pharagirlke schreef:misschien als de eenhoorn in een wat minder opvallende kleur was gedaan dat het nog meer aansprak! nu lijkt hij niet echt verloren. Hij ís er gewoon. Toch spreekt hij me wel aan...
verloren gaat er niet echt om dat de eenhoorn verloren is, meer de wereld eromheen (niet te letterlijk opvatten met de achtergrond), daarom heb ik juist voor een (ranke) eenhoorn gekomen en in puur wit.
Het beeld ook niet echt iets letterlijk uit, maar mijn gevoel op dit moment, vandaar dat ik er wel wat moeite mee heb het open en bloot op internet te zetten, vooral omdat ze het hiet bij mij thuis niet mooi vinden wat ik maak
.
Ellende schreef:Ik vind het idee heel gaaf, maar ik denk dat hij sprekender zou zijn als de anatomie van de eenhoorn beter klopte. Ik weet van je andere tekeningen dat je het kan Juist omdat je erg weinig heb (eigenlijk alleen lijnen, en zelfs daarvan weinig) om je figuur neer te zetten, boet hij aan kracht in omdat er kleine dingen niet aan kloppen. Ik zou zelf vooral het oog echt laten spreken, en er niet alleen een streep van maken. Ook vraag ik af hoe het eruit ziet als je de eenhoorn dezelfde kleur als de achtergrond zou maken.
Ik dacht juist dat de anatomie wel aardig klopte
Alleen de 2 benen op de achtergrond twijfelde ik een beetje over en het voorste voorbeen ben ik bij de elleboog wat uitgeschoten.
Het oog (en de neus en mond) had ik eigenlijk geen idee van hoe ik dat moest doen normaal is dat natuurlijk zwart, misschien als ik de binnenkant van het oog zwart maak? maar dan is het juist weer te gedetailleerd denk ik.
Dat in dezelfde kleur zat ik idd ook wel aan te denken, maar zie hierboven waarom toch wit
. Ik denk dat ik dat nog wel een keer ga proberen, of met een glanzende vernis lijkt me ook wel wat.
En over het verkopen, ik twijfel erover, zelf doe ik er eigenlijk niets mee en dat vind ik wel zonde maar ik weet niet echt hoe ik erover moet denken dat mijn gevoel aan iemands muur hangt. Dus ik moet er nog even over denken prijs zal zo tussen de 75 en 150 liggen, dat is volgens mij wel reëel voor een schilderij van dit formaat.