Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Debo schreef:ik wil graag iets "groters" vind een kleine camera onprofecioneel over komen.
Sannah schreef:
Mensen kunnen met 'grote' camera's heel onprofessionele foto's maken hoor![]()
(en het zijn trouwens de lenzen die het hem doen, niet de body)
Quarterh0rse schreef:ik heb sinds kort een Nikon 70D ik geloof dat ie rond de 1300,- was maar het is een erg goeie camera
Debo schreef:hai
bedankt! maar ik vind 6 megapixel te weinig als ik voor t zelfde geld 8 pixel kan krijgen(jeetje ben verwent zeg
)
Sannah schreef:Debo schreef:hai
bedankt! maar ik vind 6 megapixel te weinig als ik voor t zelfde geld 8 pixel kan krijgen(jeetje ben verwent zeg
)
Leg mij dan eens uit wat dat voor jou voor meerwaarde heeft?
De telelens die je hebt past hoogstwaarschijnlijk niet op de digitale SLR van Canon.
Het moet elektronisch ook matchen, alleen een Canonvatting zegt niets.
Kijk eens op www.dutchphotozone.come, daar kan je een hoop leren.
Debo schreef:de meerwaarde van de pixels is een mooiere kwaliteit foto's die tot een groter formaat zijn uit te vergroten. wat ik erg belangrijk vind
Sannah schreef:Debo schreef:de meerwaarde van de pixels is een mooiere kwaliteit foto's die tot een groter formaat zijn uit te vergroten. wat ik erg belangrijk vind
De kwaliteit blijft hetzelfde bij 6.0 of 8.0 MP. Je kan een 8.0 MP foto iets groter laten afdrukken, maar wanneer maak je afdrukken groter dan A4?
Wat weet je nog meer over de lens? (type, hoe oud?)
Sannah schreef:Nee, deze lens is niet geschikt voor de DSLR.
Trouwens, als je er toen 25 euro voor betaald hebt, kan je 'm nu meteen geheel afschrijven![]()
Je ziet nu wel op bv. Marktplaats veel relatief nieuwe lenzen in de verkoop komen die wel geschikt zijn voor DSLR-camera's. Scheelt vaak aardig met nieuwprijs en je koopt over het algemeen geen rommel meer. Dit komt voornamelijk omdat men begint met 'eenvoudige' lenzen die zeker wel goed zijn, maar toch snel wil overstappen naar bv lichtsterkere lenzen of primes.
(ook ik kan mezelf moeilijk in bedwang houden)
Moet trouwens zeggen dat de 300D ook met regelmaat aangeboden wordt voor goede prijs. Er staat er nu een te koop voor 700 euro incl. 2 goede lenzen.
Debo schreef:Wat voor camera zou je me aanraden voor vooral model(menselijk en dierlijk) en paardensportfotografie ?
Debo schreef:Quarterh0rse schreef:ik heb sinds kort een Nikon 70D ik geloof dat ie rond de 1300,- was maar het is een erg goeie camera
hai
)
Quarterh0rse schreef:ik heb sinds kort een Nikon 70D ik geloof dat ie rond de 1300,- was maar het is een erg goeie camera
KeeK schreef:Toevallig zeg, ik ben van plan de Olympus E-300 aan te schaffen. Ik ben vanochtend de winkels ingedoken voor nog meer informatie, maar ik denk dat dat voor mij dé camera is. Succes met je keuze.Voordeel van deze camera is de beveiliging tegen stof en dat het een aluminium body heeft.
Samsam schreef:nog een tip voor een goede winkel (ook online) Vaak de goedkoopste!!
http://www.foto-konijnenberg.nl/