[verhaal] there he goes... (muziekstory)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

[verhaal] there he goes... (muziekstory)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 10:54

hier het eerste stukje, als er vraag is naar meer, of commentaar/opmerkingen en (positief bedoelde) tips... Graag!
Ik heb het verhaal namelijk zelf niet meer gelezen nadat het af was...

Het is weer zover. Het moeilijkste moment van de avond is aangebroken. Dat is het nadeel. Altijd moeten ze weer verder, altijd door naar een andere stad, een ander land, andere mensen... altijd blijf ik achter. Er is is vanavond nog genoeg te doen, aangezien er een line-up van 7 verschillende bands was; en de namen van de DJ’s voor de afterparty beloven ook een hoop.
Ik sta met een aantal van de bandleden bij de tourbus te praten, als de tourmanager komt zeggen dat ze nu toch echt weg moeten. Ik zeg iedereen 1 voor 1 gedag, van allemaal krijg ik een knuffel. We maken flauwe grapjes, dat ik beter mee kan gaan met ze, dat zonder hen het feest toch niks meer voorstelt. Eigenlijk hebben ze misschien wel gelijk, maar ik kan gewoon niet met ze mee. Na vandaag gaan ze terug naar Amerika en ik kan niet zomaar uit mn gewone leven stappen.
Het is donker buiten, het is inmiddels ook al een uur of 4. Dat betekend dat ik een groot deel van de DJ’s al gemist heb. Het zal wel, het was hier gezellig genoeg. Iedereen loopt nu door elkaar, alle laatste spullen worden bij elkaar gezocht en ik praat nog even met de tourmanager.
Marcus staat een stukje verderop in zn eentje. Dat is zo typisch hij, altijd alleen, altijd de loner. Fans gaat ie het liefst uit de weg, alle mensen eigenlijk... bijna iedereen. Alleen hem heb ik nog geen gedag gezegd, maar ik weet ook niet of ik dat wel wil... misschien is het wel een heel stuk gemakkelijker om gewoon niks te zeggen, hem gewoon te laten verdwijnen en doen alsof het me allemaal niks kan schelen. Het lijkt wel de makkelijkste optie, het enige nadeel is dat ik dan later zeker weer spijt krijg... Ik kijk nog een keer zn kant op om even een laatste glimp van hem op te vangen voor hij straks weer in de bus stapt. Hij maakt een klein gebaar en doet een stap mn richting uit. Ik twijfel heel even, maar loop toch naar hem toe. Heel langzaam, heel voorzichtig, bang om mezelf pijn te doen. Als ik bij hem ben pakt hij mn hand, heel eventjes, om hem daarna weer los te laten. Ik weet niet wat ik moet doen, we kijken elkaar aan, om vervolgens weg te kijken. Ik slik, hij glimlacht ongemakkelijk. Ik moet denken aan de eerste keer dat ik hem zag. Toen was het ook zo.... toen wisten we ook niks te zeggen, maar ook toen wilde ik dat ik wel iets kon verzinnen, iets, maakte niet uit wat, om te zorgen dat hij niet weg zou gaan....

ow, en hier, maar zeker in de rest van het verhaal: dit is niet autobiografisch, alle gelijkenissen met gebeurtenissen uit mijn leven berusten op puur toeval! Haha!

El_vis

Re: [verhaal] there he goes... (muziekstory)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:24

leuk, alleen vind ik het een beetje op een vage manier geschreven (vaag is niet negatief maar gewoon dat ik het moeilijk lezen vind).
maar klinkt op zich wel leuk, MEER!!!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:55

Nee, ik vind het juist wel iets *geheimzinnigs* hebben, jouw stijl van schrijven.

Dat betekend > dat Betekent Knipoog

Doorgaan hoor!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:33

Eve_lien schreef:

Dat betekend > dat Betekent Knipoog

thanx, ik heb het in mijn word versie verbeterd!
verder geen reacties? dan zo deel 2....

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:44

sorry, dit gedeelte is een beetje lang, maar anders loopt het niet...

