tip's gevraagt!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liekje

tip's gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 19:49

hoi,

ik had een vraagje. weet er iemand misschien hoe je bomen heel erg realitisch kan tekenen? mij boken lijken nu wel op die uit van die stripboeken. en dat wil ik veranderen. dus heeft er iemand tips?

grotejs lieke

Sweety14

Re: tip's gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:04

Oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:13

"Oefenen"
Hoe droog Clown

Maareh; heb je misschien een voorbeeldje? Dan is het makkelijker te zien etc, of je veel met schaduwen en diepte etc werkt of niet en *blaat; voorbeeldje dus?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:48

Het beste is gewoon een voorbeeld ernaast te leggen [weet niet of je van foto natekend?] Probeer gewoon goed naar alle verschillen te kijken in de boom, schaduwen, bladeren e.d.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:19

Ik teken altijd eerst een skelet: dus een soort 'stokjes/lijntjes' de takken aangeven, en vanuit daar de 'stam/takken' eromheen. Ik ben heel erg fan van bomen in de winter, dan hoef ik namelijk geen blaadjes te tekenen, maar als ik er niet onder uitkom dan teken ik eerst vaak 'vlakken' schaduw donker/licht en breng daar meer detail in voor individuele blaadjes.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 15:35

Begin met de basis, dat wil zeggen de grove outline (stam, takken enz). Dan verdeel je dat naargelang het soort boom in vlakken die de structuur aan moeten geven. Vervolgens geef je die vlakken kleur; donker voor de diepliggende gedeeltes en steeds lichter naarmate het meer uitsteekt. Je moet ook goed letten op de lichtval; waar komt het licht vandaan en hoe valt het op de takken. Als oefening kun je het beste eens naar het bos gaan en boomstammen bestuderen. Zelf vind ik de grovere structuren heel mooi, en teken dat dan ook graag.

Heel veel succes! Je moet vooral blijven oefenen!! Lachen

liekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 13:01

heele rg bedankt ik zal proberen alles te onthouden. en de foto komt er aan!!