar).. Alleen dat is niet helemaal gelukt Clown

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:10

één echte tip: wat de kwaliteit van je tekening ook is, als je iets meer moeite doet om hem goed te presenteren (dat je alleen de tekening ziet, en niet het kladblok en een deel van de achtergrond op je tekening)

Voor een eerste tekening is ie lang niet slecht hoor, probeer wat losser te werken, je mag best twee lijnen neerzetten in plaats van krampachtig proberen in één keer een lijn goed te hebben. Als je merkt dat je teveel gaat krassen, pak dan een zachter potlood (2B is zachter dan B is zachter dan HB) en ga niet harder drukken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:16

Ellende schreef:
één echte tip: wat de kwaliteit van je tekening ook is, als je iets meer moeite doet om hem goed te presenteren (dat je alleen de tekening ziet, en niet het kladblok en een deel van de achtergrond op je tekening)

Snap ik, maar kreeg 'm niet helemaal goed op de foto.. Ik had nog wel een andere gemaakt, maar die was door de flits heel licht geworden. Dus toen toch maar deze gepost.

Ellende schreef:
je mag best twee lijnen neerzetten in plaats van krampachtig proberen in één keer een lijn goed te hebben.

Hoe bedoel je dit precies?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:22

Neem dan even de tijd om in bijvoorbeeld paint of een ander tekenprogramma alleen de tekening uit te snijden. Het ziet er gewoon een stuk verzorgder uit Knipoog Maar goed, ik kan hier uren over doorzeiken en dat zal ik je besparen. Ik zie op het internet soms hele kunstwerken langskomen die dan op zo'n banketstaaf manier gepresenteerd worden, gewoon doodzonde.

Ik bedoel dat je hele strakke lijnen als omlijning gebruikt. Ik vind het zelf makkelijker om m'n lijnen iets lichter te houden, en schetseriger te werken, dus beginnen met lichte dunne lijnen, en van daaruit verder werken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:29

ok, ik snap wat je bedoelt. Ik zal er de volgende keer om denken Ja .