Het was koud die avond, en het regende. Ik kwam binnen toen de support act al halverwege de set was. Dat was ook wel bewust, ik had ze al eens gezien en toen hadden ze niet echt indruk weten te maken. Ik was alleen, maar kwam binnen al snel bekenden tegen en al pratend en met de nodige drankjes stonden we te wachten tot de show zou van The Velvets zou beginnen. Dit was de 2e keer dat ik ze ging zien, maar de vorige keer speelde er een andere gitarist mee. Ze waren toen nog niet zo lang bezig en het was 1 van de eerste shows in Europa. Daar was het goed, maar kon beter. Alles kan altijd beter, geen enkele show is perfect, geen enkel feest is van begin tot eind precies zo als het moet zijn.
Deze show kwam in ieder geval dichterbij perfectie. Het samenspel was goed en de zaal stond te genieten. Mensen om me heen stonden te dansen en een aantal van mijn “vrienden” deed mee. Ik stond rustig voor me uit te dromen bij de muziek toen ik een blik van de gitarist opving. Eigenlijk kon ik alleen zn silhouet zien, omgeven door rook en blauw licht. Mn hart maakte een klein sprongetje, ik glimlachte naar hem en hij naar mij terug. Daarna droomde ik rustig verder weg op de muziek, lachte om de grapjes van de mensen om me heen, die bezig waren de kids na te doen in hun pogingen aandacht te krijgen van 1 van de bandleden... ik denk niet dat ze het ooit zullen begrijpen... zouden ze echt niet snappen wat muziek kan betekenen?
De show is geweldig, evenals de sfeer en de omgeving. Dit is 1 van mn favoriete zalen, het geluid is altijd goed, en het licht geeft je het idee dat je echt ergens tussen hemel en aarde zweeft... de jongens op het podium spelen hun laatste noten, de muziek sterft heel langzaam weg en een hele korte, eerbiedige stilte volgt, voor de zanger zijn laatste “thanks” uitspreekt en de mensen om mee heen beginnen te klappen en gillen... ik draai me om, dit moment is zo speciaal. Ook al heb ik zelf nooit op die manier op het podium gestaan, ik weet hoe het voelt en ik krijg er kippevel van, altijd weer.
We lopen de zaal uit, snel naar de andere zaal waar nog een band staat. Een stelletje vage gasten uit New York. Ze spelen niet altijd goed, maar voor de goede afterparty’s met grote hoeveelheden drank en een hoop mensen, vreemde mensen, mooie mensen, mensen die allang compleet van de wereld zijn, moet je bij hun zijn. Ik loop met 1 van de meisjes naar de kleedkamer, pak een biertje en ga naast de zanger op de bank zitten. Hij geeft me een knuffel en we praten en lachen samen. Om ons heen wordt het steeds drukker, ik geef hem een knipoog en sta op, zet de radio aan en schuif twee tafels bij elkaar. “dance contest!, alle meisjes kunnen meedoen, de enige regels zijn dat je ritmegevoel moet hebben en dat de andere mensen je leuk vinden”. Ik stap zelf als eerste op de tafels, al snel gevolgd door 2 anderen. Een meisje dat ik nooit eerder gezien heb blijft in de hoek staan en kijkt met grote ogen naar ons. Ik draai me naar de andere meiden op de tafel, wijs haar aan en 1 van hen wenkt haar, maar ze komt niet... “die blijft de volgende keer boven, dat is zeker!” we lachen, vragen meer bier en vermaken ons uitstekend... de bandleden en crew hangen op de banken, sommige met een meisje, anderen met drank of een joint.

