[Foto] Portret en actie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

[Foto] Portret en actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 22:25

Voor de eerste keer in de sneeuw gefotografeerd. Redelijk gelukt, ben niet helemaal tevreden, maargoed, in zoverre tevreden dat ik ze wel even wilde laten zien Lachen

De eerste, het portret, een Quarter Horse dekhengst, Generals Golden Boy.
Afbeelding

Eigen kritiek: oog mag iets groter, achtergrond (paal ed) niet helemaal mooi.

De tweede, de actiefoto, een Paint Horse dekhengst, Red Pebbles. Ja, hij is een oog kwijt door een ongeval. Maakt hem niets uit Haha!
Afbeelding

Eigen kritiek: Uiteraard het deken, logisch, maargoed, de shoot was niet gepland Tong uitsteken Verder weet ik het niet helemaal Lachen

Daarom jullie mening aub Haha!

De foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 300D en een 70-300mm lens.

Eve_lien

Re: [Foto] Portret en actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:36

Die.. die laatste foto is gewoon helemaal super!
Ja op de deken na, maar die stoort ook niet.
Hij is gewoon mooi!
Die eerste foto is ook wel mooi, maar zoals je zelf al zegt.. dat oogje. En die achtergrond..

KeeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:42

Ik weet niet of het paard onder de deken veel wit heeft zitten? Indien dit zo is vraag ik me af of de foto zonder deken mooier zou zijn geworden (te veel wit misschien), ik denk namelijk van niet. Ik stoor me absoluut niet aan die deken, ik vind het een prachtige foto. Op de eerste foto is de paal een beetje jammer en het oog had wat opener gemogen inderdaad, maar dat zei je zelf al. Mooie foto's, wees er maar trots op. Lachen

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:54

ik vind ze zo juist heel mooi Ja

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:17

Ik zou de tweede zelf voor het mooi van de andere kant gefotografeerd hebben, qua 'mooiheid' is een oog sprekender dan geen. De eerste foto... jammer dat hij er 'suf' op staat, en denk dat een groter contrast in scherpte tussen object en achtergrond de foto ook veel goed zouden doen.

(zelf kom ik niet in de buurt qua foto's, maar je vroeg om commentaar Knipoog )

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:04

Heel mooi,,
Aan die deken stoor ik me niet hoor het past wel in het geheel *LOL*

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 20:39

Dank jullie wel Lachen

Nog meer scherptediepte was niet mogelijk, nja, niet mogelijk...dat misschien weer wel, maar ik heb niet zo'n supersonische lens. Het is een Tamron 70-300mm 3.5-5.6 lens. Maargoed, ik had het persoonlijk ook mooier gevonden hoor, ik ga gewoon verder experimenteren Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:14

Kun jij in de lente/zomer ook niet eens wat leuke plaatjes van Ewald & Lutske komen maken??? Schijnheilig

Mooie foto van Sannie hoor! Wanneer krijgen we weer eens foto's van Buddy?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:45

Haha sorry ik zie nu pas dat ik Golden Boy Sannie noem Verward Te snel gekeken Clown

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 14:57

wow die tweede is echt prachtig die eerste is trouwens ook erg mooi

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:40

Ellende schreef:
Ik zou de tweede zelf voor het mooi van de andere kant gefotografeerd hebben, qua 'mooiheid' is een oog sprekender dan geen. De eerste foto... jammer dat hij er 'suf' op staat, en denk dat een groter contrast in scherpte tussen object en achtergrond de foto ook veel goed zouden doen.

hier sluit ik me volkomen bij aan Haha!.. ik wou precies het zelfde zeggen, maar toen zag ik dat iemand me al voor was.. Tong uitsteken

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:55

Je zou ook een foto van de andere kant kunnen nemen en dat oog 'uitknippen'en in de foto 'plakken' met een bewerkingsprogramma Knipoog

Voor de rest erg mooie foto's! Vooral de 2e

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:13

heeeeeeeel mooi dat deken is zo juist leuk!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 19:00

Ik heb juist deze foto gekozen en gemaakt omdat hij geen oog heeft aan die kant. Dat is gewoon Pebbles en je doet er niets aan. Ik vind dat hij zelfs zonder oog nog een supergave uitstraling heeft. Toont ook goed aan dat een paard met maar 1 oog helemaal niet zielig is Lachen Dus nee, ik ga er al helemaal geen oog in fotoshoppen, dat vind ik zelfs een belediging naar Pebbles toe.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:04

XoNo schreef:
Ik heb juist deze foto gekozen en gemaakt omdat hij geen oog heeft aan die kant. Dat is gewoon Pebbles en je doet er niets aan. Ik vind dat hij zelfs zonder oog nog een supergave uitstraling heeft. Toont ook goed aan dat een paard met maar 1 oog helemaal niet zielig is Lachen Dus nee, ik ga er al helemaal geen oog in fotoshoppen, dat vind ik zelfs een belediging naar Pebbles toe.

om eerlijk te zijn ben ik het weer eens met je eens!(komt nog steeds niet vaak voor he? Tong uitsteken) maar goed ik vind vooral die 2de foto erg mooi! en wat je zelf al zegt hij heeft dta oog niet, dat is zijn `kenmerk` daar moet je respect voor hebben. Haha!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:12

Super mooie foto's, Pebbles Kwijl

*Is niet gek op Paints Schijnheilig

XoNo schreef:

Hier ben ik het mee eens!
Al zou het paard 2 benen missen, het paard is zo, anders niet!
Ik ga mezelf toch ook niet lang haar geven in Paint Shop Pro! Scheve mond (alleen als ik een elfje moet zijn Clown)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:27

Je moet eigenlijk nog een lens erbij hebben. Haha!
Afbeelding
Dit is een 50mm met vast brandpunt en daarmee kun je hele mooie portretten maken.
Is heel betaalbaar en staat ook erg hoog op mijn verlanglijstje.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:29

XoNo schreef:
Dank jullie wel Lachen

Nog meer scherptediepte was niet mogelijk, nja, niet mogelijk...dat misschien weer wel, maar ik heb niet zo'n supersonische lens. Het is een Tamron 70-300mm 3.5-5.6 lens. Maargoed, ik had het persoonlijk ook mooier gevonden hoor, ik ga gewoon verder experimenteren Haha!

Ellende bedoelt minder scherptediepte op de eerste foto, dat maakt de achtergrond minder storend. Dat had je waarschijnlijk wel kunnen bereiken, ook met deze lens. Wat voor diafragma heb je gebruikt bij de eerste foto?

De lens die Katja bedoelt, heb ik pas ook gekocht voor mijn 300D.
Is een Canon 50 mm 1.8 II. Goede lens voor weinig geld (net geen 100 euro). Zou mooi gebruikt kunnen worden voor foto's als jouw eerst geplaatste.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:51

Allebei heel mooi!