[Verhaal] Jaloers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maxima

[Verhaal] Jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 00:35

Hej mensen, mij leek het ook wel eens leuk om een verhaaltje te schrijven!! Knipoog

'Oh mam, pap! Jullie zijn de liefste ouders van de wereld' zei Natalie,
Ze aaide haar nieuwe arabier Split over zijn mooie zwarte hals.
'We hopen dat je er blij mee bent!' zei Haar vader.
'Ik ben er super blij mee. Zullen we spullen voor hem gaan kopen?'
Zei Natalie die al op weg was naar de auto.
Eenmaal bij de Ruiterzaak aangekomen kwam ze Simone tegen, een meisje dat ook een pony heeft staan op de manege.
'Hoi Simone!' zei Natalie vrolijk 'Wat doe jij hier nou weer?' Vroeg Simone kattig. 'Ik heb een mooie arabier gekregen en ik koop spullen voor hem' Zei Natalie driftig 'Je kan niet eens galloperen op de manege pony's laat staan op een arabier!!'Riep Simone kattig.
'Kom eens Natalie.' 'Ja, pap ik kom eraan!'
Toen ze de winkel uit liepen zag Natalie een lijst voor een springwedstrijdt en ze schreef zich in.
Op de dag van de springwedtrijd liep Natalie gang in en zag iemand in de verte uit Split's stal schieten, een meisje met donkere en korte haren! Ze rende erheen maar ze was verdwenen. Natalie dacht wie het kon zijn; Kim, Julla, Cindi, Elle of Simone. Elle valt al af want die is op vakantie. Nou ja, wat maakt het uit. Snel schoof ze de stal van Split open. 'Hee knappert!' zei ze tegen Split. Split die normaal meteen om eten kwam schooien bleef nu angstig in een hoek staan.
'Wat is er? Wil je geen appeltje?' Ze liep naar hem toe en wou het halster om doen. Snel griste Split de appel uit haar hand en wankelde opzij. Half tevreden keek hij rond. 'Niet doen Split' Riep Natalie hem streng toe. Toen ze het halster om had gedaan klikte ze het touw eraan en trok hem uit zijn stal. Hinkend en stijf zette hij een pas vooruit en begon te kreunen. 'Wat is er toch met je?' vroeg Natalie bezorgd. Ze bekeek hem eens goed; Zijn rug, oren, ogen, tanden...
'AAAAAAAAAH' Begon Natalie te gillen en heel hard te huilen 'Help me!! Alsjeblieft Help me!!' Gilde ze. Split schrok en zette een stap opzij.
Yvet de instructrice kwam aanrennen. 'Wat is er Natalie? Waarom gil je?' Natalie wees huilend naar de plas bloed onder het been van Split...

Is het goed? Moet ik doorgaan?

_Danoontje_

Re: [Verhaal] Jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 01:44

ik vind het goed! Lachen doorgaan!! Ja

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 09:35

Het is op zich wel een interessant en leuk verhaal, maar het is niet helemaal compleet qua leestekens. Verder klinkt het nu een beetje ... ongeloofwaardig. Niet alleen door wat er gebeurd, maar ook door de manier waarop het geschreven is.

Even een overdreven voorbeeld, zodat het wat duidelijker is. Dit klinkt niet echt realistisch:

'Wat ging ze hard! Het was ongelofelijk. Ze gilde: 'Joechei, Joechei!'

Dit klinkt al een stuk beter.

'Ze galoppeerde sneller dan ze ooit gedaan had. Het was geweldig.'

Maar misschien ligt dit wel aan mij hoor.

Maxima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 10:03

supertygetje schreef:
'Wat ging ze hard! Het was ongelofelijk. Ze gilde: 'Joechei, Joechei!'

Dit klinkt al een stuk beter.

'Ze galoppeerde sneller dan ze ooit gedaan had. Het was geweldig.'

Maar misschien ligt dit wel aan mij hoor.

Oke bedankt voor de tips, Maar waar zouden die zinnen moeten staan?