Dan gaat de deur open en iemand vraagt “can I come in?” ik draam me om, lachend, en kijk wie het is... ik schrik, weet even niet meer wat ik moet doen en probeer door te gaan met waarmee ik bezig was, maar ik kan het niet. 2 bruine ogen kijken me aan en hij lacht naar me. Ik stap de tafel af en steek mn hand uit “I don’t think we’ve met before...”. Hij pakt mn hand, houdt hem even vast, “Marcus, nice to meet you”. Om ons heen gaat iedereen verder waarmee ze bezig waren. Ik glimlach, maar weet echt niks te zeggen. Dan roept Scott, de zanger van de andere band “Hey Marc, normaal is ze niet zo stil, je moet betoverend gespeeld hebben vanavond!” ik draai me om, roep naar Scott dat hij niet jaloers hoeft te zijn, dat ik ook van zijn show heb genoten, maar als ik me terug draai naar de gitarist van The Velvets ben ik ineens weer stil. Hoe kan dat nou, zo belangrijk is hij toch niet, maar... ik weet het niet. We kijken elkaar aan, zijn allebei druk bezig iets te verzinnen om te zeggen... maar wat? Ik moet iets bedenken, want hij mag hier niet zomaar weglopen nu...
hij geeft me een biertje, en ik pak het aan, neem een slokje, maar eigenlijk heb ik er vanavond al genoeg gehad. 1 van zn mede bandleden komt erbij staan, hij stelt zich voor “Tim” en zegt dat het tijd wordt om te gaan voor ze. In het weglopen draait hij zich nog om, en roept naar Scott: “degene die dit feestje verzonnen heeft mag je de volgende keer in onze kleedkamer afzetten!” Marcus kijkt me aan, en ik grinnik veelbetekenend, waarop hij zegt: “dan zie ik je nog wel, veel plezier nog”. Ik zeg alleen maar dat het wel in orde komt, en zo gauw hij zich omdraait wil ik hem al terug roepen, maar ik laat hem maar gaan. Even blijf ik tegen de deur leunen, maak een gebaar naar Scott, loop op hem af en zoen m op zn mond. We lachen, en hij trekt me op de bank. Hij kijkt me aan, maar ik schud mn hoofd. “nee, je weet de regels, daar ben ik hier niet voor...”ook niet voor 1 keer? En als Marcus het zou vragen? En waarom zijn die stomme regels er ook alweer, help me eens herinneren?” ik moet lachen en geef hem een zoen: “1) ook niet voor 1 keer nee, dat zou 1 keer te vaak zijn, 3) zodat ons geen pijn gedaan wordt, en als ons geen pijn gedaan wordt, kunnen wij ervoor zorgen dat het hier altijd leuk is, en 2) ??” ik wist het niet... Marcus was anders? Maar waarom? Wat was er anders aan hem? Hij was muzikant, net als de rest, en ik kende er zat die beter waren dan hij, dus wat was in godsnaam mn probleem?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 21:09

niemand? Muziek!
jullie weten niet wat je mist Knipoog Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:17

Haha.
Weet je; ik vind het nog steeds een leuk verhaal Vork
Tis spannend.
Benieuw hoe het verder gaat

