[verhaal] De mysterieze vrouw.Commetaar welkom!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

[verhaal] De mysterieze vrouw.Commetaar welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 00:03

Hoi,
Ik doe een poging om een enigzins boeiend verhaal te schrijven. Heb inspiratie genoeg maar de opbouw enzo moet natuurlijk goed zijn, oftewel commetaar zeer welkom!

Citaat:
Daar zat ik dan te wachten in het bushokje ineengedoken in mijn jas. De regen viel met bakken gelijk uit de hemel niet bepaald een pretje dus. Eindelijk kwam daar mijn bus aan, lijn 15 station ns. Snel stap ik in, laat mijn ov zien en zoek een stoel bij het raam. Ik sla mijn break out open en begin te lezen. Eigenlijk is het ook maar een raar blad, wat interesseert mij nou eigenlijk wat al die beroemdheden doen. Toch blader ik het even door om het niet veel later in mijn tas te stoppen en mijn mp3 maar aan te zetten. Ik word meegevoerd met de muziek, laat me los en verdwijn tussen de klanken, langzamerhand dut ik in. Als er een koude rilling door mijn lichaam trekt krijg ik in de gaten dat er iemand langs mij is gaan zitten. Een vrouw. Ik krijg een naar gevoel in me maag die me aangeeft dat er iets niet klopt. Maar wat klopt er niet? De vrouw is doorweekt, haar rossige dunne haren plakken aan haar natte hoofd. Haar broek zit aan haar benen vastgezogen en er druppelen langzaam waterdruppels vanaf.
Ze heeft een grote tas bij zich, niets in de gaten hebbend dat ik haar eigenlijk al 5 minuten aan zit te staren schrik ik op. Ze draait zich om en kijkt me recht in mijn ogen aan. Haar ogen zijn leeg, alsof er nooit iets in heeft geleefd, dood en grauw. Angst giert me door me lichaam, ik word zenuwachtig krijg het warm en begin te zweten. Weg hier denk ik, ik moet hier weg. Weg van haar. Gelukkig zijn we gearriveerd op het station en snel haast ik me de bus uit. Ik loop meteen door naar de wc’s en gooi een plens koud water in mijn gezicht. Daar begin ik mezelf aan te kijken en er schieten veel vragen door me hoofd. Wie was ze? Waarom kwam ze langs mij zitten? Waarom werd ik zo beroerd van haar? Langzaam loop ik door naar mijn trein en van daar in slaap. De rest van de dag ben ik er helemaal met mijn hoofd niet bij. Verschillende mensen vragen wat er is maar daar reageer ik niet op. Ik kan alleen nog maar aan haar denken. Wie is zij?

Eve_lien

Re: [verhaal] De mysterieze vrouw.Commetaar welkom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:13

De eerste regels staan in de verleden tijd, daarna ga je over in de tegenwoordige tijd.

Citaat:
De regen viel met bakken gelijk uit de hemel niet bepaald een pretje dus.

Dit is ook meer spreektaal. Je kan er beter iets van maken als;
De regen viel met bakken tegegelijk uit de hemel, wat niet bepaald een pretje was.

Het is; een gevoel dat ipv. dit.

In Nederland is het niet gewoon om te zeggen; langs iemand gaan zitten. Hiervoor gebruiken we meestal gewoon; naast.

Sommige zinnen lopen niet lekker en missen een komma of iets dergelijks, maar k vind het een leuk begin verder.
ben benieuwd hoe het verder gaat!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 00:19

Ja je hebt helemaal gelijk. Dat van die verleden en tegenwoordige tijd is altijd mijn struikelblok geweest goed dat je me er op wijst. Heb al weer 2 jaar geen nederlandse les gehad dus je moet me er inderdaad gewoon op wijzen wat ik fout doe!
Bedankt!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:39

woei , jij kan goed verhalen maken!
succes nog!!
Spannend verhaaltje hoor, komt er nog 'n vervolg? Bloos Haha! kuss!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:24

Wil je echt commentaar? Hier dan Haha! Knipoog

Daar zat ik dan te wachten in het bushokjekomma ineengedoken in mijn jas.

Snel stap ik in, laat mijn ov zien en zoek een stoel bij het raam.Dit is dus de plaats waar je overgaat op tegenwoordige tijd, iets aan veranderen dus

Eigenlijk is het ook maar een raar blad, wat interesseert hetmij nou eigenlijk wat al die beroemdheden doen.... dit is een gedachte, misschien kun je dit ook aangeven.

Ik word meegevoerd metmoet volgens mij door zijn de muziek,

de klanken,punt langzamerhand

Ik krijg een naar gevoel in me maag die het gevoel, dus datme aangeeft dat er iets niet klopt. me kan misschien beter weggelaten worden

'Ze heeft een grote tas bij zich, puntniets in de gaten hebbend dat ik haar eigenlijk al 5 minuten aan zit te staren schrik ik op.' In deze zin zitten veel fouten:
- Die punt moet er staan omdat die tas en wat jij in de gaten hebt totaal niet met elkaar in verband staan.
- Niets moet niet zijn
- vijf in letters schrijven.
- Waardoor schrik je op? Doordat je merkt dat je haar al zo lang zit aan te staren? Of doordat zij je aankijkt? Hele zin moet dus veranderd worden.

kijkt me recht in mijn ogen aan. Dubbel. Als ze je recht aankijkt is in mijn ogen al overbodig geworden.

me moet mijn zijn. Staat op meerdere plaatsen in je verhaal.

ik word zenuwachtig komma krijg het warm... het wordt wel een beetje een opsoming zo

Weg hier komma denk ik, ik moet hier weg. Weg van haar. Je zou aanhalingstekens kunnen zetten voor het 'gedachtecitaat'.

Daar begin ik mezelf aan te kijken... Beetje rare zin. 'Ik kijk mezelf aan in de spiegel' oid klinkt een stuk beter. Bovendien vergeet je aan te geven dat er een spiegel is.

Waarom kwam ze langs naastmij zitten?

De rest van de dag ben ik er helemaal met mijn hoofd niet bij... Kan je beter weglaten, is spreektaal.

Ik hoop dat je me niet te streng vind, je vroeg om commentaar Lachen . Opzich een leuk idee. Vind het wel een beetje vreemd dat de ikpersoon maar één emotie heeft, namelijk angst. Is het niet logischer dat ze ook wat over haar eigen reactie gaat nadenken? Dat ze zich, als je de vrouw niet meer ziet, gaat afvragen waarom ze zo idioot deed? Dat ze het eigenlijk maar onzin vind dat ze de ogen van die vrouw zo beangstigend vind? Hierdoor wordt je verhaal snel leuker, omdat het wat minder eenzijdig is. Bovendien is het wel leuk voor de lezer te zien dat de ikpersoon twijfelt terwijl hij weet dat het waar is wat ze denkt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt Lachen

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:12

Ik heb de laatste tijd erg weinig tijd maar kieffertje erg bedankt voor je commentaar kan zeker vooruit nu!
Zodra ik weer tijd heb ga ik weer verder schrijven want heb ideeen genoeg!

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:19

het is egt een mooi verhaal daar wil je het einde gewoon van weten