*hype Clown

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 22:16

nou, speciaal voor Eve_lien dan maar Knipoog

Citaat:
We zitten met zn allen op een terrasje in de zon. Vanavond spelen the Velvets weer. Mn gedachten dwalen af naar een half jaar geleden, toen ik Marcus voor het eerst zag. Ik glimlach, zonder het te merken. Marcus...
Marcy stoot me aan, “Sarah, leg jij deze meisjes eens uit hoe het is, wat de regels zijn en, nou ja, je weet wel.” Ik kijk 2 meisjes aan, ik heb ze al eens eerder gezien, maar kan me ze niet echt herinneren. Ze zien er ok uit, niet te fancy, maar goed gekleed, netjes en ze hebben wel iets. Ik vraag hoe ze heten “Tess en Christel” en lach. “hebben jullie wel eens met een meisje gezoend?” ze kijken me een beetje verschrikt aan en ik grinnik, ze zullen vanzelf merken dat de jongens dat wel kunnen waarderen...
“ok girls, let goed op, ik zeg het maar 1 keer....
de eerste regel, is de aller belangrijkste, vergeet hem nooit! Als je je daar niet aan houdt, heb je kans dat je het zwaar gaat krijgen. Ze zijn er niet voor jou weet je, jij bent er voor de muziek, zij maken de muziek, jullie hebben elkaar nodig, maar de verhoudingen zullen altijd anders liggen dan ze lijken.”
We schuiven onze stoelen wat dichter bij elkaar, zodat we precies in de schaduw zitten en ik ga verder:
“regel nummer 2: hoe vreemd het ook klinkt, geen sex, dan maak je je afhankelijk, en dat is niet de bedoeling. Die gasten moeten niet denken dat je je laat gebruiken, daar zijn de groupies voor... ik haat die groupies, die huppelkutjes die zich laten gebruiken en denken dat ze cool zijn. Ik haat het nog veel meer dat ze ons soms zo noemen. Groupies zijn anders, wij zijn er om de muziek, en de mensen achter de muziek.. wij houden van muziek... zij weten niet eens wat dat betekend, om zoveel van een band te houden...
Regel nummer 3: nooit iets van hem mee naar huis nemen als aandenken zonder dat hij het weet, zn spullen zijn belangrijk voor hem! En als hij je iets aanbied? Nee zeggen, dan blijf je interessant..
Regel nummer 4: zorg dat ze je altijd blijven respecteren, no matter what
Regels nummer 5: als ze vragen wat je drinkt, altijd iets duurs vragen, weet je meteen wat je waard bent...”
En zo praatten we nog een tijdje verder, tot het tijd werd wat te gaan eten. We liepen naar het hotel, waar naast oude bekenden van Use It ook The Velvets vanavond zouden slapen. Ze bleven zelfs 2 nachten; aangezien het eerste concert hier vrij snel was uitverkocht was er nog een 2e bijgekomen... In het restaurant aten Marcy en ik wat, terwijl de andere meisjes ergens anders op zoek gingen naar eten, of wat het ook was dat ze zochten.
Ik voelde een soort spanning, anders dan anders. Normaal had ik gewoon ontzettend veel zin in zo’n avond en waren Marcy en ik de hele dag druk, maakten grapjes en lachten om alles en iedereen, om ons daarna rustig om te kleden en voor te bereiden op alles wat komen ging. We hielden ons wel aan ons ritueel, maar toch was ik een beetje zenuwachtig toen we naar de zaal liepen. Om ons heen zagen we steeds meer types die heel duidelijk ook gingen vanavond. Een aantal bekenden, een aantal mensen die hoopten dat we ze wilden kennen. Dat was altijd zo, altijd probeerden er wel meisjes bij ons aan te haken in de hoop 1 van de muzikanten van dichtbij te kunnen zien. Opzich was het geen probleem, sommige waren echt wel tof, en om de anderen konden we hooguit lachen, veel last hadden we dan niet van ze. Ergens kon ik ook wel genieten van het feit dat zij mij nodig dachten te hebben, maar aan de andere kant, wie ben ik nou eigenlijk...
Bij de deur aangekomen bleek er een redelijke rij te staan, maar Marcy en ik liepen naar de zijdeur, waar de gastenlijsten lagen en konen zo doorlopen. Heerlijk, het kost niks, en die blikken van anderen... ik weet dat het slecht is, maar het voelt zo goed. In de zaal was een plaatselijk redelijk hippe DJ alvast bezig de crowd warm te draaien, voor zover dat wilde lukken. Bij de bar hingen wat mensen en voor het podium zaten er een paar. Meisjes vooral, een kleine steek van jaloezie ging door me heen toen ik zag dat er 2 klaarzaten voor Marcus zn microfoon en druk over hem zaten te praten. Wat was er mis met mij?! Normaal waren de meisjes jaloers op mij, en was ik zo ontspannen en zelfverzekerd, omdat ik vrijwel zeker wist dat ik wel een goede avond zou gaan hebben...
We gingen vlak achter de meisjes staan, Marcy haalde wat te drinken en ik keek rond, zwaaide naar wat mensen en de DJ. Hij draaide lekker, dat moet ik toegeven, beetje trip muziek, half lounge half nog iets, iets dat niet echt te omschrijven is eigenlijk, maar het klonk goed, relax en spanning opwekkend. Of was dat iets dat gewoon in mij zat?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:20

Weet je; ik snap echt niet waarom niet meer mensen gaan lezen.
Want ik vind het echt een leuk verhaal! Ja
En ik meen het..
En erm
*hype =)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:33

Ik vind het ook leuk...
meeeer..!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:14

Eve_lien schreef:
Weet je; ik snap echt niet waarom niet meer mensen gaan lezen.
Want ik vind het echt een leuk verhaal! Ja
En ik meen het..
En erm
*hype =)

haha, misschien had ik moeten zeggen dat het juist wel autobiografisch is, dat ze dan nieuwsgieriger zijn! Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:14

Hmm..
Wat is de waarheid Lachen?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:24

de waarheid ligt denk ik ergens in het midden...

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:25

Weet je; ik denk dat hij iets meer de kant van het verhaal op ligt Clown

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:31

ik zeg niks...Knipoog
pas als het hele verhaal er staat ga k maybe uitleg geven (op msn Knipoog)

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:32

Haha oké .
Komt er snel weer een nieuw stuk Knipoog?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:39

nu! Haha!

Citaat:
Er was geen support act deze keer, alleen The Velvets, en een klein half uurtje nadat de deuren open waren gegaan was de zaal dan ook vol. Het was warm en er waren veel mensen die ik niet vaak eerder had gezien. Aan de andere kant vooraan stonden een paar van de andere meisjes waar Marcy en ik veel mee omgingen. Eigenlijk hadden zij naar Use It gewild, maar blijkbaar waren ze van gedachten veranderd.... alweer voelde ik me jaloers worden, waarom zijn ze hier? Maargoed, ze horen bij ons en ik mag ze graag, beter dan die kids soms around. Liever zij dan iemand anders... dus ik glimlach en zwaai naar ze, trek een maf gezicht dat slaat op de meisjes voor me en iedereen lacht. Ik was eigenlijk helemaal niet grappig...

Eindelijk, eindelijk gaat de show dan beginnen. Tim loopt als eerste het podium op en begint in zn eentje aan het eerste nummer. Een nieuw liedje, dat hij op een semi accoustische gitaar inzet. Het is mooi, erg mooi. halverwege het nummer valt de drummer in en zonder pauze zetten ze samen het 2e liedje in, waarbij ook de bassist en Marcus opkomen en beginnen te spelen. Op het moment dat Marcus het podium oploopt kijk ik hem vluchtig aan. Hij kijkt mn kant op en ik glimlach. Hij knipoogt en ik kijk weer weg. Ik ga op in de muziek, het is zo geniaal zo ontzettend mooi... dat ik af en toe Marcus gewoon vergeet. Maar steeds als ik opkijk kijkt hij ook en lacht ie naar me. En dan grinnik ik ook terug. Ik voel me echt een beetje licht worden, de show, de sfeer en hij... Marcy stoot me aan, knipoogt naar me en fluistert in mn oor dat ik wel heel veel aandacht krijg. Ik lach, doe alof ik van niks weet en maak een gebaar van “ik kan er ook niks aan doen!”. Ze moest eens weten...
Ze spelen lang, zeker 1,5 uur en al die tijd staat het publiek geboeid richting podium te kijken. Het is wel een beetje sloom publiek, iedereen staat maar een beetje, niemand die echt openlijk laat merken dat hij of zij het goed vindt... behalve de meisjes natuurlijk, die gillen na elk nummer zo hard mogelijk in een poging aandacht te krijgen en werpen smachtende blikken op Marcus, die dat niet door lijkt te hebben. Of niet door wil hebben...
Na het laatste nummer lopen ze weg, een toegift komt er niet. Volgens mij hebben ze ook niet veel meer nummers dan wat ze nu gespeeld hebben. De band zelf komt na een kwartiertje opruimen, Marcy en ik zitten relaxed wat te drinken op het podium en kijken naar de mensen die om handtekeningen en setlisten vragen. 1 heeft zelfs het flesje water waar Tim uit heeft gedronken gepakt... hoe erg kan het worden...
Dan komt Marcus aanlopen, ik schrik, en probeer normaal te doen en een beetje langs hem heen te kijken. Normaal ben ik erg goed in het doen alsof ik ontzettend cool ben, maar op dit moment voel ik me niet zo zeker. Hij komt naar me toelopen en zegt “hey, I saw you in the dressing room last time, right?” ik knik, en grinnik, ja, dat klopt.... hij vraagt of ik er ’s avonds nog ben en ik zeg dat ik met de anderen in het hotel heb afgesproken. En dat ik morgen waarschijnlijk ook wel bij de show zal zijn. Hij zegt, “ok, dus als ik je niet vanavond meer zie, dan morgen wel?” ik knik, en hij gaat weer verder. Marcy lacht, je bent echt heel erg, zegt ze en wijst naar de meisjes die tijdens de show voor ons stonden, en die mij nu niet al te vrolijk meer aankijken. “ik deed niks! Hij kwam toch naar mij toe?” en daar geeft ze me dan ook wel weer gelijk in...
We blijven nog heel even hangen en gaan dan snel nog even naar de andere venue, waar Use It net het laatste nummer in zet. Lekker op tijd dus. Na de show blijven we nog even hangen, halen wat te drinken en dansen een tijdje. Deze zaal is een stuk minder sfeervol, gewoon een rechthoekige ruimte met een podium aan het ene uiteinde en een bar aan beide zijkanten achterin. Boven staat een DJ, maar deze draait een stuk minder goed dan die die bij The Velvets stond. Beetje eenvoudig allemaal, maar dat geeft niet. We wachten tot de frontman van Use It aankomt en ons zegt dat we straks naar het hotel moeten. “hier, mn kamernummer, 24, 2e verdieping, alsof jullie dat niet al wisten” zegt hij met een knipoog voordat hij weer in de menigte verdwijnt.
Use It is ook zo’n bandje, echt bijzonder is het niet, maar die gasten zijn tof en we kennen ze goed. Het is altijd wel gezellig als zij er zijn in ieder geval. Marcy en ik gaan samen met wat andere meisjes, waaronder Tess en Christel, naar het hotel. Ik zwaai even naar de receptioniste, die in eerste instantie enigszins vreemd kijkt, maar ons wel door laat lopen als ik zeg dat we voor Steven Sanders van kamernummer 24 komen. We lopen de lift in, die ook meteen vol is als we er allemaal in staan en stappen op de 2e uit. De gang is al redelijk vol met mensen: leden van verschillende bands, waaronder de drummer van the Velvets, 2 algemeen bekende groupies en wat vrienden van me. Steven zn kamer staat open en hij zelf zit binnen met waarschijnlijk al een grote hoeveelheid drugs in zn lichaam. Hij geeft me een fles Jack Daniels en zegt dat hij even met me wil praten. Marcy gaat ergens anders in de kamer zitten kletsen met de andere leden van Use It. Steven en ik drinken en praten een beetje, terwijl iemand ondertussen een radio aan heeft gezet. Marcy begint te dansen, gevold door een paar andere mensen. Ik loop naar een hoek van de kamer, waar Jason, een vriend van me, staat en we praten wat. De fles JD heb ik nog steeds bij me, maar ik drink er eigenlijk niet meer uit. Ik wil niet teveel hebben...

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:45

Oeeh Lachen
Je gebruikt af en toe beetje veel . . . puntjes.
En soms mist er een hoofdletter ofzo.
En wat kleine foutjes.
Maar wat zou het.
Het is een leeuk verhaal =)

fiehie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 17:56

Oehoeh , ik volg ook ! Vork Blijven schrijven dus ene , je mag mij ook wel toevoegen Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 17:57

Eve_lien schreef:
Oeeh Lachen
Je gebruikt af en toe beetje veel . . . puntjes.
En soms mist er een hoofdletter ofzo.
En wat kleine foutjes.
Maar wat zou het.
Het is een leeuk verhaal =)

dat van die puntjes zag ik idd ook al. slechte gewoonte. (omdat ik gewoon dan niet weet te omschrijven wat ik eigenlijk denk zet ik maar puntjes ofzo, zo van, dan moet je dat zelf maar bedenken Knipoog)

en de hoofdletters: stomme comp, dat zou ie vanzelf goed moeten doen Knipoog

dat is wel het nadeel, dan zit je zo hard te tikken dat de spelling enzo er wel minder op wordt. Moet ik nog maar even goed nalezen dus.

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:00

Ja, nalezen is altijd wel handig.
Schrijf je per stuk, of staat er nog meer op je pc Lachen?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:05

alles staat al op mn pc.
niet dat het daarmee af is, want 100% tevreden ben ik niet, maar de grote lijn is iig af.
(het was nl juist het eind wat al een hele tijd in mn hoofd zat)

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:08

Hoeveel kantje is het enzo Lachen?
Hoe lang heb je erover gedaan ?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:11

met lettergrootte 12 en regelafstand 1,5 18.
dus dat is als ik het hier plaats wel minder hoor Haha!

en in totaal ben ik 3 weken ofzo bezig geweest, maar wel steeds tussendoor enzo... het vervolg idee is er ook al, maar daar heb ik geen tijd voor! (loop doordat k ziek was 2 weken achter met mn studie zo'n beetje :S)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 21:10

trouwens: de mensen die meer uitleg willen rondom sommige gebeurtenissen kunnen me toevoegen op msn of PB'en Knipoog